Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دیدار با فرمانده انتظامی تهران بزرگ و رئیس پلیس راهور پایتخت اظهار کرد: بودجه شهرداری تهران نزدیک به 18 هزار میلیارد تومان است که 8 هزار میلیارد تومان آن  مربوط به بخش ترافیک، حمل‌ونقل و عمران است که نیمی از این مبلغ در اختیار بخش حمل‌ونقل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته نزدیک به 80درصد بودجه بخش عمرانی نیز صرف خیابان‌ها، بزرگراه‌ها، پل‌ها و غیره می‌شود.

وی درباره همکاری با پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: علت اینکه اکنون با 37گره ترافیکی مواجهیم، این است که تا کنون تعامل ویژه‌ای بین شهرداری و پلیس راهنمایی و رانندگی وجود نداشته است و باید به این تعامل برسیم، زیرا برای حل مسئله برخی از این 37 گره ترافیکی نیاز به هزینه‌های زیادی است اما 80درصد این‌ها می‌تواند حل شود. امیدوارم با توجه به حجم نقدینگی که شهرداری تهران به مسائل توسعه‌ای اختصاص می‌دهد، با طرح موضوع در کمیسیون عمران و هماهنگی با کمیسیون سلامت و محیط زیست راهکارهایی پیدا کنیم که این معضل حل شود. این کار می‌تواند از نقاط مثبت همکاری شورای شهر با پلیس باشد.

رئیس شورای شهر تهران ضمن تأکید بر لزوم تقویت پلیس اظهار کرد: تقویت پلیس باید در کوتاه مدت و بلند مدت مد نظر باشد. در زمانی که ما نتوانسته‌ایم حمل‌ونقل عمومی کارا، غیرآلاینده و ایمن و پردقت و عدالت‌محور داشته باشیم، بهترین جایی که می‌توانیم هزینه کنیم، تقویت پلیس است و با این هزینه مشکلات را طوری حل کنیم که باعث آزار مردم نشود و نظم هم در سطح شهر احساس شود. ما قطعاً چگونگی این تقویت را در برنامه هایمان قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به اهمیت تقویت پلیس در رفع معضلات ترافیکی گفت: تقویت پلیس نقش بسزایی در کاهش معضلات ترافیکی دارد،به‌گونه‌ای که مردم دیگر با تنش مواجه نشوند و  ساعت‌های زیادی از وقتشان را در ترافیک نگذرانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: بر اساس آمار و ارقام، تعداد نیروی انسانی، خودروها و ابزار پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نسبت به مساحت و جمعیت آن کم است. باید مقایسه‌ای بین تهران و شهرهایی با همین جمعیت تقریبی که وضعیت مناسب و همچنین شهرهایی که وضعیت نامناسبی دارند، صورت گیرد تا متوجه شویم چقدر به استفاده از نیروی انسانی یا تجهیزات نیاز داریم.

هاشمی یادآور شد: بند 20400 قانون بودجه شهرداری درباره افزایش ایمنی و بهره‌وری معابر است که در برنامه 5ساله هزار میلیارد تومان بودجه دارد، یعنی سالیانه 200میلیارد تومان بودجه برای این موضوع در نظر گرفته شده است و عمده‌ترین بخش هم مربوط به بند 20401 است که نصب دوربین‌های ترافیکی است که 600میلیارد تومان در 5 سال برای آن در نظر گرفته شده است. این‌ها پول‌هایی است که دارد در معاونت حمل‌ونقل برای فعالیت‌های مربوط به ایمنی و بهره‌وری بیشتر معابر هزینه می‌شود. البته امیدواریم تعاملمان را با راهنمایی و رانندگی باز هم بیشتر کنیم.

وی در پایان یادآور شد: خوشبختانه در این جلسه اطلاعات بسیار مناسبی از خدمات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ و امکانات و روش‌های آن‌ها برای کنترل ترافیک تهران به دست آمد. پیشنهادات مناسبی هم ارائه شد که در جلسات شورای شهر به آن‌ها خواهیم پرداخت.

انتهای پیام/

وجود 37 گره ترافیکی در تهران

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۷۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل کارگروه مشترک پلیس و شهرداری، برای رفع نواقص نقاط پرتصادف تهران

سرهنگ سیدابوالفضل موسوی پور رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ، در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: بر اساس پایش و رصد انجام شده ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ آمار تصادفات شهر تهران در 
۵۹ درصد این تصادفات در بزرگراه‌های پایتخت به وقوع پیوسته است.

وی تصریح کرد: بر اساس انجام تفکیک کروکی‌های موجود مناطق ۴ و ۱۲ شهر تهران در صدر آمار تصادفات در پایتخت قرار گرفته‌اند.

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ همچنین اضافه کرد: در منطقه ۱۲ پایتخت بزرگراهی وجود ندارد اما به دلیل وجود معابر متعدد، شلوغی و حجم قابل توجه تردد در این منطقه جزو یکی از مناطق پر تصادف شهر تهران به شمار می‌آید.

سرهنگ موسوی‌پور در ادامه خاطرنشان کرد: منطقه ۴ با چند بزرگراه مثل بزرگراه شهید بابایی، بزرگراه شهید زین‌الدین و بخشی از بزرگراه شهید یاسینی راه مواصلاتی دارد و بخش عمده وقوع تصادفات مربوط بزرگراه‌های این منطقه است.

وی عمده‌ترین دلیل وقوع تصادفات و حوادث رانندگی در شهر تهران، را سرعت غیرمجاز برشمرد و تاکید کرد: بخش قابل توجهی از این سوانح در زمان خلوتی معابر و تخطی از سرعت مطمئنه رخ می‌دهد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ اضافه کرد: کم حادثه‌ترین منطقه شهر تهران در وقوع تصادفات هنوز مشخص نشده است و در صورت احراز اعلام خواهد شد.

سرهنگ موسوی‌پور یادآور شد: برای کاهش حجم تصادفات رانندگی به ویژه در مناطق پر تصادف و پر سانحه پایتخت، کارگروه مشترکی بین پلیس و شهرداری تشکیل شده است و در جلسات این کارگروه علل حوادث رانندگی در مناطق مختلف شناسایی می‌شوند.

وی از صدور دستورات لازم پس از شناسایی علل وقوع تصادفات برای کاهش این حوادث خبر داد و گفت: اقدامات لازم برای کاهش حجم تصادفات و رفع نواقص در محل‌های مدنظر بلافاصله پس از شناسایی عوامل حوادث رانندگی، اجرایی خواهند شد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ تصریح کرد: تخلفات حادثه ساز مثل سرعت غیرمجاز از مهمترین دلایل وقوع حوادث رانندگی محسوب می‌شوند و هم جان عابرین پیاده در معابر و هم جان سایر رانندگان را تهدید می‌کنند. 

سرهنگ موسوی‌پور اضافه کرد: با رانندگان متخلفی که هر یک از تخلفات رانندگی مثل سبقت و سرعت غیرمجاز را مرتکب شوند برابر مقررات برخورد می‌شود. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل کارگروه مشترک پلیس و شهرداری، برای رفع نواقص نقاط پرتصادف تهران
  • اعلام جرم پلیس علیه سازمان‌هایی که در قبال کاهش سوانح ترافیکی کرمانشاه کوتاهی می کنند
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می آید
  • بررسی مشکلات و معضلات رودخانه کن
  • ضرورت نظارت بر دوربین‌های راهنمایی و رانندگی
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید/ اعمال قانون با دوربین‌های نظارت تصویری
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید
  • رئیس پلیس راهور تهران بزرگ: هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می آید
  • تصادف پراید منجر به فوت عابر پیاده در رشت شد
  • عدم توجه به جلو سبب مرگ عابر پیاده در رشت شد