Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@15:00:51 GMT

شهرداری مکلف به ایمن‌سازی شهر در خصوص حریق و سیل است

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۵۱۷۳۲

شهرداری مکلف به ایمن‌سازی شهر در خصوص حریق و سیل است

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران گفت: مدیریت امور شهری در استانداری هم امکانات ماشین آلاتی و اعتباری در راستای شاخص‌ها به شهرها توزیع خواهد کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از پایگاه خبری تحلیلی قدس خبر، هادی رحمتی مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران در گفت گو با خبرنگار ما با بیان اینکه عمده سکونت مردم شهرستان قدس در هسته مرکزی شهر و در بافت فرسوده واقع و همینطور که در مسیر گسل زلزله واقع شده است، اظهار داشت: شهرداری مکلف است شهر را در خصوص حریق، سیل ایمن کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحمتی گفت: انتظار ما از شورای شهرقدس این است که در حوزه افزایش ضریب ایمنی شهر برنامه ریزی داشته باشند، مجموعه شهری با امکانات داخلی و برنامه ریزی های که انجام می دهند بر اساس استانداردها باشد و مطابق مصوبات اعلام شده صورت گیرد.

وی با تاکید بر حوزه افزایش ایستگاههای آتش نشانی و در حوزه جذب نیروی انسانی گفت: در مجموعه آتش نشانی افراد متبحر را بکار گیری کنید و نه در شهرداری افراد وا مانده و بلاتکلیف که از هیچ تخصص و علاقه ای بهره مند نیستند به این مجموعه تحمیل شوند.

رحمتی ادامه داد: مدیریت امور شهری در استانداری هم امکانات ماشین آلاتی و اعتباری در راستای شاخص ها به شهرها توزیع خواهد کرد.

رحمتی با اشاره به تعامل صورت گرفته با سازمان همیاری های استان تهران خاطر نشان کرد: شهرهای مراکز شهرستان ها با توجه به مرتفع سازی با اتفاقاتی که اخیراً در پلاسکو و نقاط دیگر رخ داده است، مجهز سازی به نرده بان ها و بالا برهای بلند که بتوانند به ساختمان های مرتفع هم خدمات رسانی کنند.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری تهران در خصوص امکانات و ماشین آلات معرفی شده، گفت: هر ماشین آلات بالغ بر 5 میلیارد تومان هزینه دارد که بدنبال این هستیم که 20 درصد از منابع شهرداری ها  و 80 درصد را از منابع دولتی دریافت کنیم و تفاهم نامه ها صورت گرفته است، نمایشگاه این ادوات و ماشین آلات با حضور آتش نشان ها، مدیران ایستگاه ها و مدیرعامل بهمراه شهردار توجیح شدند نسبت به مکانیزم و نیاز این ادوات در شهرها و امیدوار هستیم هر چه سریعتر این طرح را عملیاتی کنیم.

این مقام مسئول بیان کرر: امور عمرانی که توسط شهرداری ها انجام می شود باید برنامه ریزی شده اقدام کرد که استفاده و بهینه استفاده کردن، افزایش امور عمرانی را بهمراه خواهد و همینطور اگر یک پروژه عمرانی را با متریال صحیح و استاندارد به نتیجه برسانیم قطعاً با کاهش هزینه، افزایش درآمد و پیشرفت پروژه را شاهد خواهیم بود و اعتبارات استانی با توجه به نرخ رشد و نرخ جمعیتی که در غالب اعتبارات هزینه ای مالیات بر ارزش افزوده هست و در چندماه اخیر اعتبارات خوبی به شهرقدس تخصیص داده شد و همینطور مراکز درمانی و احداث بیمارستان و نواقصی های که در شهرقدس وجود دارد از دغدغه های مردم هستند باید بخشی رو از پروژه های ملی تامین کرد.

رحمتی در پایان تصریح کرد: فرماندار شهرستان قدس در کمیته برنامه ریزی شهرستان که با شورای برنامه ریزی استان تلفیقاً در این شهرستان برگزار می شود باید نواقص این شهرستان اعم از مراکز درمانی و احداث بیمارستان و خدمات دیگر به در غالب پروژه های ملی هستند را مورد مطالبه قرار دهد و امور استانی هم در استان از وزارت مسکن بعنوان سازنده اماکن عمومی و دولتی و وزارت بهداشت خط اعتباری را پیگیری خواهد کرد.

انتهای پیام/ م

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۱۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایمن‌سازی ۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در برابر سرقت کابل

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: برای جلوگیری از سرقت کابل‌های برق ۷۰ کیلومتر از مسیر روستاهای شهرستان تاکستان به کابل‌های خودنگهدار مجهز شده‌ است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، یوسف اینانلو شامگاه امروز _شنبه هشتم فروردین_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح تعویض سیم‌های مسی با کابل‌های خودنگهدار در حدود ۹۵ درصد روستاهای شهرستان تاکستان تاکنون اجرا شده و به پایان رسیده است.

وی اضافه کرد: ۷۰ کیلومتر از راه‌های روستاهای شهرستان تاکستان به کابل‌های خودنگهدار مجهز شده و برای اجرای این طرح ۲۲ میلیارد تومان اعتبار بودجه و اعتبار هزینه شده است. در سال گذشته هم بیش از ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای تعویض سیم‌های مسی به کابل خود نگهدار در حدود ۶۰ کیلومتر از مسیرهای شهر تاکستان هزینه شد.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان از برگزاری مناقصه برای معرفی پیمانکاری مجری فاز دوم این طرح خبر داد و گفت: در فاز دوم اجرای این طرح در محدوده‌ای به طول ۶۰ کیلومتر دیگر در سطح شهر تاکستان در حال برگزاری مناقصه و معرفی پیمانکار هستیم که حداکثر تا پایان شهریورماه این پیمانکار انتخاب می‌شود.

اینانلو با اشاره به اجرای فاز نخست بهسازی شبکه برق ادارات اقماری در چهار شهر از توابع شهرستان تاکستان گفت: بهسازی شبکه برق ادارات اقماری شهرهای اسفرورین، خرمدشت، ضیاءآباد و نرجه در محدوده‌ای به طول ۴۰ کیلومتر در حال اجراست که اعتبار آن ۱۴ میلیارد تومان است.

وی با یادآوری وجود ۱۰۰ روستا در تاکستان ادامه داد: بقیه روستاها هم حداکثر تا یک ماه آینده به کابل خودنگهدار مجهز خواهند شد.

سرپرست شرکت توزیع نیروی برق استان در انتهای صحبت‌هایش با اشاره به وجود ۸۴ هزار و ۷۶۵ مشترک برق در تاکستان یادآور شد: از این تعداد ۶۸ هزار و ۸۰۱ مشتری در بخش خانگی، ۹ هزار و ۷۳۸ مشترک در بخش تجاری، ۳ هزار و ۶۱۹ مشترک در بخش عمومی، ۱۹۷۱ مشترک در بخش کشاورزی و ۶۳۶ مشترک هم در بخش از خدمات شرکت توزیع نیروی برق استان بهره‌مند شدند.

کد خبر 748526

دیگر خبرها

  • شورا‌های اسلامی نمونه استان کرمان مشخص شدند
  • پروژه تعریض جاده اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • بررسی مشکلات اتباع شهرستان برخوار 
  • یک میلیون و ۹۰۰ هزار نوبت سر دام در اراک ایمن سازی سازی شد
  • ایمن‌سازی ۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در برابر سرقت کابل
  • اجرای طرح ایمن‌سازی مناطق حادثه‌خیز تهران
  • برگزاری آیین بهره‌برداری از پروژه تعریض و ایمن‌سازی بزرگراه آزادگان
  • ایمن سازی فروچاله‌های ناشی از ریزش چاه‌های جذبی در منطقه چهار
  • ایمن سازی فروچاله‌های ناشی از ریزش چاه‌های جذبی بر اثر باران در منطقه چهار 
  • ایمن‌سازی ۲۱۲ نقطه حادثه‌خیز در معابر پایتخت/ نصب ۲۰۰ تابلوی جدید هدایت مسیر