Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، مهدی مقدری پیش از ظهر یکشنبه در یازدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با تذکری به سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان در خصوص کف‌سازی خیابان چهارباغ عباسی اظهار داشت: اجرای این طرح سوالات زیادی را در ذهن طراحان شهری ایجاد کرده است که این سازمان بایدپاسخگوی این سوالات باشد.

وی با بیان اینکه معرفی پیمانکار اجرای پروژه کف‌سازی خیابان چهارباغ، پیشینه و تجارب اجرا، چرایی اجرای آن و ….

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مورد سوال طراحان شهری در خصوص اجرای پروژه کف سازی چهارباغ است، افزود: همچنین باید پاسخ داده شود که کف سازی مذکور نسبت به عناصر مهمی که در بدنه چهارباغ وجود دارند چه رفتار و انعطافی از خود نشان می‌دهد، علت تغییر غیرقابل دفاع ارتفاع جداول چیست، علت جداسازی محل حرکت ویلچرنشینان از افراد عادی چیست، ارتباط این محور با محور مرکزی خیابان به چه صورت برقرار خواهد شد و محل جمع آوری و استحصال آب‌های سطحی کجاست.

سخنگوی شورای شهر اصفهان در ادامه با بیان اینکه گرافیک محیطی شهر، نقش بسیار مهمی بر فرهنگ و هویت شهری دارد و در واقع سهم عمده‌ای از هویت بصری شهر را تشکیل می‌دهد، ابراز داشت: این در حالی است که شوربختانه شاهد نابسامانی گرافیک محیطی اصفهان هستیم و رویه واحدی در آن به چشم نمی‌خورد.

وی با تاکید بر اینکه خبری از هنر فاخر اصفهان و عناصر فرهنگی شهر نیست و هویت بصری آن را بسیار نامنسجم ساخته است، اضافه کرد: ضروری‌ است گرافیک محیطی شهر نظام‌مند شده و  هرچه سریعتر با ایجاد ساز و کاری مشخص با جذب نخبگان، خرد جمعی کارشناسان خبره را در این زمینه به کار گرفت.

مقدری ضمن تذکر به مدیران ارشد شهرداری تاکید کرد: سهم انرژی‌های تجدیدپذیر در مصرف انرژی شهرداری اصفهان تنها در حدود یک درصد است و در مقابل کل انرژی برق مصرفی در سطح شهرداری بیش از ۶٢ میلیون کیلووات در سال است که این حجم برق مصرفی علاوه بر مشکلات محیط‌زیستی، هزینه‌ای بالغ بر  ۱۱ میلیارد تومان بر شهرداری تحمیل می‌کند.

وی افزود:  لازم است مدیریت شهری نسبت به این پدیده حساسیت لازم را داشته باشد و بسترهای لازم را برای صرفه‌جویی و نیز افزایش استفاده از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر فراهم کند.

true برچسب ها : چهارباغ عباسی شورای شهر اصفهان مهدی مقدری true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۳۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ خلجی با تأکید بر اینکه از ابتدای دولت مردمی سیزدهم نگاه دولت بر حل مسائل شهری و کمک در این حوزه بوده است، گفت: طی ۲.۵ سال گذشته ناوگان عمومی شهر زنجان با نگاه حمایتی دولت نوسازی شد در حالیکه در ۱۰ سال گذشته چنین کمکی نشده بود و با کار‌های انجام گرفته ۲۴ دستگاه سنگین تحویل شهرداری‌ها شد.

وی افزود: سرانه بودجه شهری از سال ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۳ برابر با ۳۶۰ درصد افزایش یافته و ۹۴ میلیون متر مربع به فضای سبز شهری اضافه شده که یکی از موفقیت‌های شهرداری‌های استان همین موضوع است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری زنجان ادامه داد: بیش از ۴۵۴ هزار تن آسفالت در شهر‌های استان آسفالت‌ریزی شده است که بیش از ۸۰ درصد آمار متعلق به شهر زنجان بوده و این امر کام مردم شهر را شیرین کرده است.

خلجی به ارزیابی عملکرد شورا‌های اسلامی اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۱۱۳ عضو شورای شهر استان در ۲۱ شهر فعالیت می‌کنند در حالیکه در ارزیابی ها، شورای اسلامی شهر زنجان به عنوان شورای برتر انتخاب شد.

وی با تأکید بر اینکه خدمات این نهاد در بسیاری از موارد به صورت شبانه‌روزی در حال انجام است، گفت: در حال حاضر شهر زنجان ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که به همت شهردار و اعضای شورا تبدیل به یک کارگاه عمرانی شده است.

مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری زنجان ادامه داد: طبق ماده ۶۸ قانون شهرداری و شورا باید ۴۰ درصد مجموع درآمد آنها در بخش عمرانی استفاده شود، اما در شهر زنجان ۶۰ درصد بودجه در این محل مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خلجی با بیان اینکه بیش از ۹۱ درصد مصوبات شورای شهر زنجان مصوب و اجرا شده است، گفت: تاکنون مصوبات مشکل‌داری را در شهر شاهد نبودیم و در شورای اسلامی شهر زنجان بدون هیچ حاشیه‌ای و وابستگی با تمام قدرت، اقدامات لازم در خصوص مسائل شهری انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • آماده‌باش کامل اکیپ‌های پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان تا اتمام رفع آب‌گرفتگی‌ها
  • آماده سازی ۴۰۰ نقطه در کرمانشاه برای تبلیغات کاندیداهای مجلس
  • اجرای عملیات کف‌سازی بتنی پارکینگ‌های مجموعه خورشید شهر
  • شهرداری اصفهان باید فصل وصل سرمایه‌گذاری مخاطره‌پذیر با شرکت‌های دانش‌بنیان باشد
  • نهادینه‌شدن باشگاه شهراندیشان در شهرداری و شهر اصفهان پیگیری می‌شود
  • اجرای ۱۷۶ طرح عمرانی شهری زنجان در دولت سیزدهم
  • هوش مصنوعی چگونه به معماران و طراحان کمک می‌کند؟
  • «شهرگاه» تنها مکانیزم مدیریت شهری برای ارتباط با دانشگاه نیست
  • آغاز اجرای طرح کلید به کلید در ۱۸ استان کشور                           
  • آغاز طرح بازآفرینی شهری محله جامی اصفهان