Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با تأکید بر لزوم آموزش و اطلاع‌رسانی بیشتر به سازمان‌ها و مردم در خصوص مراجعه به موقع بیماران دچار سکته مغزی و قلبی به مراکز درمانی گفت: اگر این بیماران به موقع به مراکز درمانی برسند می‌توان از عارضه‌های بعدی جلوگیری کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا، دکتر ایرج نظری در همایش سکته مغزی و قلبی که امروز (14 آبان‌ماه) در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز برگزار شد، اظهار کرد: بیماری‌های قلبی و مغزی جزو بیماری‌های قابل پیشگیری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افرادی که به این بیماری‌ها مبتلا می‌شوند هزینه‌های هنگفتی بر منابع درمانی تحمیل می‌کنند و از آنجا که این بیماری‌ها قابل پیشگیری و درمان هستند باید در زمینه پیشگیری تلاش بیشتری شود.

وی افزود: در حال حاضر بیماری‌های غیرواگیر جایگزین بیماری‌های واگیر شده‌اند. متأسفانه در کشور ما فعالیت‌های پیشگیرانه در زمینه بیماری‌های غیرواگیر دیر آغاز شد ولی همین که استارت این کار زده شد و در وزارت بهداشت با توجه ویژه به این بیماری‌ها پرداخته‌اند جای امیدواری دارد که بتوانیم مانع از هدررفت بسیاری از سرمایه‌های ملی کشور شویم.

رئیس دانشگاه جندی شاپور اهواز تصریح کرد: اگر بیمارانی که دچار این عارضه‌ها می‌شوند در مراحل اولیه به مراکز درمانی مجهز مراجعه کنند می‌توانیم از عوارض بعدی جلوگیری کنیم.

نظری گفت: در زمینه سکته‌های مغزی و قلبی در دانشگاه جندی شاپور اهواز فعالیت‌های خوبی انجام شده است. هر دو بیماری سکته مغزی و قلبی خدمات شبانه‌روزی می‌طلبند و امیدواریم در آینده با شرایط بهتر و بهینه‌تر بتوانیم خدمات بیشتری را به این بیماران ارائه دهیم.

وی بیان کرد: در خصوص این دو بیماری خدمات ابتدایی پیش‌زمینه‌ای در مراکز درمانی ارائه شده ولی این خدمات کافی نیست و قطعا اطلاع‌رسانی به مردم، سازمان‌ها و افرادی که می‌توانند در زمینه پیشگیری از عوارض سکته‌های قلبی و مغزی نقش داشته باشند، مهم و اساسی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز افزود: باید علاوه بر گسترش مراکز و سازمان‌ها و ارگان‌هایی که باید به ما کمک کنند و در اولین فرصت بیمار را به بیمارستان برسانند، آموزش و اطلاع‌رسانی کافی به عموم مردم نیز انجام شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۳۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی

ایسنا/سیستان و بلوچستان در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در دانشگاه سیستان و بلوچستان پیرامون علل مهاجرت و پیامدها و راهکارهای پیشگیری از آن بحث و بررسی شد.

در دومین روز از برگزاری این همایش، چنگیز رحیمی عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز در زمینه "ساماندهی مدیریت خدمات مشاوره برای مدیران" و اسکندری عضو هیأت علمی دانشگاه علامه طباطبایی در زمینه "راهکارهای حل چالش های روانی - اجتماعی دانشجویان، به ارائه سخنرانی پرداختند.

 باباپور عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز نیز درباره " علل مهاجرت و پیشگیری از آن اظهار کرد: برخی از کشورها تلاش دارند نخبگان و یا دانشجویان ما را به دلایل مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی و .. به مهاجرت وادار کنند که لازم است دانشجویان را نسبت به پیامدهای مهاجرت هوشیار کنیم.

وی همچین به تشریح چالش های ترویج سبک زندگی سالم پرداخت و گفت: با پیشگیری از افراط و تفریط در زمینه های مختلف می توانیم چرخ زندگی را متعادل کنیم.

پرسش و پاسخ شرکت کنندگان پیرامون مشاوره، سلامت و سبک زندگی از دیگر برنامه های دومین روز همایش ملی بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها
  • عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور با موفقیت انجام شد
  • انجام موفقیت آمیز عمل جراحی آنوریسم مغزی در نیشابور
  • بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • لزوم اقدام به موقع برای ثبت نام کتاب دانش آموزان
  • افزایش بیماران خاص در کرمانشاه
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • شناسایی بیش از ۲۲هزار بیمار دیابتی در نیشابور
  • لزوم حمایت از بیماران هموفیلی/ ۳ بیمار فاکتور ۹ در استان داریم
  • پرداخت بیش از ۱۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال به مراکز درمانی