Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا احمد ریواده روز دوشنبه در کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد در محیط های عشایری در این استان با بیان اینکه هم اکنون تمامی اقشار مختلف جامعه در معرض مصرف مواد مخدر قرار گرفته اند گفت: در شیوع اعتیاد، سوء مصرف مواد مخدر به سمت زنان، نوجوانان، کودکان، جامعه روستایی و عشایری رفته است.
وی گفت: در حوزه پیشگیری و آموزش در بین جامعه عشایری و روستایی که تولید کننده هستند و همچنین زنان و نوجوانان باید بیشتر بپردازیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در 6 ماه سال جاری کشفیات مواد مخدر 47 درصد رشد داشته است افزود: تلاش ها در راستای کشفیات و مبارزه و مقابله سخت افزاری لازم است اما ناکافی است چرا که باید راهبرد اجتماعی محور را در پیش گیریم تا درمبارزه با این پدیده پیروز شویم.
وی افزود: قاچاقچیان از سود به دست آمده از فروش مواد مخدر دست نمی کشند باید تلاش کنیم با آگاهی بخشی و دانش افراد را نسبت به مواد مخدر دور کنیم و خود فرد اقدامات پیشگیرانه در این راستا داشته باشند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالی گفت: با توجه به اینکه مواد مخدر صنعتی همانند مواد مخدر سنتی بو ندارند و پیچیدگی در مصرف نیز نیست بعضا نوجوان و جوان درگیر این امر خواهد شد اما پدر و مادر بعد از چند سال متوجه این امر می شوند.
وی بر آموزش این قشر تاکید کرد و گفت: یکی از سیاست های این شورا هم اکنون آموزش است که در این راستا با همکاری و مشارکت سایر دستگاه های مرتبط ، سمن و سازمان های مردم نهاد برنامه های آموزشی ارائه می دهد.
به گفته ملیحه یغمایی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی جمعیت زنان معتاد در این استان نسبت به میانگین کشوری پایین تر است.
10 درصد از جمعیت خراسان شمالی مبتلا به اعتیاد هستند که از این تعداد 7درصد یعنی حدود 6 هزار و 300 نفر را بانوان تشکیل می دهند.
وی از روند رو به رشد اعتیاد در میان زنان نسبت به دهه های قبل ابراز نگرانی کرد و افزود: مطلوب نیست که رشد اعتیاد در میان این گروه از جامعه بیشتر باشد، به علت اینکه وقتی زن در خانواده درگیر این مساله باشد تمام خانواده تحت تاثیر قرار می گیرد، زن محور خانواده است.
در خراسان شمالی 2 ایل عشایری در قالب 38 طایفه با 30 هزار و 300 نفر جمعیت در قالب پنج هزارو 350 خانوار با 750 هزارراس دام زندگی می کنند.
تاکنون آمار دقیقی از شمار معتادان در استان 863 هزار نفری خراسان شمالی ارائه نشده است اما گفته شده است حدود 10 درصد از جمعیت استان معتاد هستند.
خراسان شمالی جزو استان های متوسط در شیوع و مقابله با مواد مخدر است و در ردیف 12 استان صدر جدول استان ها در حوزه شیوع اعتیاد قرار ندارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۴۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرهنگ علی‌اصغر محمدپور گفت: در راستای برخورد با قاچاق، ماموران انتظامی جهرم هنگام گشت‌زنی در جاده ها به یک سواری پراید حامل ۲ سرنشین مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که سرنشینان اقدام به بلعیدن مواد مخدر کرده‌اند و قصد انتقال آن را به شیراز دارند.

فرمانده انتظامی جهرم با بیان این که پس از انتقال به مقر انتظامی و خروج مواد مخدر از معده قاچاقچیان، در مجموع ۱۵۰ بسته هروئین به وزن یک کیلو و ۱۵۴ گرم کشف شد، گفت: متهمان برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دیگر خبرها

  • این دروغ را درباره کاهش افسردگی باور نکنید
  • توقیف کامیون حامل ۲۶۷ کیلو مواد مخدر شیشه در غرب تهران
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روانگردان مکشوفه
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • امحای ۷۲۴ کیلوگرم مواد مخدر و روان‌گردان در کرمانشاه
  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه