Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست دانشجویی بررسی و تبیین آرمان و ایده آل دانشجوی استکبار ستیز در ارومیه برگزار شد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی؛ نشست دانشجویی بررسی و تبیین آرمان و ایده آل دانشجوی استکبار ستیز به همت معاونت فرهنگی واحد آذربایجان غربی در سالن کنفرانس دانشگاه پیام نور ارومیه برگزار شد.

رستم‌زاده، معاون فرهنگی جهاددانشگاهی آذربایجان غربی در این نشست گفت: جنبش های دانشجویی باید بستری علمی و خلاق برای بصیرت افزایی معرفت صحیح دانشجویان با مبانی جوهری انقلاب اسلامی طراحی و اجرا نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این استاد حقوق دانشگاه گفت : جریان های دانشجویی باید با ابزار علمی گفتمان سازی، آرمان‌های انقلاب را در قالب مدل مفهومی و علمی ارایه نمایند.

وی با اشاره به فرمایش شهید بهشتی که دانشجو موذن جامعه است اگر خواب بماند نماز امت قضا می شود خاطر نشان کرد: یکی از ویژگی‌های موذن آگاه سازی و بصیرت افزایی است و چنین رویکردی به دانشجو و جریان‌های دانشجویی مسولیت و رسالت دانشجو را دو چندان می‌کند چرا که تخدیش این خصیصه به هر اندازه جامعه را در خسرانی جبران ناپذیر قرار می دهد.

رییس سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص خصیصه های دانشجو و جریان‌های دانشجویی در ادوار مختلف خاطر نشان کرد: معظم له دانشجویان را وجدان بیدار ملت و کشور مورد خطاب قرار می‌دهند و تاکید می‌نمایند انتظار داریم دانشجو با چشم باز، بانگاه روشن ، احساس تکلیف و با انگیزه به مسائل نگاه کند.

وی گفت: معرفت اندیشه ای دانشجو در باب مساله شناسی و مساله یابی و ارائه راه حل خلاقانه و علمی برای آن ضرورتی مهم تلقی می‌شود.

معاون جهاددانشگاهی آذربایجان غربی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص هویت جنبش دانشجویی خاطر نشان کرد: برداشت و نگاه ایشان بصورت صریح در بیاناتشان در خصوص هویت جنبش دانشجویی در قالب ویژگی هایی چون ضد استکباری، ضد فساد، ضد اشرافی‌گری، ضد حاکمیت تجمل گرایانه و زورگویانه، ضد گرایش‌های انحرافی بعنوان خصوصیات دانشجو است با تاملی در این ویژگی‌ها ضمن اینکه ضد استکباری بعنوان اولین خصیصه مطرح گردیده است در بقیه مفسده‌ها نیز نوعی استکبار و مولفه‌های آن یکی از ارکان اصلی مفسده‌ها را تشکیل داده‌اند لذا آرمان و ایده‌ال دانشجو در مبارزه با استکبار ستیزی و مصادیق آن، اصلی بدیهی است.

این پژوهشگر حقوق گفت: رسالت جنبش دانشجویی در این است که نباید اجازه دهد بستری فکری برای دانشجویان ایجاد شود تا این روحیه و فرهنگ استکبار ستیزی در سطح داخل و خارج مرزها در اندیشه دانشگاهیان و دانشجویان استحاله شود چون مستکبرین برای تحقق این مهم با برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت به شکلی نرم، هدفمند و حرفه‌ای و خلاقانه استراتژی و راهبرد طراحی و تدوین نموده‌اند.

 وی ادامه داد: تقویت و ترویج این بصیرت اندیشه‌ای استکبار ستیزی در تضاد با اهداف منفعت طلبانه و خود خواهانه آنان است.

رستم زاده در خاتمه خاطر نشان ساخت: اندیشه دانشجو با شکستن پیله استکبار سیرت موضوعات را از صورت آن منفک کرده و منبا ها و اهداف واقعی استکبار را که در قالبی غیر استکباری و شکیل طراحی شده تشخیص می‌دهد لذا نگاه استکبار ستیزانه در هر عرصه‌ای نیاز مند تامل و تدبر جوهری دانشجو است.

در ادامه این مراسم اکبر رمزی، مدرس دانشگاه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری پیرامون استکبار و استکبار ستیزی اظهار کرد: استکبار یک تعبیر قرآنی بوده و در قرآن کلمه ی استکبار به کار رفته است.

وی افزود:افراد و دولتهایی که قصد دخالت در امور انسان ها و ملتهای دیگر را دارند  و برای حفظ منافع خود حقّ تحمیل بر ملتها را برای خود قائل است و پاسخگو هم به هیچ کس نیست؛ بعنوان مستکبر و دولت استکباری شناخته می شود.

وی با شاره به اینکه قرآن مستکبران را در مقابل ضعیفان قرار داده است گفت:در واقع قرآن هم مستکبران را شماتت می کند و هم مردمی که ظلم را می پذیرند و در صدد مقابله با آن بر نمی آیند.

رمزی با اشاره به اینکه استکبار به دو نوع داخلی و بین المللی تقسیم می شود افزود: وجود نوعی سلطه گری، سلطه جویی، استعمار و بهره کشی فرهنگی، سیاسی و اقتصادی توسط اقلیت محدودی زورگو و نفع طلب بر خیل عظیم توده های محروم استکبار داخلی به شمار می رود و زمانی که دولت و یا کشوری، سایر ملت ها را استثمار و به استضعاف بکشاند که نمونه بارز آن اعمال سیاست های استعمارگونه و امپریالیستی قدرت های بزرگ شرق و غرب در جهان می باشد بعنوان استکبار بین المللی مطح است.

این مدرس دانشگاه اظهار کرد:مستکبران برای سلطه خود بر ضعیفان از راه های مختلفی وارد می شوند، که سعی می کنند در مرحله اول یک عده طمع کار را در جامعه شناسایی کرده و با دادن وعده های توخالی آنها را با خود همسو کرده و در داخل جوامع، راحت تر به اهداف خود برسند.

وی ادامه داد: در مرحله دوم سعی می کنند عموم مردم را از حقایق دور نگه دارند و جهل را ترویج کنند تا کسی به اهداف شوم آن ها پی نبرد و نهایتا سعی می کنند با انجام برخی اقدامات مردم از آن ها بترسند تا با ایجاد ترس، راحت تر و سریع تر به هدف خود برسند.

وی با اشاره به اینکه هر فرد مسلمان و هر دولت اسلامی، بر اساس منطق و آموزه های دینی، موظف به مقابله با ظلم و استکبار جهانی است اظهار کرد: از نظر عقلی نمی توان «برای حیات زیر سلطه غیر»، ارزشی قائل شد؛ زیرا «ارزش حیات، به آزادی و استقلال است» و حضرت امام(ره) تاکید کرده اند که «این، مطابق هیچ منطقی نیست که سی میلیون جمعیت، همیشه تحت فشار باشد و همیشه این جمعیت کار بکنند و حاصل کارشان را دیگران ببرند»؛ زیرا «زندگانی ای که در آن استقلال نباشد و یک ملتی به زحمت کار بکنند، برای استفاده دشمن ها، این که زندگانی نیست».

وی افزود:از نظر شرعی نیز در آیات و روایات متعددی، مستضعفین، یعنی کسانی که مورد ظلم و تهاجم استکبار قرار گرفته اند، موظف به دفاع و مقابله با مستکبرین شده اند و قرآن کسانی را که در راه حمایت از مستضعفین کوتاهی و سستی می کنند، مورد مواخذه قرار می دهد.

این مدرس علوم سیاسی اظهار کرد: اصل وقوع انقلاب اسلامی، برای رهایی از یوغ استکبار بود و حفظ آن و همچنین تأمین اهداف و منافع کشور، ادامه این مبارزه را می طلبد.

رمزی افزود:عمل به آموزه های دین مبین اسلام، حکم عقل، منطق و قانون اساسی است و ما را بر آن می دارد تا در جهت حفظ عزت، استقلال و رعایت منافع کشور خود و همچنین دست یابی به پیشرفت و توسعه همه جانبه و دفاع از حقوق همه ستم دیدگان و مستضعفان جهان، مبارزه با استکبار جهانی را تا پیروزی نهایی ادامه دهیم.

این مدرس دانشگاه افزد: واضح است که منظور از مبارزه با استکبار، فقط مبارزه نظامی نیست؛ بلکه بیشترین تأکید بر مبارزه فرهنگی و تلاش برای بیداری و رشد سیاسی ملل مظلوم جهان است هماهنگونه که  حضرت امام(ره) می فرمایند: «اگر ملتی بخواهد سر پای خود بایستد، لازم است که اول بیدار شود».

در پایان جلسه بصورت پرسش و پاسخ بین دانشجویان و سخنرانان ادامه یافت.


انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۰۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهانی‌ها ایده‌های خود را برای معرفی بهتر تخت‌فولاد ارائه دهند

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد گفت: فراخوان ایده‌ها در هفته فرهنگی اصفهان اعلام شده است و شهروندان می‌توانند پیشنهادات خود را برای معرفی بهتر مجموعه تخت‌فولاد و رونق‌بخشی آن در حوزه گردشگری با شماره‌گیری ۰۹۰۲۸۰۱۱۳۵۵ مطرح کنند.

ابراهیم عمرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن گرامیداشت هفته فرهنگی اصفهان اظهار کرد: فرارسیدن این هفته بهانه‌ای شد تا ظرفیت‌های گردشگری و زیارتی تخت‌فولاد را به‌عنوان گنجینه ارزشمند و معنوی در مناسبت‌های مختلف معرفی کنیم.

وی با اشاره به یکی از رویدادهایی که به‌طور مستمر در مجموعه تخت‌فولاد برگزار می‌شود، افزود: «نشست در محضر» یکی از این رویدادها است، در هفته فرهنگی اصفهان ما در محضر آیت‌الله سید محمدباقر درچه‌ای هستیم که یکی از شخصیت‌های بارز در مجموعه تخت‌فولاد است.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد با بیان اینکه دو نشست تخصصی در هفته فرهنگی اصفهان برگزار می‌شود، تصریح کرد: نشست بررسی ابعاد سیاسی و اجتماعی آیت‌الله سیدمحمد باقر درچه‌ای در دانشگاه اصفهان برگزار می‌شود و اساتید حوزه و دانشگاه حول شخصیت این فرد با یکدیگر گفت‌وگو می‌کنند، همچنین نشست دیگری حول محور بررسی ابعاد کلامی و اعتقادی آیت‌الله سیدمحمد باقر درچه‌ای در خیابان عبدالرزاق، بازار نیماورد در مدرسه نیماورد برگزار شد.

عمرانی با اشاره به رویداد ایده‌کاپ در بعد گردشگری تخت‌فولاد ادامه داد: تخت‌فولاد ظرفیت ایده‌پردازی بالایی دارد، ما سعی کرده‌ایم با مشارکت شهروندان در هفته فرهنگی اصفهان فعالیت این مجموعه را افزایش دهیم.

وی بیان کرد: زمانی که شهروندان ما را با خلاقیت‌های خود را در ایده‌پردازی برای مجموعه تخت‌فولاد یاری کنند، ما در شرایط بهتری این سرمایه عظیم را معرفی می‌کنیم.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد اضافه کرد: مجموعه تخت‌فولاد برای تشویق مشارکت شهروندان در ایده‌پردازی، علاوه‌بر جوایز ویژه، آن‌ها را برای تحقق آن ایده حمایت می‌کند.

وی گفت: فراخوان ایده‌ها در هفته فرهنگی اصفهان اعلام شده است و شهروندان می‌توانند پیشنهادات خود را برای معرفی بهتر مجموعه تخت‌فولاد و رونق‌بخشی آن در حوزه گردشگری با شماره‌گیری ۰۹۰۲۸۰۱۱۳۵۵ مطرح کنند.

عمرانی خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم بیست‌وششم خرداد به‌مناسبت «روز نکوداشت تخت‌فولاد» ایده‌های برتر را معرفی و اختتامیه ایده‌کاپ را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: یک رویداد دیگر به‌عنوان «تکیه‌گرد» در تخت‌فولاد برگزار می‌شود که تکیه‌های این مجموعه در آن معرفی می‌شود، همچنین به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان روز سیزدهم اردیبهشت، شهروندان می‌توانند در تکیه خاتون‌آبادی حضور پیدا کنند.

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی و مذهبی تخت فولاد گفت: خاتون‌آبادی از تکیه‌های کمتر دیده شده در مجموعه تخت‌فولاد است که مدت‌ها درِ آن به روی شهروندان بسته بود، اما به‌تازگی بازگشایی شده است، همچنین شهروندان می‌توانند از عناصر گردشگری و زیارتی این مجموعه استفاده کنند.

کد خبر 748141

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست بصیرتی و جهاد تبیین در تپه شهدای گمنام خوی + تصاویر
  • اصفهانی‌ها ایده‌های خود را برای معرفی بهتر تخت‌فولاد ارائه دهند
  • نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد
  • حمایت دانشجویان گیلانی از دانشگاهیان آمریکا و اروپا
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • فعالیت ۶۸ دانشجو معلم جهادگر به مدت ۱۷ روز در ارومیه و خوی
  • بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کرمان در خصوص عدم حضور معاون استاندار در جمع دانشجویان
  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • تجزیه و تحلیل نظام برنامه‌ریزی کشور و تبیین نقشه‌راه برنامه هفتم توسعه