Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:28:34 GMT

راهبرد وزارت ورزش برای کسب مدال در المپیک

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۵۳۹۱۲

راهبرد وزارت ورزش برای کسب مدال در المپیک

تهران - ایرنا - وزیر ورزش و جوانان روز یکشنبه گفت: با برنامه ریزی بهتر، جلسات فشرده تر و استفاده از مربیان توانمند و تراز اول می توانیم به کسب مدال در المپیک 2020 فکر کنیم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، «مسعود سلطانی فر» در نشست مشترک ستاد عالی بازی های آسیایی و المپیک که با حضور روسای فدراسیون های سوارکاری، شمشیربازی، ژیمناستیک و تیر و کمان برگزار شد، گفت: ارزش مدال های طلا در بازی های آسیایی بسیار بالا است، اما باید با برنامه ریزی بهتر، جلسات فشرده تر و مربیان قوی تر به کسب مدال در المپیک 2020 توکیو هم فکر کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ورزش ژیمناستیک را ورزش مادر توصیف کرد که نیازمند برنامه ریزی گسترده دارد و گفت: ما در این رشته بسیار عقب هستیم. انتظار داریم با برنامه ریزی گسترده عملیاتی، آموزش مربیان استان ها توسط مدرسین مطرح جهانی آشنا به علم روز و استفاده از ظرفیت ها و استعدادهای تمام نقاط کشور به دنبال کسب مدال در مسابقات آسیایی 2022 و حتی المپیک 2024 باشیم.
وزیر ورزش و جوانان گفت: ظرفیت و علاقه مندی به رشته ژیمناستیک بسیار زیاد است و در صورت تعامل با آموزش و پرورش کارهای بزرگی در این رشته قابل انجام است.
سلطانی فر افزود: ساماندهی و اصلاح ساختار فدراسیون ژیمناستیک در همین مدت کم بی نظیر است و کارهای ارزشمندی در این فدراسیون انجام شده است. از رئیس فدراسیون ژیمناستیک می خوام با یک برنامه بلندمدت راهبردی هفت ساله، گام بلندی برای المپیک 2024 بردارد و ما هم برای اجرایی کردن این برنامه اعتبار بیشتری در وزارت ورزش برای ژیمناستیک در نظر می گیریم.
وی تاکید کرد: انتظار کار ویژه در این رشته پایه داریم و متناسب با آن هم کمک می کنیم.
در این نشست روسای فدراسیون های ورزشی سوارکاری، شمشیربازی، ژیمناستیک و تیر و کمان گزارش گزارشی از وضعیت فدراسیون های خود و شانس کسب مدال در بازی های آسیایی را تشریح کردند. در این نشست، «مسعود خلیلی» رئیس فدراسیون سوارکاری گفت: در صورت موافقت قصد اعزام چهار سوارکار مرد در پرش و دو سوارکار مرد در درساژ به بازی های آسیایی جاکارتا را داریم و شانس کسب مدال را نیز داریم.
«فضل الله باقرزاده» رئیس فدراسیون شمشیربازی نیز از شانس کسب سه مدال در بازی های آسیایی خبر دارد و گفت: در رشته سابر تیمی برای طلا می جنگیم.
«زهرا اینچه درگاهی» رئیس فدراسیون ژیمناستیک نیز در گزارش خود گفت: سطح مسابقات آسیایی معادل سطح رقابت های جهانی است. ژیمناستیک ایران هرگز در بازی های آسیایی موفق به کسب مدال نشده است. تیم بزرگسالان ما تقریبا میانگین سنی بالایی دارد و متاسفانه خیلی جایگزین خوبی هم در جوانان نداریم. چشم انداز ما برای مسابقات جاکارتا کسب دو مدال از 24 مدال قسمت مردان است و در بخش تیمی مقامی بین ششم الی هشتم متصور هستیم.
محمدعلی شجاعی رئیس فدراسیون تیر و کمان گفت: در بازی های آسیایی 2018 تلاش می کنیم، سهمیه المپیک 2020 را بگیریم. در ریکرو شانس مدال تیمی داریم ولی در انفرادی بخت کمی داریم. کامپوند رشته مدال آور ما در بازی های آسیایی است که در صورت تصویب نهایی و حضور این رشته در بازی های جاکارتا در هر دو بخش مردان و زنان شانس کسب مدال بالایی داریم.
هجدهمین دوره بازی‌ های آسیایی مردادماه سال1397 در شهر جاکارتا پایتخت اندونزی برگزار خواهد شد.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با کانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید.
ورزشی**9250
خبرنگار:گلی سفیدزاده انتشاردهنده:علی خورسندی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۳۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک مربی زن، رییس یک رشته پر مدال المپیکی شد!

به گزارش “ورزش سه”، شاید کمتر کسی بداند که رشته‌های زیر مجموعه دوچرخه سواری سالنی هم، از رشته‌های المپیکی محسوب می‌شوند. دوچرخه سالنی با سه زیر شاخه مختلف (سایکل بال، آرتیستیک بال و ای اسپورت) به زودی در المپیک حضور خواهد داشت و حالا با جدی شدن این ورزش در دنیای ورزش، فدراسیون دوچرخه سواری ایران هم به دنبال ارتقا این رشته‌ها است.

حالا با تصمیم رئیس فدراسیون دوچرخه سواری، سوزان دولت آبادی که از باتجربه‌ترین مربی‌ها در رشته دوچرخه سواری سالنی است، ریاست این کمیته را به عهده گرفته است. دولت آبادی به طور کلی ریاست کمیته دوچرخه سواری ایران در بخش زنان و مردان را به عهده گرفته است.

دولت آبادی در همین خصوص می‌گوید: اولین هدفم ارتقا سطح دانش مربیان است و می‌خواهم مربیان زیادی را به این رشته تزریق کنم. هدف دومم حضور پر تعداد دختران و پسران در المپیک است و می‌خواهم از فرصت به دست آمده نهایت بهره را داشته باشم. همچنین از رسول اسدی، رییس فدراسیون دوچرخه سواری برای در اختیار دادن چنین فرصتی تشکر می‌کنم.

دیگر خبرها

  • شرایط برای حضور دانشجویان در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • شرایط برای حضور دانشجویان توانمند ورزشکار در مسابقات آسیایی و جهانی فراهم می‌شود
  • تجلیل وزیر ورزش از ژیمناست تاریخ ساز(عکس)
  • کیومرث هاشمی: با زحمات فدراسیون ژیمناستیک، سهمیه المپیک کسب شد
  • کیومرث هاشمی: کسب سهمیه المپیک توسط الفتی اتفاق بزرگی برای جامعه ورزش است
  • تقدیر وزیر ورزش از مهدی الفتی بعد از کسب سهمیه المپیک
  • تجلیل وزیر ورزش از ژیمناست المپین ایران
  • هاشمی: کسب سهمیه توسط الفتی اتفاق بزرگی برای جامعه ورزش است
  • انتخابات آتی ژیمناستیک و بازهم تخلفات قانونی
  • یک مربی زن، رییس یک رشته پر مدال المپیکی شد!