Web Analytics Made Easy - Statcounter

حضور میلیونی زائران برای پیاده‌روی اربعین نشان از عشق دیرینه آن‌ها به ولایت دارد که امید است تا ابد پایدار بماند و اینجا صدای پای فرشتگان می‌آید سرزمینی که کربلا نام دارد و بهشت خدا بر روی زمین است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، اینجا صدای پای فرشتگان می‌آید سرزمینی که کربلا نام دارد و بهشت خدا بر روی زمین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آسمانش زیبا و هوایش خدایی است، قدم به سرزمینش که می‌گذاری دلت هم خدایی می‌شود.

اینجا کربلاست، جایی که عشق به ائمه حرف اول را می‌زند، جایی که بوی بهشت در تارو پودهای هوایش آغشته است و جایی که برای مردمان ایران‌زمین کمتر از بهشت نیست.

اینجا کربلاست

اینجا پس از گذشت سال‌ها هنوز هم بوی غربت می‌آید بوی غربت حسین (ع) میان لشکریان یزید. بوی مظلومیت زینب کبری(س) می‌آید. اگر با دلت هم‌صدا شوی به‌خوبی می‌توانی بی‌قراری‌های کودک سه‌ساله حسین را حس کنی و با وی هم‌ندا شوی.

آری، اینجا کربلاست، جایی که عرشیان برای بوسیدن شبکه‌های ضریح حسین(ع) زمینی می‌شوند.

به آسمان نگاه می‌کنم. اینجا حتی آسمان هم برای حسین (ع) گریه می‌کند و خورشیدش نیز توان تابیدن بر زائران حسین (ع) را ندارد چراکه دلش نمی‌خواهد گرمای زیادش زائران اباعبدالله را خسته کند.

روایت اشک زائران برای غربت حسین (ع)

بی‌اختیار اشک از چشمانم سرازیر می‌شود و بغض تمام وجودم را فرا می‌گیرد قدم‌هایم را برای رسیدن به بین الحرمین تندتر برمی‌دارم. در طول مسیر میلیون‌ها زائر را نظاره می‌کنم که هر کدام برای رسیدن به معشوقشان قدم برداشته و از یکدیگر پیشی می‌گیرند.

چشمم به مادری می‌افتد که در گوشه‌ای از خیابان قامت خمیده‌اش را به عصایش تکیه داده و با معشوقش درد و دل می‌کند اشک‌هایش یکی پس از دیگری از پشت قاب عینکش بر روی گونه‌هایش می‌غلطد.

به سمتش می‌روم و به وی سلام می‌دهم. با نگاه مهربانش پاسخم را می‌دهد و با حالت گریان می‌گوید: گریه‌ام برای غربت حسین(ع) است، بیایید همه با هم دعا کنیم در فرج مهدی فاطمه تعجیل شود.

اشک گونه‌هایم را خیس می‌کند آری به راستی چه خوب می‌شود اگر مهدی(عج) بیاید و به همه غم‌ها پایان دهد.

گام‌های که حاجت می‌دهند

کمی آن سوتر خانمی باردار به همراه همسرش در حال پیاده‌روی است و همراه با قدم‌هایش اشک می‌ریزد و از زمزمه‌هایش پیداست که دردی بر دل دارد بی‌اختیار به سمتش می‌روم و هدف از حضورش با این وضعیت در این شلوغی را جویا می‌شوم.

در حالی که اشک امانش نمی‌دهد بریده بریده می‌گوید: به عشق و تشکر از امام حسین (ع) آمده‌ام. 12 سال است که ازدواج کرده و فرزندی نداشتم سال گذشته به نیت گرفتن حاجت با کوله‌باری از غم به کربلا آمده بودم تا امام حسین (ع) را به جان 6 ماهه‌اش قسم دهم که مرا حاجت روا کند.

با گوشه چادرش اشک‌هایش را پاک می‌کند و می‌گوید: مدتی از سفرم به کربلا گذشت متوجه شدم که باردار هستم و امسال آمده‌ام تا از امام عاشقان تشکر کنم و در اربعین حسینی با دختر 3 ساله‌اش هم صدا شوم و از امام حسین(ع) بخواهم فرزندم را حفظ کند تا به سلامتی وضع حمل کنمدیگر توان صحبت کردن ندارد او را در دنیای ملکوتی‌اش رها می‌کنم.

عشق به حسین دلیل نمی‌خواهد

دختر جوان در حال مرتب کردن وسایل‌اش است تا به سفر خود ادامه دهد. لبخند ملیحی در صورتش نهفته است از اهدافش می‌پرسم بی‌درنگ می‌گوید: عشق به حسین هدف نمی‌خواهد برای زیارت قبر 6 گوشه امام حسین (ع) فقط باید طلبیده شوی.

در حالی که کوله پشتی کوچکش را بر دوش می‌اندازد می‌گوید: دو سال متوالی برای شرکت در پیاده‌روی اربعین تلاش کردم اما موفق نشدم در زیارت آن شریک شود.

وی با بیان اینکه حضور مردم نشان دهنده عشق عمیق آنها به ائمه اطهار (ع) است گفت: این عشق بیش از هزار و 400 سال می‌شود که در دل این مردم بیداد می‌کند.

دختربچه‌ای با سربند یا رقیه در گوشه‌ای از موکبی که در خیابان است با شوق بالا و پایین می‌پرید و از عشقش به امام حسین(ع) می‌گوید.

کمی آن طرف‌تر چشمم به دختری 10 ساله می‌افتد که مدام رقیه امام حسین (ع) را صدا می‌زند و می‌گوید: آمده‌ام در اربعین حسینی با رقیه 3 ساله در غم پدرش همصدا گریه کنم.

ظهور امام زمان را می‌خواهم

خواهری 57 ساله نیز از مفقودالاثر شدن همسرش برایم حرف می‌زند و می‌گوید: دخترم 8 ماهه بود که همسرم عازم جبهه شد و الان دخترم 35 ساله است اما هنوز از همسرم خبری نیست.

فاطمه محمدزاده از غربت و تنهایی سال‌های انتظار همسرش می‌گوید: همسرم در وصیت‌نامه‌اش گفته بود آرزویم این است که شهید شوم و هر قطعه از بدنم در جایی پنهان شود.

وی می‌گوید: سومین سال است در پیاده روی اربعین حسینی شرکت می‌کنم تا به حسین فاطمه لبیک بگویم.

همایش بین‌المللی اربعین همایش اقتدار شیعه در کربلاست

این بانوی داغدار می‌افزاید: هدفم از شرکت در اربعین حسینی عشق به امام حسین و کوری چشم دشمنان اسلام به خصوص آمریکا است.

دستی به صورت می‌کشد و می‌گوید: تنها آرزوی ظهور امام زمان عجل الله را بر دل دارم که امید است مناجات شیعیان در این پیاده‌روی زمینه ظهور این عزیز غایب را فراهم کند.

به راستی چه زیباست اگر این فرهنگ اربعین در همه جا گسترش یابد چون در این فرهنگ هیچ تفاوتی بین غنی و فقیر وجود ندارد و همه با هم برابر و مساوی هستند.

آری همایش بین‌المللی اربعین همایش اقتدار شیعه در کربلاست.

گزارش: فاطمه واعظی‌نسب

انتهای پیام/

R41348/P1486/S6,56/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۴۷۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر پایگاه یا سرزمینی که از آن به یمن حمله شود، هدف قرار می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، یکی از اعضای ارشد دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تأکید کرد که هر پایگاه یا سرزمینی که تجاوز به یمن از آنجا آغاز شود، در چارچوب گسترش صحنه عملیات و بانک اهداف، به هدف راهبردی و حیاتی برای نیروهای یمنی تبدیل و عمق و مناطق دارای اهمیت اقتصادی هدف قرار خواهد گرفت.

«علی القحوم» امروز چهارشنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس، خواستار توجه دشمنان به پیامدها و رویکردهای خصمانه و پند گرفتن از تجاوزات ۹ سال گذشته به یمن شد تٔکید کرد که معادلات و و توازن قوا تغییر کرده است.

وی با بیان اینکه مزدوران هیچ آرامشی ندارند، خطاب به آنها گفت: اگر برگ برنده بودید، طی ۹ سال گذشته ارزش داشتید، اما نتیجه شرط بندی بر روی مزدوران، باخت است.

القحوم در ادامه پیام خود تاکید کرد که دستیابی به صلح و اجرای آن به نفع یمن، عربستان سعودی، امارات و کل منطقه و تحقق امنیت و ثبات است.

این مقام ارشد یمنی با بیان اینکه صلح به تنش‌ها پایان می دهد و گسترش دایره منازعه را محدود می کند، براولویت دادن و توسعه منافع مشترک و تغییر مسیر از خصومت به دوستی تأکید کرد چرا که خیر و منفعت عمومی در این خواهد بود.

کد خبر 6093927

دیگر خبرها

  • هر پایگاه یا سرزمینی که از آن به یمن حمله شود، هدف قرار می‌گیرد
  • برپایی ۱۷۰ موکب از استان اصفهان در عراق برای زائران اربعین
  • تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید
  • ساخت ۴ شبستان جدید در طرح توسعه حرم امام حسین (ع)
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین سال جاری
  • آغاز فعالیت ستاد اربعین وزارت تعاون در سیستان و بلوچستان
  • پیش‌بینی برای حضور ۳۰ میلیون زائر در اربعین امسال
  • الگوی مکتب دانشگاهی انقلاب اسلامی را استخراج کردیم
  • کُرسی آینده‌پژوهی یونسکو به قزوین آمد
  • شکست جادوگر بریتانیایی پس از توهین به وفایی