Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- طراح صحنه نمایش "آخرین نبرد" گفت: شهر کوفه این روزها مملو از عاشقان حسینی بوده و اهالی آن به طرز غریبی شیعیان را دوست دارند. آنها از هرچه که هست برای پذیرایی از زائرین دریغ نمی‌کنند.

طاها فرد طراح صحنه تئاتر که هم‌اکنون در پیاده‌روی اربعین حضور دارد در گفت‌وگوی تلفنی با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، درخصوص حال و هوای شهر کوفه در ایام اربعین حسینی گفت: ما بعد از یک روز که از مرز عراق رد شدیم به شهر کوفه رسیدیم و به محض ورود به این شهر باران شدیدی شروع به باریدن گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه افزود: شهر کوفه این روزها مملو از عاشقان حسینی بوده و اهالی آن به طرز غریبی شیعیان را دوست دارند. آنها از هرچه که هست برای پذیرایی از زائرین دریغ نمی‌کنند. مردم در آستانه شهر دسته‌های عزاداری تشکیل داده و از همان ابتدا با سینه‌زنی و نوحه سرایی وارد شهر کوفه می‌شوند.

طراح صحنه نمایش "آخرین نبرد" از رونق فراوان در بازار کوفه خبر داد و تاکید کرد: بازار کوفه این شب‌ها رونق فراوانی دارد. زائران پیش از ترک کوفه به بازار رفته با خرید برخی اجناس همچون مهر، سجاده، پیراهن و غیره آن را به عنوان سوغات سفر می خرند.

وی در همین راستا ادامه داد: زائرین پس از اقامت در کوفه و بعد از کمی استراحت به سمت مسجد کوفه رفته و ساعاتی را در کنار محراب این مسجد نشسته و در سوگ امام علی (ع) نوحه می‌خوانند. مسجد کوفه برای ایرانیان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و به نوعی هیچ زائری نیست که به کوفه بیاید و به مسجد کوفه نرود. ما هم پس از استراحت در خانه به زیارت آرامگاه مسلم بن عقیل، مختار، هانی بن عروه و میثم تمار رفتیم. البته در مسجد کوفه به دلایل امنیتی امکان فیلمبرداری و یا عکاسی را به ما ندادند.

دستیار کارگردان نمایش "مسافران" با اشاره به اسکان یک شبه خود در شهر کوفه تصریح کرد: دیشب زیر باران بودیم که یکی از اهالی کوفه به سمت ما آمده و کاغذی نشان داد که میزبان خواهد بود. جالب بود که این فرد خانه را با تمام امکانات در اختیار ما گذاشت و پس از رسیدن نشانی را به ما داد که اگر به بازار می‌رویم به راحتی به خانه برگردیم. حتی روی دیوار خانه رمز "اینترنت رایگان" را هم برای ما گذاشته تا بتوانیم به راحتی با خانواده مان در ارتباط باشیم.

فرد با تاکید بر ارادت ویژه اهالی کوفه به شیعیان خاطرنشان کرد: اتفاق عجیب اینکه این فرد از لحظه‌ای که خانه را به ما تحویل داد رفته و حتی برای سر زدن به خانه و وارسی اجناس داخل آن بازنگشته است. مردم کوفه اعتماد و ارادت ویژه ای به ایرانی‌ها و شیعیان دارند که در نوع خود برای من بسیار عجیب بود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۲۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شادی مردم دیار هگمتانه از بارش باران بهاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: موج گسترده بارش‌ها را در همدان با فعالیت سامانه جدید بارشی در بیشتر مناطق استان شاهد خواهیم بود.

محمدحسن باقری شکیب افزود: با فعالیت سامانه بارشی جدید بارش‌های گسترده تری را در بیشتر مناطق استان شاهد خواهیم بود و به طور کلی سامانه بارشی تا روز چهارشنبه در استان فعال است.

او تصریح کرد: تغییرات دمایی محسوسی تا پایان هفته نداریم و هوای خنک روزانه در استان ماندگار است.

دیگر خبرها

  • شادی مردم دیار هگمتانه از بارش باران بهاری
  • سرسبزی استان همدان، پس از بارش‌های بهاری
  • باران شلاقی مهمان ناخوانده شهر ایوان غرب شد + فیلم
  • سلامی : مالیات باید بر عایدی سرمایه باشد و نه بر تورم/ طرحی به نام حمایت از محرومان، به کام یک درصد مرفه جامعه /هشدار نسبت به تشدید بحران در بازار مسکن
  • باران همچنان مهمان کویر کرمان است
  • آغاز بارش بهاری در شهر بام+ فیلم
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد
  • اجراهای متنوع گروه‌های موسیقی محیطی در خانه هنرمندان ایران
  • بارش شدید باران و به راه افتادن سیل در سلیمانیه عراق+فیلم
  • ابراز خرسندی بوئین میاندشتی‌ها از بارش رحمت الهی + فیلم