Web Analytics Made Easy - Statcounter

یزد - ایرنا - رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت یزد گفت: از چهار هزار و 840 میلیارد ریال تسهیلات مصوب در کارگروه تسهیل و رفع موانع رونق تولید در استان ، 380میلیارد ریال(6.9 درصد) آن از سوی بانک های عامل پرداخت شده است.

محمدرضا علمدار یزدی روز یکشنبه در ستاد مدیریت و راهبری اقتصاد مقاومتی استان که با حضور محمود زمانی قمی استاندار یزد برگزار شد، افزود: تشکیل کارگروه تسهیل و رفع موانع رونق تولید یکی از افتخارهای دولت تدبیر و امید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: این استان سه هزار و 297 واحد دارای پروانه تولید است، که برای حل مشکل واحدهای تولیدی و صنعتی 45 نشست اصلی ، 52 جلسه کمیته تخصصی و 557 نشست کارشناسی در 2 سال گذشته برگزار شد.
وی افزود: در کارگروه تسهیل و رفع موانع رونق تولید استان ، 2 هزار و 888 مصوبه برای 2 هزار و 731 پرونده متقاضیان مصوب شد که پرداخت تسهیلات و رفع مشکلات آنها موجب تثبیت 40 هزار شغل در استان شده است.
به گزارش ایرنا، رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان یزد تأکید کرد: با همکاری بیشتر بانک ها انشاء الله شاهد افزایش پرداخت تسهیلات مصوب به واحدهای تولیدی خواهیم بود تا علاوه بر رونق تولید ، اشتغال بیشتری در استان تثبیت شود.
علمدار یزدی در باره بازسازی و نوسازی واحدهای تولیدی نیز گفت: در این بخش که از سال 1396 آغاز شد،تاکنون شاهد 129 فقره ثبت نام هستیم که 16 فقره با 660 میلیارد ریال به بانک های عامل معرفی ولی مبلغی پرداختی نشده است.
وی در ادامه به طرح ایجاد توازن تامین زنجیره تولید فولاد و توسعه صنایع اولویت دار معدنی با پرهیز از خام فروشی در استان اشاره کرد و افزود: این طرح ها با پنج هزار و 950 میلیارد ریال سرمایه گذاری زمینه اشتغال 6 هزار و 288 شغل جدید را ایجاد خواهد کرد.
این مسئول ادامه داد: برای اتمام این طرحها 49 هزار میلیارد ریال دیگر تامین منابع مالی نیاز است که تا سال 1404خورشیدی نه تنها شاهد خام فروشی نخواهیم بود، بلکه یکی از کشورهای واردکننده سنگ آهن خواهیم بود.
وی در باره تکمیل هشت طرح سهم یزد از محل 50 طرح بزرگ تعریف شده ملی نیز گفت: برای اجرا و تکمیل این طرح ها که یک هزار و 241 فرصت شغل ایجاد خواهد شد، تاکنون 6 هزار میلیارد ریال هزینه و همین مبلغ نیز برای تکمیل طرح ها نیاز دارد.
به گزارش ایرنا، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اضافه کرد: در هفت ماهه سال جاری 437 فقره معافیت مالیاتی به ارزش 164 میلیون دلار به گمرک برای واردات ماشین آلات داده شد که به طور متوسط روزانه برابر 2هزار و 930 میلیون ریال است ،همچنین برای سرمایه گذاری روزانه 50 میلیارد ریال در بخش های صنعتی و معدنی تخفیف داده می شود.
به گفته وی، ریاست میز توسعه صادرات کاشی و سرامیک و خیار سبز گلخانه ای به دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت به سازمان صنعت استان یزد داده شد.
یزد دومین استان معدنی ، چهار مین استان صنعتی و هشتمین استان صادر کننده محصولات غیرنفتی کشور است.
1968*2047* خبرنگار : محمودرضا رحمانی ** انتشار : عباسقلی اشکورجیری
@irnayazdd

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۵۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر صرفه‌جویی در مصرف آب، گفت: تولید آب شرب در این جزیره توسط دستگاه‌های آب‌شیرین‌کن است که هزینه‌های میلیاردی به دنبال دارد. - اخبار استانها -

شهرام داوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در قشم اظهار داشت: در حال حاضر برای تولید هر مترمکعب آب در جزیره قشم باید 25 هزار تومان پرداخت کرد که 17 هزار تومان آن توسط سازمان منطقه آزاد قشم پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه در این شرایط تولید آب بسیار گران است و باید در مصرف آن صرفه‌جویی کرد، تصریح کرد: برای تامین آب شرب جزیره، سازمان منطقه آزاد قشم رقمی در حدود 224 میلیارد تومان یارانه پرداخت می‌کند.

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به طرحهای آبرسانی اجرا شده در جهت افزایش تولید آب در قشم، خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال میزان تولید آب در این منطقه از 23 به 27 هزار مترمکعب افزایش یافته است.

داوری قدیمی بودن لوله‌های انتقال آب در برخی از مناطق قشم به ویژه در بافت قدیم را از جمله مشکلات حال حاضر آبرسانی در این جزیره عنوان کرد و گفت: نوسازی این خطوط انتقال از برنامه‌های مهم این شرکت است که امیدواریم بتوانیم در سالجاری بخش قابل توجهی از آن را انجام دهیم.

انتهای پیام/7558

دیگر خبرها

  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • تخصیص ۴۰ درصد از سود شرکت‌های پتروشیمی به تکمیل زنجیره ارزش
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • نخستین نشست کارگروه راهبری به‌کارگیری هوش مصنوعی در صنعت نفت
  • تبلیغات و اطلاع‌رسانی از راهکار‌های رونق گردشگری است
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • اجرای ۷۵ درصد از طرحهای های مصوب سفر استانداربه منطقه آزاد ماکو
  • رئیس شورای راهبردی بیست‌وچهارمین جشنواره ملی صنعت چاپ و نشر منصوب شد
  • تجهیز ۲۴ آزاد راه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض
  • درآمدهای عمومی آذربایجان شرقی ۴۱ درصد افزایش یافت