Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم شهرستان نهاوند با شور و عشقی مثال‌زدنی نذرها و کمک‌های مردمی خود را برای استفاده زائران اربعین حسینی با چند کامیون رهسپار سرزمین عشق و ارادت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه خبری گرو، هرچه به روز اربعین حسینی نزدیک‌تر می‌شویم مردم مؤمن شهرستان نهاوند با شور و عشقی مثال‌زدنی به پذیرایی از خیل عظیم زائران حرم حسینی می‌پردازند و در این راه خستگی برایشان معنایی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نهاوند به دلیل قرار گرفتن در مسیر عبور زائران به استان کرمانشاه امسال نیز مانند سال گذشته میزبان زائران بسیار زیادی از نقاط مختلف کشورمان و حتی کشورهای مسلمان خارجی است که برای رسیدن به مرز در نهاوند مورد پذیرایی قرار می‌گیرند و سپس رهسپار سرزمین عشق می‌شوند.

طبق پیش‌بینی‌ها امسال بیش از یک‌میلیون زائر برای حضور عاشقانه در راهپیمایی میلیونی اربعین حسینی از شهرستان نهاوند عبور می‌کنند و در دو موکب بزرگ در شهر نهاوند و فیروزان پذیرایی می‌شوند و به راه خود ادامه می‌دهند.

علاوه بر حضور جوانان مؤمن و مخلص نهاوند که با قلبی مالامال از عشق و ارادت به امام حسین (ع) افتخار خادمی سیدالشهدا رادارند تمام مردم نقاط شهری و روستایی نهاوند نیز با نیتی خدایی نذورات خود را برای استفاده زائران به این موکب‌ها اهدا می‌کنند یا در اختیار ستاد اربعین قرار می‌دهند تا به کشور عراق ارسال شود.

حجت‌الاسلام گودرز سیفی تولیت آستان مقدس شاهزاده محمد (ع) نهاوند که چندین سال است با عشق به امام حسین (ع) نذورات مردم را جمع‌آوری و به موکب‌های مستقر در کربلا اعزام می‌کند دراین‌باره می‌گوید: به‌رسم هرساله و با توجه به ارادت مردم نهاوند به سالار شهیدان اولین محموله از نذورات مردم نهاوند که شامل اقلام خوراکی بود به کربلا اعزام شد.

وی اظهار داشت: مردم نهاوند واقعاً مؤمن هستند و با اخلاص بی‌نظیر خود کریمانه ازآنچه دارند برای استفاده زائران اربعین حسینی تقدیم می‌کنند.

 

 

سیفی افزود: این محموله شامل چندین تن میوه سیب، خشکبار، مواد غذایی و خوراکی، قند، خرما و بسیاری از موارد دیگر است که در مسیر پیاده‌روی اربعین برای موکب حضرت زهرا (س) در شهر کربلا مورداستفاده قرار می‌گیرد.

وی بیان داشت: خدا را شکر امسال میوه باغات نهاوند محصول پربرکتی داشتند و زائران اربعین حسینی نیز از این برکت بی‌بهره نشدند و کشاورزان زحمت‌کش نهاوند در این محموله بیش از 12 تن سیب را در اختیار ما قراردادند.

تولیت آستان مقدس شاهزاده محمد (ع) نهاوند گفت: با همکاری معتمدان و مردم مؤمن نهاوند عوامل جمع‌آوری نذورات مردم که در پیاده‌روی اربعین مورداستفاده قرارمی گرفت را جمع‌آوری کردند و امروز این محموله 50 تنی از آستان مقدس این امام‌زاده عزیز بارگیری شد.

 

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه تا ایام اربعین چند روز دیگر زمان هست و مردم همچنان کمک‌های خود را اهدا می‌کنند در روزهای آینده نیز محموله دیگری برای موکب‌های کربلا ارسال می‌شود.

سیفی گفت: ارزش ریالی این محموله بیش از 100 میلیون تومان است که به‌وسیله 4 کامیون بارگیری و به سمت مرز حرکت می‌کند.

 

*** افتخار می کنیم خادم امام حسین(ع) هستیم

پیرزادی یکی از رانندگان این کامیون‌ها درحالی‌که سبد سیب را برای قرار دادن در داخل کامیون در دست دارد به خبرنگار ما می‌گوید: عشق امام حسین (ع) و شور خدمت به زائران اربعین حسینی در بین مردم ایران موج می‌زند.

وی ادامه داد: افتخار می‌کنیم که زائر و خادم امام حسین (ع) هستیم و این خدمت را برای خود افتخار می‌دانیم چون ما هرچه داریم از امام حسین (ع) و ائمه اطهار است.

 

 

این راننده افزود: وقتی برای دلت و به عشق امام حسین (ع) کار می‌کنی خستگی معنایی ندارد و امروز واقعاً خوشحال هستم که به این سفر می‌روم و به زائران خدمت‌رسانی می‌کنم.

حجت‌الاسلام اسد پور رئیس اداره اوقاف شهرستان نهاوند در این مورد گفت: مردم نهاوند از دیرباز به دلیل قرار گرفتن در مسیر عبور زائران به کسانی که از این شهر به عتبات عالیات عراق می‌رفتند، کمک می‌کردند و امروز نیز در همایش عظیم پیاده‌روی اربعین گوشه‌ای از کار را گرفته‌اند.

وی گفت: محموله 50 تنی امروز که با 4 دستگاه کامیون به عراق اعزام شد به موکب حضرت فاطمه الزهرا (س) در شهر کربلای معلا منتقل می‌شود تا زائران از این اقلام استفاده کنند.

اسد پور افزود: تولیت شاهزاده محمد (ع) نهاوند با استفاده از ظرفیت مردم خیر نهاوند در این کار خداپسندانه به‌خوبی عمل کرده است و الآن نیز در حال جمع‌آوری کمک دوباره برای این موکب‌ها است.

 

 

رئیس اداره اوقاف نهاوند گفت: این اقلام بیشتر خوراکی‌ها و خشکبار و میوه تازه بود تا زائران از آن استفاده کنند.

 

**** می خواهیم در این کار بزرگ سهمی داشته باشیم

خانم سیف یکی از بانوانی است که با نیت خالص در حال بسته‌بندی خشکبار برای زائران اربعین حسینی است و به ما می‌گوید: ما که نتوانستیم امسال به زیارت کربلا مشرف شویم بنابراین این حداقل کاری است که می‌توانیم انجام دهیم.

وی ادامه داد: با همکاری چندین بانوی دیگر در حال بسته‌بندی خرما، خشکبار و قند و خوراکی‌های دیگر هستیم تا ما هم بتوانیم در این کار بزرگ سهم کوچکی داشته باشیم.

 

 

سیف می‌گوید: هرکس با نیتی به این کار مشغول است و امیدوارم خداوند این کار بسیار ناچیز را از ما قبول کند و حاجت همه برآورده شود.

وی در پایان گفت: در طول این چند روز چندین هزار بسته خشکبار و کیک بسته‌بندی‌شده است تا برای موکب‌های کربلا ارسال شود و از اینکه ما توفیق یافتیم در این کار شرکت کنیم بسیار خوشحال هستم.

 

*** سمنوی نذری چند تنی در نهاوند پخته می شود

حجت‌الاسلام سیفی در پایان این گزارش گفت: با توجه به اینکه موکب مستقر در کربلا تا 20 روز پذیرای زائران است پیش‌بینی می‌کنیم روزانه حدود 10 هزار نفر از این موکب استفاده کنند.

 

 

وی افزود: برای اولین بار بیش از 4 هزار جفت جوراب نیز از طرف مردم برای استفاده زائران به موکب‌ها ارسال‌شده است که در نوع خود کم‌نظیر است.

تولیت آستان مقدس شاهزاده محمد (ع) نهاوند اظهار داشت: در محموله‌ای که ارسال شد علاوه بر سیب، 7 تن برنج برای پخت غذای گرم، 6 تن خشکبار، چند هزار عدد آب‌معدنی و بیش از 20 هزار عدد کیک بسته‌بندی نیز وجود داشت.

وی گفت: برنامه بسیار مهم دیگری نیز که امسال به‌مانند سال گذشته داریم پخت سمنوی نذری چند تنی است که مقدمات آن آغازشده و برای توزیع در کشورمان و عراق پخته خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۱۲۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است

به گزارش حوزه استان های خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام اسماعیل کاظمی در مراسم شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا علیه‌السلام مسجد حمزه نخل پیرمرد بندرعباس برگزار شد، اظهار کرد: عدم تبعیت از پیامبر (ص) باعث انحراف از مسیر اصلی دین و مبانی می‌شود.

وی افزود: جنگ نرم زمانی رخ می‌دهد که مردم جامعه نسبت به همه مبانی بی‌تفاوت باشند و بیدارگری و تبیین در جامعه از بین رود.

حجت‌الاسلام کاظمی گفت: با معرفی و شناساندن افراد و شخصیت‌های اسلامی، مدل حکمرانی اسلامی را در جامعه تبیین کنیم.

این کارشناس مذهبی بیان داشت: مدل حکمرانی اسلامی توسط پیامبر و امیر المؤمنین ارائه شد و ما در مدل، حرف و محتوا در مذهب شیعه مشکلی نداریم؛ بلکه در ارائه آن به جامعه با مشکلاتی روبرو هستیم که مبنای به‌ درستی تبیین کنیم و مردم را دچار سرگردانی نکنیم و مدل حکمرانی واقعی در جامعه تحقق یابد.

استاد حوزه و دانشگاه گفت: یکی از راه‌های ارائه مدل حکمرانی اسلامی معرفی شخصیت‌های اسلامی مانند حضرت حمزه سیدالشهدا و امامزاده عبدالعظیم حسنی و شناسایی دیگر افراد در طول تاریخ برای مردم است.
 
وی ادامه داد: اگر در نظام جمهوری اسلامی جوانان ما برای پیاده‌روی اربعین درگیر مسائلی مانند پاسپورت و غیره می‌شوند تا در این راهپیمایی عظیم شرکت کنند این افتخار جمهوری اسلامی است، و امیدها در جمهوری اسلامی به‌مراتب از نکات منفی بیشتر است.

امام‌جمعه پرند گفت: نسلی که امروز می‌تواند اسرائیل را نابود کند نسل رویش انقلاب است، این رویش که می‌تواند موشک و پهباد بسازد و از لایه‌های پدافندی عبور کند.

انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • نخستین نشست ستاد اربعین حسینی استان مرکزی
  • اعزام ریلی زائران به عتبات عالیات از استان مرکزی
  • لزوم بهره گیری از تمام ظرفیت‌ها برای اعزام زائران اربعین از مرکزی
  • مواکب اربعینی استان سمنان تجمیع می‌شوند
  • فعالیت ۲۹ موکب همدان در ایام اربعین در نجف و کربلا
  • ببینید/ بدرقه حاجیان با نوای «چاوشی‌خوانی»
  • اربعین به برکت انقلاب اسلامی جهانی شده است
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • میزبانی زائران اربعین مدال افتخار مردم ایلام است
  • پایگاه‌های اورژانس در مسیر زائران اربعین شلمچه مستقر می‌شوند