Web Analytics Made Easy - Statcounter

بجنورد- ایرنا- مدیرکل توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری گفت: 2 هزار و 365 سازمان مردم نهاد در حوزه پیشگیری از اعتیاد به صورت داوطلبانه فعالیت دارند.

محمد بیرجندی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: از این تعداد یک هزار و 100 سازمان مردم نهاد در راستای پیشگیری اولیه از اعتیاد در سطح کشور برنامه ارائه می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بر مشارکت و فعالیت در حوزه مدیریت دانش نیز تاکید کرد و افزود: در این راستا نیازمند مشارکت بیشتر سازمان های مردم نهاد هستیم.
وی افزود: سازمان های مردم نهاد در زمینه های مختلفی تخصص دارند که در 6 ماه سال جاری 600 سازمان مردم نهاد در سطح کشور 750 طرح اجتماعی ارائه دادند که در این راستا 24 میلیارد ریال نیز هزینه شده است.
وی بر توانمندسازی تشکل ها و سازمان های مردم نهاد هم تاکید کرد و گفت: در این راستا باید با علم و دانش و دقیق پیش بروند و برنامه های خود را در این زمینه ارائه دهند.
وی با بیان اینکه این سازمان ها در حوزه پیشگیری بسیار اثربخش هستند افزود: طول فعالیت سازمان های مردم نهاد 3.5 ساعت است اما تشکل هایی که در این راستا فعالیت دارند حتی بیش از 6 ساعت در روز فعالیت می کند که این امر نشان می دهد که تاثیرگذار هستند زیرا که مردم نیز از آنان استقبال دارند.

* نرخ شیوع اعتیاد در کشور ثابت مانده است
مدیرکل توسعه مشارکت های مردمی و سازمان های مردم نهاد ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری در خصوص نرخ شیوع مواد مخدر گفت: نرخ شیوع اعتیاد در کشور ثابت مانده است و تغییری ندارند.
بیرجندی افزود: نرخ شیوع اعتیاد در جنسیت رشد داشته است اما در کل نسبت به پارسال تغییری نداشته است.
وی با بیان اینکه شیوع اعتیاد نسبت به پارسال کنترل شده است افزود: نرخ شیوع اعتیاد را باید در دوره آماری پنج تا 10 ساله بسنجیم در کوتاه مدت نتیجه ای حاصل نخواهد شد.
تاکنون آمار دقیقی از شمار معتادان در استان 863 هزار نفری خراسان شمالی ارائه نشده است اما گفته شده است حدود 10 درصد از جمعیت استان معتاد هستند.
خراسان شمالی جزو استان های متوسط در شیوع و مقابله با مواد مخدر است و در ردیف 12 استان صدر جدول استان ها در حوزه شیوع اعتیاد قرار ندارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی ???? @IRNABOJNURD پیگیری کنید.
3007/ 6042 خبرنگار: ربابه صانعی ** انتشار دهنده: سیدحسین قدسی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۴۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، علی دیانتی معاون بهبود تولیدات گیاهی استان در بازدید از مزارع گندم مرگور با اشاره به مشاهده علائم اولیه آلودگی بیماری زنگ زرد گندم در برخی از مزارع شهرستان، در خصوص پایش مستمر مزارع و مبارزه با زنگ زرد گندم و سایر بیماری های برگی غلات هشدار داد.

  وی ضمن دستور به کارشناسان پهنه جهت حضور و پایش مستمر مزارع برای کنترل به موقع سن در مرحله مادری ادامه داد: با توجه به وزش باد و بارندگی روزهای آتی و مرحله حساس رشدی گندم، رصد بیماری های برگی غلات و در صورت تداوم شرایط مساعد، مبارزه با بیماریها را با جدیت پیگیر شوند.   در ادامه دیانتی افزود: کنترل علف های هرز حاشیه مزارع به منظور جلوگیری از ورود به مزارع و کاهش بانک ژنی علف های هرز آموزش و ترویج داده شود.   این بازدید به منظور پایش، بررسی و نظارت بر روند مبارزه با عوامل خسارتزا گیاهی با حضور مدیر زراعت سازمان و کمیته فنی جهاد کشاورزی ارومیه در منطقه مرگور انجام و توصیه های فنی لازم به کارشناسان پهنه و کشاورزان ارائه شد.   تاکنون  بیش از ۱۸۱۶ هکتار از مزارع ارومیه بر علیه آفت مضر سن غلات و ۶۸۰۰ هکتار علیه علف های هرز سمپاشی انجام شده است.

دیگر خبرها

  • گندم‌کاران مراقب شیوع بیماری زنگ زرد باشند
  • عدم وجود نهاد مستقل تصمیم‌گیر و مجری، حلقه مفقوده هوشمندسازی انرژی
  • ۱۵۰۰ بانوی خودسرپرست کردستانی گواهینامه فنی وحرفه‌ای دریافت کردند
  • سازمان ملل: ۸۵ درصد از مدارس غزه آسیب دیده‌اند
  • پیشرفت ورزش استان یزد با همکاری تمامی نهاد‌ها
  • خجسته: درباره زنان، مردان تصمیم گرفته‌اند / چرا دختران در مدارس روسری‌شان را برندارند؟
  • بسیج سازندگی پای کار مسکن محرومین
  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • سازمان مردم نهاد در حوزه HSE تشکیل شود/ تصمیم‌گیری‌های ما مسئولیتی بین‌نسلی است
  • نیازمند شبکه تنظیم‌گری کشوری هستیم