Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ اصلانی که  ظهر امروزدر جلسه شورای عالی مدیریت بحران استان سخن می گفت با بیان این مطلب ،افزود: در حال حاضر با توجه به پیاده‌روی اربعین حسینی، جاده‎ها و راه‎های مواصلاتی پرتردد هستند و باید موکب‎ها در جاهایی که منجر به گره ترافیکی نشود ایجاد شوند.

وی با تاکید براینکه شرایط کنترل ترافیک حضور مستمر پلیس در محورهای مواصلاتی را می‎طلبد، خاطر نشان کرد: اداره کل راه و شهرسازی و حمل و نقل و پایانه‎های استان در این ایام به پلیس کمک کنند تا تخلفات به حداقل برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصلانی یادآورشد: وقوع 91 مورد زلزله و 17 حادثه طبیعی در استان ما را بر آن می‎دارد که همیشه به مدیریت بحران توجه کنیم و امروز گزارش ارائه شده از سوی مدیران نشان از آمادگی آنها در مقابل حوادث احتمالی دارد.

وی با بیان اینکه در سال‏های گذشته یکی از مشکلات استان موضوع حریق و آتش‎سوزی در سطح جنگل و اراضی ملی و طبیعی بود ،گفت: خوشبختانه منابع طبیعی لرستان با سایر دستگاه‎های اجرایی استان این مهم را مدیریت کردند تا هم تعداد آتش‌سوزی‌ها و هم وسعت آن‌ کاهش چشم‌گیری داشته باشد.

اصلانی اضافه کرد: در بحث مدیریت آتش‌سوزی نباید تلاش سازمان‌های مردم نهاد و رسانه‌ها را فراموش کنیم، البته باید تلاشهایمان دوچندان شود تا حریق در عرصه‎های جنگلی، مرتعی و اراضی ملی را به صفر برسانیم.

وی گفت: چنانچه تاکنون از اعتبارات ماده 10 برای خریداری و نوسازی تجهیزات دستگاه‎های اداری جهت جلوگیری از حوادث طبیعی  احتمالی تزریقی انجام نشده است، از محل اصلاح موافقت‌نامه‌ها، درصدی از اعتبارات عمرانی را برای تامین این تجهیزات هزینه خواهد شد.

اصلانی برای جلوگیری از آب‌گرفتگی جاده، آبراه‎ها و پل‎ها خطاب به سازمان حمل و نقل و پایانه‎های استان، اظهارداشت : باید راهداری آبراه‎ها، پل‌ها و... را کنترل کند. همچنین امور عشایری استان اهتمام ویژه بر کوچ پاییزه داشته باشند تا در مسیر رودخانه و مسیل‎ها نباشند.

وی  با بیان اینکه کانال‎های آب به دلیل عدم رعایت مسائل زیست محیطی توسط برخی از شهروندان مسدود شدند، عنوان کرد: نیاز است قبل از اینکه سانحه‌ای رخ دهد شهرداری مرکز استان نسبت به تمیز کردن آنها اقدام کند.

اصلانی بیان داشت : نیاز است اعضای ستاد بحران طرح جامع زمستانی خود را ظرف یک هفته به صورت مکتوب به مدیریت بحران استان ارائه دهند تا بدانیم در مواقع بحرانی با چه شخص و اشخاصی طرف شویم.

وی افزود: همچنین دستگاه‌های اجرایی استان لیست تجهیزات، ماشین‌آلات و امکانات خود را به مدیریت بحران استان اعلام کنند.

این معاون استاتدارلرستان گفت: آموزش و پرورش و تربیت بدنی لرستان باید مکان‎هایی برای اسکان موقت در محورهای مواصلاتی استان تعیین و تجهیزات لازم را در آنجا قرار دهند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۴۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود

به گزارش خبرنگار مهر، رضا اکبری عصر شنبه در جلسه ایمنی راه‌های استان گیلان اظهار کرد: آمار تصادفات رانندگی در کشور بالا است و ما متوجه آن هستیم و اعتقاد داریم باید برای کنترل آن اقدامات لازم را انجام دهیم.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ضمن تاکید بر لزوم سرمایه‌گذاری در حوزه زیرساخت و جاده سازی استاندارد افزود: در حوزه جاده سازی باید حداکثر تلاش و مسؤولیت پذیری را به خرج دهیم تا آمار تصادفات رانندگی کاهش پیدا کند.

اکبری از محدود بودن بودجه سازمان راهداری کشور سخن گفت و تصریح کرد: با وجود اینکه بودجه ما در این سازمان اندک است با این حال باید در راستای وظایف ذاتی خود، ایمنی سازی راه‌ها و کسب رضایتمندی مردم قدم برداریم.

وی تحلیل علت تصادفات را نیز در جهت کاهش آمار تصادفات ضروری خواند و بیان داشت: رؤسای ادارات راهداری در شهرستان‌ها باید تمام نقاطی که تصادفات آن بیشتر از جاهای دیگر است شناسایی کنند تا مشخص گردد سازمان راهداری چگونه می‌تواند در این خصوص کمک کرده و آمار را کاهش دهد.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: تابلوهای راهنمایی و رانندگی در استان گیلان محو هستند و باید برای حل این مشکل چاره اندیشی شود زیرا با توجه به مسافر خیز بودن گیلان، این موضوع می‌تواند یکی از علل بالا بودن تصادفات رانندگی باشد.

کد خبر 6090225

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات مدیریت بحران کرمانشاه در گرو ۴ همت اعتبار
  • ثبت ۱۶ هزار زلزله در سال گذشته
  • وقوع سالانه ۱۴ تا ۱۵ هزار زلزله در سطح کشور
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • لزوم جلوگیری از احداث ابنیه در مجاورت جاده‌های گیلان
  • نقاط حادثه خیز جاده‌های گیلان شناسایی و رفع شود
  • ساختمان‌های اداری باقیمانده در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه بازسازی و تکمیل می‌شود
  • سازه‌های کشور باید در برابر زلزله‌های ۸ ریشتری مقاوم باشند
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • رفع نقاط حادثه خیز ارزان تر است یا هزینه درمان مصدومان؟