Web Analytics Made Easy - Statcounter

«من از انصاری سؤال کردم: «حضرت آقای انصاری که خود را «آیت‌الله» می‌دانید، آیا قبول دارید حجاب ضرورت دین است؟ منتظر بودم پاسخ منفی بدهد تا او را محکوم کنیم اما گفت: «بله، ضرورت دین است.»

قدس آنلاین- حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسینی «عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نهم» در گفت‌وگو با ماهنامه نماینده درباره عدم اجرای قانون عفاف و حجاب از سوی دولت، گفت: «علت آن است که دولت اعتقادی به «عفاف و حجاب» ندارد»، بنده در مجلس سابق در کمیسیون فرهنگی بودم بنا شد برای تکمیل این قانون طرح ارائه دهیم؛ ازاین‌رو از طرف دولت آقای «مجید انصاری» حضور پیدا کرد و به‌صراحت گفت: «رها کنید، بگذارید مثل ترکیه و لبنان مردم خود راجع به حجاب تصمیم‌گیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی خاطر نشان کرد: «من از انصاری سؤال کردم: «حضرت آقای انصاری که خود را «آیت‌الله» می‌دانید، آیا قبول دارید حجاب ضرورت دین است؟ منتظر بودم پاسخ منفی بدهد تا او را محکوم کنیم اما گفت: «بله، ضرورت دین است.» به او گفتم خب شما هم می‌گویید ضرورت دین است پس چه کسی باید آن را به پا کند؟ جزء جمهوری اسلامی و دولت.»

ناگفته‌های حجت‌الاسلام حسینی از جلسات دولتی‌ها دررابطه با اجرای قانون حجاب - پایگاه خبری تحلیلی نماینده

نمایندهادوار مجلس با بیان این مطلب «برای اجرای قانون عفاف و حجاب باید مسئولان اعتقاد راسخ به «حجاب» داشته باشند»، تصریح کرد: «آنها وقتی اعتقادی به حجاب ندارند، طبیعی است که به‌دنبال اجرای آن نیز نمی‌روند.» البته این نگاه فقط مختص به دولت کنونی نیست، دولت سابق هم همین‌گونه بود؛ احمدی‌نژاد هم اعتقادی نداشت و اخیراً به صراحت اعلام کرد: «از ابتدا اعتقادی به این حرف‌ها نداشتم.»

حسینی اضافه کرد: «چون مسئولان اعتقاد ندارند، اجرا نمی‌کنند، کسی که به قانون اعتقاد داشته باشد به دقت آن را اجرا می‌کند؛ درحالی‌که مسئولان اجرایی اصلاً اهمیت و بها به قانون عفاف و حجاب نمی‌دهند.»

وی گفت: «دولتمردان چه در دورهکنونی و چه در دولت قبل، کاری اثرگذار و چشم‌گیر برای کاهش بدحجابی یا جلوگیری از ورود لباس‌های نامناسب به بازار و ارائه لباس‌های اسلامی انجام نداده‌اند.»

نماینده ادوار مجلس به دیدار فعالان سیاسی با رئیس‌جمهور اشاره و خاطرنشان کرد: «به‌تازگی روحانی رئیس‌جمهور شده بود که ضیافت افطاری با حضور فعالان سیاسی اصول‌گرا برگزار کرده بود. بنده هم از طرف استان قزوین دعوت شده بودم. آنجا خانم‌هایی که در تشکیلات ریاست جمهوری حضور داشتند، اصلاً حجاب را رعایت نکرده بودند.» حسینی گفت: «در حاشیه این دیدار من به رئیس دفتر رئیس‌جمهور معترض شدم، خود آقای روحانی هم حضور داشت. گفتم: تشکیلات ریاست‌جمهوری حجاب را رعایت نمی‌کند، درحالی‌که در این مجلس اکثر روحانیون حضور پیدا کرده بودند. شخص آقای رئیس‌جمهور هم روحانی است اما نهاد ریاست‌جمهوری به حجاب اهمیت نمی‌دهد، شما می‌خواهید جامعه رعایت کند!»

مسئول دفتر رئیس‌جمهور هم فقط گفت: «حرف شما درست است.»

وی یادآور شد: «اگر ۲۶ سازمان و نهاد دولتی که قانون عفاف و حجاب در سال ۸۴ به آنها ابلاغ شد، وظیفه خود را عملی می‌کردند و این قانون در دستگاه‌ها و نهادهای دولتی اجرا می‌شد امروز ۷۰ درصد مشکل عفاف و حجاب در جامعه، حل شده بود.»

نماینده ادوار مجلس افزود: «برخی افراد می‌گویند ما نمی‌خواهیم مردم را با زور وارد بهشت کنیم اما باید درواقع به آنها گفت، مردم پیرو مسئولین‌شان هستند و مسئولین می‌توانند زمینه‌ساز رفتن مردم به بهشت باشند.»

وی در خصوص نقش دستگاه‌های فرهنگی و به‌خصوص نظارت مجلس، گفت: «مجلس شورای اسلامی و آقای لاریجانی در قبال قانون «عفاف و حجاب» مسئولیت دارد، باید مسئولان را بازخواست کنند. متأسفانه آنها نیز مسئولیتی که برعهده دارند را انجام نمی‌دهند.»

منبع: نماینده

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۲۲۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب در چارچوب قانون است

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به اینکه طرح‌های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب در چارچوب قانون صورت می‌پذیرد، گفت: خدمات‌رسانی شایسته به مردم از راهبردهای مهم پلیس در تحقق پلیس جامعه محور به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از پلیس مرکزی، سردار هادی رفیعی‌کیا در جلسه شور فرماندهی انتظامی استان مرکزی در شهرستان محلات اظهار کرد: بی‌تردید اصلی‌ترین رسالت فراجا و سایر نهادهای امنیتی چیزی جز این نیست که همواره با تمام توان خود در مقابل توطئه‌های دشمن ایستاده و در بستر فرهنگ جهادی، در خنثی‌سازی نقشه‌های شوم و پلید دشمن، نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه خدمتگزاری بی منت به مردم افتخار پلیس در ارائه خدمات مطلوب به شمار می‌رود، افزود: رضایتمندی شهروندان دغدغه پلیس در ارتقا سطح خدمت رسانی در جامعه است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به اینکه عزم و اراده پلیس برای ارتقا امنیت مردم و کشور جدی است تصریح کرد: پلیس تا پای جان برای حفظ امنیت و آرامش شهروندان ایستاده و از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کند.

سردار رفیعی‌کیا با قدردانی از مردم استان در اجرای طرح نور و حمایت‌های مردمی در این طرح خاطر نشان کرد: مردم همواره پشتیبان پلیس در اجرای مأموریت‌های خود بوده و هستند و این همکاری و همراهی مهمترین عامل موفقیت پلیس در تأمین امنیت در جامعه به شمار می‌رود.

وی با تأکید بر اینکه طرح‌های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب در چارچوب قانون صورت می‌پذیرد، گفت: خدمات‌رسانی شایسته به مردم از راهبردهای مهم پلیس در تحقق پلیس جامعه محور به شمار می‌رود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با تأکید بر ضرورت حضور همه دستگاه‌ها در اجرای طرح نور اضافه کرد: اجرای طرح نور در راستای ایجاد سلامت اجتماعی و فرهنگی و آرامش و امنیت اخلاقی با همراهی خوب شهروندان در حال اجراست.

کد خبر 747927

دیگر خبرها

  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! | ماده ۴۹ لایحه عفاف و حجاب یعنی پول بده و کشف حجاب کن! | انتقاد تند حسین شریعتمداری
  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!
  • یاری شهروندان به پلیس در اجرای قانون حجاب
  • حمایت جمعی از بانوان اصفهانی از طرح نور
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • حمایت اساتید حوزه علمیه قم از اجرای طرح «نور» (عفاف و حجاب) فراجا + اسامی
  • موسی غضنفرآبادی: ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب را برطرف کردیم
  • ابهامات شورای نگهبان در لایحه حجاب برطرف شد
  • طرح‌های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب در چارچوب قانون است