Web Analytics Made Easy - Statcounter

بوشهر- ایرنا - استاندار بوشهر گفت: لازمه توسعه، پیشرفت اجرای سیاست های دولت و اقتصاد مقاومتی در این استان کار جمعی در فضای آرام سیاسی ، بهره گیری از خرد جمعی و نخبگانی همراه با نقد و نظر سازنده است.

به گزارش عبدالکریم گراوند روز یکشنبه در نشست با رئیس و کارکنان خبرگزاری جمهوری اسلامی استان بوشهر افزود: هرچند در فضای سیاسی به دنبال آرامش هستیم ولی در انجام کارها عمرانی و زیرساختی برای دستیابی به توسعه نیازمند تلاش و کار مضاعف هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


استاندار بوشهر اضافه کرد: در حوزه سیاسی تعامل گروه ها، احزاب، انجمن ها و جمعیت های مختلف با حفظ تفاوت دیدگاه منجر به شتاب در توسعه و کسب کار و رونق اقتصادی می شود.
وی گفت: ظرفیت ها، استعدادها و شعارهای دولت در سایه آرامش محقق و خواسته های مردم عملیاتی و اجرایی می شود.
گراوند افزود: آرامش به معنی این نیست که کسی نقد، انتقاد و راهکار ندهد بلکه آغوش ما به روی هرگونه ایده ، اعتقاد و نظری که بتواند به تعالی استان کمک کند باز است.
وی با بیان اینکه اگر درجامعه ای نقد نباشد ممکن است آن جامعه دچار انحراف شود، گفت: انتقاد سازنده به بالندگی ،اصلاح مسیر و امور ، درستی عمل، جلوگیری از فساد و انحراف کمک می کند.
استاندار بوشهر افزود:در همین راستا همه دستگاههای اجرایی از انتقاد سازنده و راهکارهای مطبوعات، اصحاب رسانه و قلم که به توسعه استان کمک کند استقبال می کنند.
وی یادآورشد:توسعه استان بوشهر تنها به وسیله دستگاههای متولی عملیاتی و محقق نمی شود بلکه برای رسیدن به این امر نیازمند ایده ها و نظربخش های مختلف جامعه از جمله مطبوعات و صاحبان اندیشه هستیم.
استاندار بوشهر بااشاره به مشی اعتدال دولت گفت: برای ارتقای شاخص های توسعه ای و بهبود شرایط استان باید همه افراد با هر دیدگاهی بتوانند با هم گفت وگو، بحث و مشاوره انجام دهند.
گراوند با قدردانی از اصحاب رسانه استان بوشهردر ایجاد بستر آرامش برای کار و خدمت گفت:مدیران دستگاههای اجرایی استفاده از نقد و نظر سازنده فعالان رسانه ای را سرلوحه امور خود قرار دهند.
وی قانونگرایی را از اولویتهای اصلی مدیریت ارشد استان دانست و گفت: یکی از عوامل توسعه و پیشرفت هر جامعه ای اجرای درست قوانین و مقررات است.
وی بااشاره به اینکه آرامش سیاسی اولویت دوم مدیریت ارشد استان بوشهر است افزود: ایجاد فضای آرام در سایه تعامل با همه احزاب و گروههای معتقد به نظام اسلامی لازمه توسعه پایدار است.
گراوند گفت: ایجاد تقابل و تنش درجامعه هنر به حساب نمی آید و هرکسی توسعه استان را می خواهد باید به ایجاد، تقویت و حفظ فضای آرام جامعه کمک کند.
وی تحقق اقتصاد مقاومتی را اولویت سوم کاری خود ذکرکرد و گفت:اقتصاد مقاومتی، اشتغال، رونق اقتصادی و کسب و کار در کشور بعنوان یک واجب مطرح است.
استاندار بوشهرگفت: ایجاد زیرساخت های توسعه ای برای بهبود معیشت، رفاه ، توسعه و استفاده از ظرفیت ها از دیگر اولویت های نماینده عالی دولت دراین استان است.
وی اهتمام به حفظ محیط زیست را بستر ساز توسعه پایدار دانست و افزود: بعد از 40 سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز شهرهای ساحلی استان بوشهر با مشکل فاضلاب روبرو هستند که رفع آن به استفاده بهینه از پساب تولیدی و مدیریت مصرف آب منجر خواهد شد.
گراوند با قدردانی از حمایت گروهها و جریان های سیاسی گفت:این امر رسالت مدیریت استان بوشهر را در استفاده حداکثری از ظرفیت ها برای خدمت رسانی بهتر به مردم سنگین تر کرده است.
وی افزود: ایرنا و دیگر رسانه ها افزون بر انعکاس خدمات دولت و مطالبات مردم با نقد سازنده برای رفع آسیب ها و نارسایی ها در قالب انتقال ایده و پیشنهادهای نخبگان جامعه ،مدیران دستگاههای اجرایی را یاری کنند.
استاندار بوشهر یادآورشد: همچنین خبرگزاری جمهوری اسلامی با معرفی ظرفیت های طبیعی استان زمینه جذب فعالان اقتصادی و صاحبان ایده و سرمایه را برای رونق اقتصادی و توسعه استان بوشهر فراهم کند.
گراوند افزود: ارایه تصویری واقع بینانه از امنیت موجود و آرام استان بوشهر توسط رسانه ها فضا را برای سرمایه گذاری ایمن فراهم می کند.
وی گفت:روابط عمومی کارامد در ایجاد زمینه تعامل بین مدیران و مردم نقش مهمی برعهده دارد که در همین راستا برای انعکاس خدمات نظام و تقویت حلقه ارتباطی بین مردم و حاکمیت شورای اطلاع رسانی استان فعال خواهد شد .
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان بوشهر نیز گفت:برغم اینکه بوشهر از استانهای پیشگام در عرصه رسانه است و هم اینک بیش از 70رسانه فعال دارد اما از این ظرفیت برای معرفی قابلیت ها و جاذبه های استان استفاده مطلوب نمی شود.
اکبر اقبال مجرد افزود:نقد سازنده رسانه ها در کنار پاسخگویی مدیران باعث شناخت کارامدی یا ضعف عملکرد دستگاهها می شود .
وی یادآورشد: رسانه باید در کنار پیگیری مطالبات مردم و نقد عملکرد مدیران به پویایی ،نشاط و امید در جامعه نیز کمک کنند.
اقبال مجرد گفت:رسانه های استان فارغ از تعلق خاطر به هرکدام از جناح های سیاسی باید به ارتقای سطح همدلی وتعامل بین مردم و مسوولان کمک کنند و با پرهیز از دامن زدن به خرده فرهنگ ها و اختلافات در موضوعاتی که به نفع استان است با مجموعه مدیریتی استان در تحقق اهداف توسعه ای همراهی کنند.
وی آسیب شناسی فضای رسانه ای استان را ضروری دانست و یادآورشد:فرهنگ سازی درابعاد مختلف یکی از رسالت های رسانه است طوریکه بجای دامن زدن به موضوعات سطحی بستر لازم را برای اجرای پروژه های اساسی توسعه ای از طریق پیگیری و انعکاس مسایل فراهم کنند.
رئیس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان بوشهر گفت: رفع همه مشکلات اساسی استان بوشهر در یک دوره مدیریتی محدود شاید امکان پذیر نباشد اما اگر رسانه ها از روزمره گی فاصله بگیرند و بدنه کارشناسی دستگاههای اجرایی نیز متناسب با برنامه های اولویتی مدیریت ارشد استان مطالب را در اختیار اصحاب رسانه قرار دهند بدون شک از ظرفیت رسانه ها استفاده مطلوب تری در پیشبرد امور استان انجام خواهد شد.
6047/6045**خبرنگار: موناعیدان*انتشاردهنده: اکبراقبال مجرد

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۲۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رسانه اصولگرا به گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی و موضع گیری زیباکلام

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه فرهیختگان نوشت:

گزارش روز دوشنبه (۱۰ اردیبهشت) سرویس جهانی بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی نوجوان ۱۶ساله‌ای که در روزهای ابتدایی ناآرامی‌های سال ۱۴۰۱ درگذشت، در ایران تبدیل به محل بحث جدیدی شده است.

عده‌ای با طرح ابهامات متعدد درباره محتوای اسناد ارائه‌شده که ‌بی‌بی‌سی آنها را «بسیار محرمانه» خوانده و همچنین اعتراف این شبکه به اینکه این اسناد بسیار محرمانه «دارای تناقضاتی» بوده است، این گزارش را پوست موزی می‌دانند که زیر پای اعتبار این رسانه انگلیسی انداخته شده است. درمقابل نیز عده‌ای قرار دارند که نه‌تنها روایت بی‌بی‌سی را به طور کامل پذیرفته‌اند که اگر دست‌شان می‌رسید، بخش‌ اعتراف بی‌بی‌سی به چند تناقض در اسناد را نیز حذف می‌کردند.

شاید برای برخی امکان اینکه سرویس جهانی بی‌بی‌سی بخواهد با اعتبارش بازی کرده و دست به انتشار گزارش مبتنی بر اسناد جعلی بزند، غیرقابل‌باور باشد اما نباید فراموش کرد که دو دهه قبل تقریبا تمام شبکه رسانه‌ای غرب، تقریبا روزانه گزارش‌هایی درباره قابلیت‌های تولید سلاح کشتار جمعی در عراق منتشر می‌کردند.

این گزارش‌ها در شرایطی منتشر می‌شد که با انجام بازرسی‌های سازمان ملل، برنامه خلع سلاح عراق به طور کلی اجرا شده بود اما رسانه‌ها بدون توجه به این بازرسی‌ها، اطلاعات نادرست را برای توجیه اقدام نظامی علیه عراق منتشر کردند. به عنوان مثال، ادعای در اختیار داشتن سلاح‌های کشتار جمعی ازجمله سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیکی توسط عراق و ارتباط ادعایی آن با گروه‌های تروریستی به طور گسترده در رسانه‌های غربی منتشر شد.

اتفاقا بی‌بی‌سی یکی از اصلی‌ترین رسانه‌هایی بود که به طور گسترده درمورد ادعاهای مطرح‌شده توسط دولت‌های بریتانیا و ایالات متحده درمورد داشتن سلاح‌های کشتار جمعی توسط عراق گزارش منتشر می‌کرد. با این حال، پس از تهاجم و بازرسی‌های بعدی، مشخص شد عراق برنامه‌های تسلیحات کشتار جمعی فعالی را که در ابتدا به تصویر کشیده شد، ندارد. درنهایت نیز در ۴ سپتامبر ۲۰۰۳ مقاله‌ای در روزنامه «هرالد تریبون» منتشر شد که به نقل از واشنگتن‌تایمز به یک «گزارش نظامی» ستاد مشترک ایالات متحده اشاره می‌کند که نشان می‌دهد جورج بوش رئیس‌جمهور وقت آمریکا در آگوست سال ۲۰۰۲ (حدود یک‌سال قبل) استراتژی کلی جنگ در عراق را تصویب کرده بود. خبرسازی‌های دروغین بی‌بی‌سی و رسانه‌های غربی، در آن زمان با هدف همراه کردن افکار عمومی برای حملات به عراق انجام می‌گرفت.

نمی‌توان به‌سادگی از کنار خبرسازی‌های دروغ و کسانی که بر این آتش می‌دمند که امنیت یک کشور را در خود فرو بکشد، گذشت. با وجود اینکه حتی برخی رسانه‌های فارسی زبان ضد ایرانی همچون دویچه‌وله نیز اعلام کرده‌اند که «به‌طور مستقل امکان راستی‌آزمایی» گزارش بی‌بی‌سی را ندارند اما در ایران برخی چهره‌های سیاسی که به برخی سیاست‌ها در حوزه اجتماعی معترضند، بدون تامل و بررسی، فورا بر گزارش بی‌بی‌سی مهر تایید زده‌اند.

روز گذشته صادق زیباکلام و آذر منصوری دو تن از چهره‌های اصلاح‌طلب در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) بر مبنای گزارش بی‌بی‌سی، پست‌هایی منتشر کردند. تایید تلویحی این گزارش پر اشکال از سوی این افراد می‌تواند زمینه‌ساز بحران جدیدی در ایران شود. متاسفانه سفارش‌دهندگان تولید گزارش به بی‌بی‌سی، روی همین حمایت‌ها حساب کرده‌اند تا شاید از این طریق، همان پروژه‌ عراق را در ایران به اجرا بگذارند.

۲۷۳۰۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901968

دیگر خبرها

  • ضرورت آرایش‌جنگی رسانه‌ها دربرابر رسانه‌های نظام سلطه
  • ضرورت آرایش جنگی رسانه‌های کشور در برابر رسانه‌های نظام سلطه
  • واکنش رسانه اصولگرا به گزارش بی‌بی‌سی درباره نیکا شاکرمی و موضع گیری زیباکلام
  • ضرورت توسعه صنعت گوهرسنگ در ایران
  • طرح «نور» آرامش را به خانواده‌ها برمی‌گرداند
  • ضرورت به روز رسانی قوانین حوزه رسانه
  • تأمین ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای توسعه فضای آموزشی بوشهر
  • ضرورت بازنگری در دستورالعمل‌های تبلیغات محصولات آسیب رسان به سلامت
  • ضرورت افزایش ظرفیت دکتری جمعیت شناسی در دانشگاه‌ها/ تعامل ستاد جمعیت و فضای دانشگاهی کشور+فیلم
  • راه‌اندازی شورای فضای مجازی در استان بوشهر