Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سرویس دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز در قسمتی از این بیانیه آمده است: 13 آبان امسال شور و احساس دیگری به خود گرفته، چرا که همزمانی این یوم‌الله با ایام حسینی بهترین فرصت برای اعلام تنفر از استکبار جهانی است. این روز پر حادثه نماد بارز و روشنی از تبعیت ملت شریف انقلاب اسلامی از قیام عاشورا در مبارزه با ظلم و زیاده‌خواهی دشمنان امت است و همچنین تجلی بصیرت و سازش‌ناپذیری عاشوراییان در زمانه حاضر است تا بر همگان آشکار شود تا ظلم و ظالم باشد، فریاد ظلم‌ستیزی و عدم سازش با مستکبران جهان در همیشه‌ی تاریخ طنین‌انداز خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

حضرت امام خمینی (ره):
"آمریکا، وابستگان و نوکران آن از اسلام سیلی خورده و با اسلام به دشمنی برخاسته‌اند."

سیزدهم آبان سال‌روز سه رخداد مهم در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است، تبعید حضرت امام خمینی به ترکیه در سال 1343، کشتار بی‌رحمانه دانش‌آموزان در سال 1357 آن هم در دانشگاه تهران به دستور شریف امامی که خود مزدور حکومت فاسد پهلوی نیز بوده است و همچنین تسخیر سفارت امریکا بدست دانشجویان انقلابی پیرو خط امام در سال 1358، سه رویداد مهمی هستند که در شکل گیری حرکت انقلاب اسلامی نقش به سزایی داشتند.

13آبان امسال شور و احساس دیگری به خود گرفته، چرا که همزمانی این یوم‌الله با ایام حسینی بهترین فرصت برای اعلام تنفر از استکبار جهانی است. این روز پر حادثه نماد بارز و روشنی از تبعیت ملت شریف انقلاب اسلامی از قیام عاشورا در مبارزه با ظلم و زیاده‌خواهی دشمنان امت است و همچنین تجلی بصیرت و سازش‌ناپذیری عاشوراییان در زمانه حاضر است تا بر همگان آشکار شود تا ظلم و ظالم باشد، فریاد ظلم‌ستیزی و عدم سازش با مستکبران جهان در همیشه‌ی تاریخ طنین‌انداز خواهد بود.

در عصر حاضر که مستکبران جهان با اجیر کردن گروه‌های گمراه، اقدام به کثیف‌ترین اعمال و خشونت‌ها به نام مبارک "اسلام" می‌زنند باید با احیای قیام امام حسین-علیه السلام- به عنوان یک اندیشه استوار که بشریت را نجات خواهد داد به نسل جوان دانشجوی متفکر امروز، نشان داد.

انقلاب امام حسین (ع) با شعار "هیهات منا الذله" همراه بوده و شعار انقلاب اسلامی نیز به تأسی از آن، نه شرقی و نه غربی، جمهوری اسلامی بوده و با شعار انقلاب عاشورا همراه بوده است. امروز، وظیفه ما غفلت زدایی از جهان اسلام در برابر جریان استکبار است که مأموریتی جز ازبین بردن ملت های مستقل ندارد.
13 آبان نتیجه تکیه بر اقتدار درون‌زا در رابطه با مسائل مختلفی بود که دانشجویان پیرو خط امام (ره) ماحصل همان امر بوده که شکوفا گردید. رویکرد امام (ره) آن‌گونه بود که به این تحریم‌ها به شکل تهدید نگریسته نشد بلکه حضرت امام روح‌الله آن را یک فرصت محسوب کردند و تحریم‌ها را مایه‌ی برکت دانستند.

همانا که حضرت امام (ره) رویکردی درون‌زا داشتند در حال حاضر هم باید به این مهم توجه داشت که برای حل مشکلات داخلی نیز از طریق دیپلماسی و تعامل با خارج عملی نخواهد شد. تحلیل اشتباهی که وجود داشت این بود که اگر نظام اسلامی برای آمریکا اعتمادسازی کند تمامی مشکلات حل خواهد شد؛ در صورتی، تجربه نشان داد که نتیجه این رویکرد باعث گستاخی بیش از پیش آمریکا و فشار بر ایران می‌شود مانند تحریم های پی در پی رژیم آمریکا علیه ایران حتی بعد از برجام.

13 آبان به ما این درس را می‌دهد که اگر بخواهیم مشکلات را حل کنیم باید به قدرت درون تکیه کنیم نه با تساهل و تسامح با شیطان بزرگ. عده‌ای احساس می‌کنند با تسخیر لانه جاسوسی به آمریکا بدهکار شده‌ایم حال اینکه تنها بخش کوچکی از طلب ما از آمریکا است و هنوز آمریکا به اندازه تمامی آن 28مردادها، 16آذرها و جنایاتی که علیه ملت شریف و داغ‌دیده ایران روا داشته است، به جمهوری اسلامی ایران بدهکار است و ما همواره از طلب خود نخواهیم گذشت. ما با آمریکایی روبرو هستیم که ظالم و متجاوز است و با هر کشوری که این آمریکا را یاری کند، دشمن هستیم.

استعماری که به شکل جدیدی از طرف غرب، خصوصا آمریکا در حافظه تاریخی ملت شریف ایران تثبیت شده است و دولتمردان آمریکا نخواهند توانست که با تغییرات فریبنده و نمایشی، خیانت‌های گذشته را از بین ببرند و همواره شعار اصلی ملت ایران تا زمانی که تغییر بنیادین در راهبرد شیطانی آمریکا ایجاد نشود همان "مرگ بر آمریکا" خواهد بود.
ما دانشجویان بسیجی دانشگاه آزاداسلامی واحدشیروان با استعانت از خداوند متعال و با امید به آینده همواره در جهت اعتلای انقلاب اسلامی که میراث آن امام همام و شهدای گرانقدرمان است، تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست و با تجدید بیعتی دوباره با رهبر معظم انقلاب و همچنین پیگیری مطالبات امام خامنه‌ای(مد ظله‌العالی) را اولویت اصلی خود می‌دانیم.

من الله توفیق

بسیج دانشجویی 13 آبان آمریکا دانشگاه آزاد اسلامی واحدشیروان

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۴۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکل‌های دانشجویی غزه دوشادوش جنبش دانشگاهی تاریخ ساز در آمریکاست

به گزارش خبرگزاری مهر، تشکل‌های دانشجویی در نوار غزه با صدور بیانیه‌ای از خیزش دانشجویان و نخبگان آمریکایی در حمایت از مردم مظلوم غزه، استقبال کردند.

پایگاه خبری العهد لبنان شنبه شب گزارش داد که تشکل‌های دانشجویی در نوار غزه روز شنبه با انتشار بیانیه‌ای با استقبال از همبستگی و حمایت انجمن‌های دانشجویی ده‌ها دانشگاه در سرتاسر آمریکا از خیزش جنبش‌های دانشجویی ضد جنایت اسرائیل در نسل کشی مستمر در حق اهالی غزه تقدیر و تمجید کردند.

در این بیانیه آمده است که حمایت ده‌ها تشکل دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا یادآور تاریخ سراسر درخشان مبارزه جنبش‌های دانشجویی در آمریکا و همچنین قیام تاریخی تشکل دانشجویان در آمریکا سال ۱۹۶۸ میلادی است که سلطه امپریالیستی آن روزگار از ویتنام تا فلسطین را به چالش کشید و با قیام تاریخی خود نقطه عطفی در تحول وضعیت اروپا و آمریکای آن روزگار رقم زد.

تشکل‌های دانشجویی نوار غزه با ابراز صمیمانه‌ترین درودها به پیشگاه دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های کلمبیا، ییل، نیویورک، روتجرز، میشیگان و ده‌ها دانشگاه دیگر در سرتاسر آمریکا از خروش همبستگی آنان در پایان دادن به نسل کشی آمریکایی صهیونیستی ضد ساکنان غزه تقدیر و تمجید کردند.

تشکل‌های دانشجویی در نوار غزه با اشاره به بمباران هدفمند صهیونیست‌ها با حمایت آمریکا ضد مراکز دانشگاهی و فرهنگی و غیرنظامیان در غزه سرکوب قیام دانشجویان ضد جنایت‌های آمریکا و اسرائیل در غزه از سوی پلیس آمریکا و محرومیت دانشجویان در خدمات آموزشی را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که سرکوب تجمعات دانشجویی و نخبگان در حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا در شرایطی ادامه دارد که مدیران دانشکده‌ها در اقدامی هماهنگ با برخی اعضای مجلس نمایندگان در حال سیاه نمایی، اخراج و تخریب وجهه فعالان و نخبگان حامی فلسطین و بستن نهادهای دانشجویی مانند «دانشجویان برای برپایی عدالت در فلسطین» هستند.

این بیانیه تصریح کرد که قیام گروه‌ها و انجمن‌های دانشجویی در سرتاسر دانشگاه‌های آمریکا یادآور قیام تاریخی و انتفاضه دانشجویی سال ۱۹۶۸ میلادی در آمریکا است با به چالش کشیدن نظام سلطه از ویتنام تا فلسطین تحولی بنیادین در وضعیت اروپا و آمریکای آن روزگار رقم زد و اینک نیزف جنبش دانشجویی کنونی با خیزش خود در سال ۲۰۲۴ طلایه دار تکرار تاریخ است.

این بیانیه با اشاره به تصویب کنگره آمریکا در ارسال بسته تسلیحاتی جدید به ارزش ۲۶ میلیارد دلار به اسرائیل در نسل کشی و بمباران ملت مظلوم غزه، تلاش دانشجویان آمریکایی در توقف ماشین جنگ و کشتار در محافل دانشگاهی را ستورد.

دانشجویان نوار غزه در بیانیه خود بار دیگر تاکید کردند که نسل جدید برآمده در دل آمریکا هرگز از این لحظه به بعد پدیده صهیونیسم، نژادپرستی و کشتارجمعی را نخواهد پذیرفت و با حمایت از فلسطین و آرمان آزادی آن از نهر تا بحر با حمایت دانشجویی خود مرزها را در نوردیده است و اینک، زمان در هم شکستن ماشین جنگی سلطه امپریالیستی نظام حاکمه آمریکا فرا رسیده است.

این جنبش در بیانیه خود خاطرنشان کرد که دانشجویان تشکل‌های دانشجویی در غزه با دستان گره خورده در حمایت از همه جنبش‌های دانشجویی حامی فلسطین در دانشگاه‌های مختلف آمریکا برای توقف نسل کشی رژیم نازی اسرائیل ضد اهالی غزه دوشادوش آنان استوار و پابرجا است.

• ⁠ الکتلة الإسلامیة – حرکة المقاومة الإسلامی ة
• ⁠ کتلة الوحدة الطلابیة – الجبهة الدیمقراطی ة
• ⁠ إتحاد لجان کفاح الطلبة – جبهة التحریر العربی ة
• إتحاد لجان کفاح الطلبة الفلسطینی – الجبهة العربیة الفلسطینیة
• الرابطة الإسلامیة – الجهاد الإسلامی
• الشبیبة الفتحاویة – حرکة فتح
• تجمع المبادرة الطلابی – حرکة المبادرة الوطنیة الفلسطینیة
• جبهة العمل الطلابی – الجبهة الشعبیة
• شبیبة التحریر الفلسطینیة – جبهة التحریر الفلسطینیة
• کتلة الاستقلال الطلابیة – الاتحاد الدیمقراطی الفلسطینی فدا
• کتلة نضال الطلبة – جبهة النضال الشعبی الفلسطینی
• کتلة الأرض والإنسان – الجبهة الشعبیة القیادة العامة
• کتلة اتحاد الطلبة التقدمیة – حزب الشعب الفلسطینی

کد خبر 6090465

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • تشکل‌های دانشجویی غزه دوشادوش جنبش دانشگاهی تاریخ ساز در آمریکاست
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • بیانیه سازمان بسیج اساتید خراسان رضوی در حمایت از غزه
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان آمریکا
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران در حمایت از خیزش دانشجویی ضد صهیونیستی
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید
  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان