Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش وانانیوز،  محمد علی پیرانی در گفت‌وگویی، در مورد مدت زمان آماده سازی تیم ملی نوجوانان کاراته برای حضور در مسابقات جهانی اسپانیا، گفت: ابتدا از محسن آشوری دبیر فدراسیون کاراته تشکر می‌کنم که به بنده اعتماد کرد و مسئولیت بدنسازی تیم ملی نوجوانان را بر عهده من واگذار کرد. بنده اولین مدال‌آور کاتای تیمی در مسابقات جهانی بلغارستان هستم و دکترای تربیت بدنی دارم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که تیم ملی نوجوانان را تحویل گرفتم ۷ هفته تا آغاز مسابقات جهانی اسپانیا زمان باقی مانده بود. برای اینکه بتوانم کمبود زمان را جبران کنم و اصل حجم تمرین را رعایت کنم، برنامه‌نویسی به گونه‌ای بود که ۳ جلسه تمرین در روز برای بچه‌ها در نظر گرفته بودم، البته بعد از حضور نوجوانان در تورنمنت ترکیه تغییراتی در تعداد جلسات تمرین بچه‌ها دادیم. زمانی که تیم را تحویل گرفتم رکورد ۱۰۰ متر، ۲۰۰ متر، ۴۰۰ متر و فاکتورهای جسمانی و توانی آنها را ارزیابی کردم و آن را به فدراسیون ارائه دادم.

وی در ادامه صحبت‌های خود، عنوان کرد: بچه‌ها در این فاکتورها از ابتدای آغاز تمرینات تا قبل از اعزام پیشرفت فاحشی را داشتند البته به علت اینکه زمان کافی را نداشتیم آن پیشرفت مطلوب که بخواهد من را راضی کند را نتوانستم در برخی از فاکتورها مشاهده کنم، همه اعضای تیم ملی نوجوانان قبل از اعزام می‌توانستند ۴ دقیقه بدون استراحت مبارزه کنند این در حالی بود که ما در ابتدای اردو و در وزن منهای ۵۲ کیلوگرم نماینده کشورمان کاهش وزن شدید داشت و یکی از ملی‌پوشان دیگر نیز باید تغییر وزن ایجاد می‌کرد که باید من آنها را با مکمل‌ها و برنامه‌های تمرینی حمایت می‌کردم که سر وزن باشد، به لطف خدا وقتی تیم می‌خواست اعزام شود، در بهترین شرایط اعزام شدند.

پیرانی در پاسخ به این سوال که تا چند روز قبل از اعزام شما با ملی‌پوشان کار بدنسازی را انجام دادید؟ گفت: تا ۸ روز قبل از آغاز مسابقات جهانی من با ملی‌پوشان تمرین بدنسازی را پیگیری می‌کردم.

مربی بدنساز تیم ملی نوجوانان کاراته در پاسخ به این سوال که آیا قبول دارید زمان بدنسازی تیم ملی نوجوان کم بوده است؟ عنوان کرد: بله، شدیداً زمانی که بنده برای آماده کردن ملی‌پوشان از لحاظ بدنسازی داشتم کم بود. ۷ هفته زمان کمی است اما به نسبت ۷ هفته‌، بچه‌های ما پیشرفت خوبی را داشتند، زمان مطلوب بدنسازی ۴ ماه است و باید به مربی بدنساز تیم ملی ۴ ماه فرصت بدهند یعنی مربی بدنساز باید برای اعزام نفرات به رویداد جهانی ۴ ماه فرصت داشته باشد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا کنار تیم به مسابقات جهانی اعزام نشدید؟ گفت: اینکه بنده کنار تیم به مسابقات جهانی اعزام نشدم به دلیل مشکلات مالی فدراسیون بود، پرداختن به این موضوع در شأن مربی بدنساز نیست، برای اعزام به مسابقات فدراسیون محدودیت داشت.

پیرانی در پاسخ به این سوال که بهتر نبود که شما هم در کنار تیم ملی به مسابقات جهانی اعزام شوید؟ گفت: بله، قطعاً بهتر بود که کنار تیم باشم، اما وجود مشکلات مالی برای فدراسیون باعث شد که بنده به مسابقات اعزام نشوم و محدودیت عدم اعزام من بود. همین موضوع باعث شد من دوران طلایی فاز کاهش حجم تمرین را که باید کنار بچه‌ها باشم و این خیلی حیاتی است را از دست دادم در واقع عدم اعزام من به مسابقات جهانی باعث شد که برنامه‌ریزی‌های ما ناقص بماند.

وی در پاسخ به این سوال که استرس چقدر روی عدم کسب نتیجه نوجوانان ما در مسابقات جهانی می‌تواند داشته باشد؟ گفت: اتفاقاً رده سنی نوجوانان اولین رده سنی بعد از بلوغ است. بچه‌ها درست است که در مسابقات قهرمانی آسیا و تورنمنت ترکیه حضور داشتند اما رویداد جهانی یک شرایط ویژه و خاص دارد. به خاطر شرایط جوانی، بلوغ این کاراته‌کاها و استرسی که قبل از مسابقات در هتل داشته‌اند باعث شده ضربان قلب آنها ۸۵ بار در یک دقیقه باشد. طی روز حتی ضربان قلب این نفرات ۹۰ بار در یک دقیقه تپش داشته است این نشان از استرس و اضطراب بالایی است که قطعاً روی عملکرد آنها تأثیر منفی داشته است.

مربی بدنساز تیم ملی نوجوانان کاراته در ادامه صحبت‌های خود عنوان کرد: هدف اصلی تیم‌هایی صاحب نام در ورزش مثل آمریکا و چین این است که با انگیزه تلاش می‌کنند تا قهرمان جهان شوند اما هدف اصلی آنها کسب مدال در المپیک است. با توجه به تاکید صحبت‌های رئیس فدراسیون کاراته که برنامه‌ریزی آنها روی المپیک است و دید ویژه‌ای دارند هدف اصلی من آماده‌سازی تیم ملی برای حضور در المپیک آرژانتین است، البته این به شرطی است که فدراسیون برای ادامه همکاری با من تمایل داشته باشد. امیدوارم با درایتی که از فدراسیون سراغ دارم پیش‌بینی‌های لازم را از هم‌اکنون انجام دهد که هم برنامه‌ریزی تکمیل شود و هم اینکه بدنساز تیم ملی در المپیک کنار تیم باشد.

انتهای پیام/ر

منبع: وانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۶۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش فدراسیون کشتی به حذف داور المپیکی و جلسه دبیر و یزدانی

ابراهیم مهربان در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص اینکه محمد مصلایی پور رئیس کمیته داوران فدراسیون کشتی، به دلیل خودداری از حضور در مسابقات قهرمانی آسیا از سوی اتحادیه جهانی کشتی از لیست داوران المپیک ۲۰۲۴ پاریس کنار گذاشته شده، اظهار کرد: در ارتباط با این موضوع سند موثقی به دست ما نرسیده و پیگیر هستیم. طبیعتاً مصلایی پور نماینده کشور ما هستند و اگر واجد شرایط حضور در المپیک باشد قطعاً پیگیر خواهیم بود تا مصلایی پور یا یک نماینده دیگر به عنوان داور در المپیک حضور داشته باشد.

سخنگوی فدراسیون کشتی در مورد اینکه کامران سلطانی زاده، نیما صادقی و مهدی بشیر زاده ۳ داور درجه المپیکی ایران برای قضاوت در مسابقات جهانی کسب سهمیه المپیک در استانبول ترکیه دعوت شدند، عنوان کرد: طبیعتاً فدراسیون جهانی بر اساس برنامه‌های خود نفراتی را دعوت می‌کند، مسابقات استانبول هم یکی‌تر آن مسابقات است.  

مهربان در مورد جلسه حسن یزدانی با علیرضا دبیر در مورد آخرین وضعیت خود گفت: در جریان اینکه جلسه برگزار شده یا می‌شود نیستم، اما حسن یزدانی تمرینات خود را زیر نظر پزشک معالج و درمانگر خود شروع کرده و با هماهنگی کادرفنی و شخص محسن کاوه سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، با توجه به اینکه او در این اردوی تیم ملی هم می‌بایست زیر نظر پزشک و فیزیوتراپ کار کند، بنا بر این شده در این اردو هم غیبت داشته باشد و ان‌شاءالله از اردوی بعدی در خانه کشتی در کنار سایر ملی‌پوشان تمرین خواهد کرد.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • غیبت وزنه‌برداری ایران در قهرمانی نوجوانان جهان
  • واکنش فدراسیون کشتی به حذف داور المپیکی و جلسه دبیر و یزدانی
  • انتقاد ملی‌پوش بوکس از«تبعیض فدراسیون» و«رفتار عجیب فونتانا»
  • ابهام در اعزام الناز رکابی به مسابقات گزینشی المپیک
  • ابهام در اعزام «الناز رکابی» به مسابقات سنگنوردی گزینشی المپیک
  • شروین برای مجتبی حسینی طلا شد!
  • تکذیب اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک توسط فدراسیون ورزش‌های دانشگاهی
  • تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک صحت ندارد
  • اعزام تیم بوکس نوجوانان مازندران به مسابقات قهرمانی کشور
  • اختلاف علنی رئیس فدراسیون و مجری تلویزیونی؛ دبیر با پیمان یوسفی دست نداد! / فیلم