Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@15:20:01 GMT

محسن هاشمی: وجود ۳۷ گره ترافیکی در تهران

تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۵۵۳۸۱

محسن هاشمی: وجود ۳۷ گره ترافیکی در تهران

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه ۳۷گره ترافیکی در تهران وجود دارد گفت: برای حل مسئله برخی از این ۳۷ گره ترافیکی نیاز به هزینه‌های زیادی است که ۸۰درصد این‌ها می‌تواند حل شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در دیدار با فرمانده انتظامی تهران بزرگ و رئیس پلیس راهور پایتخت اظهار کرد: بودجه شهرداری تهران نزدیک به 18 هزار میلیارد تومان است که 8 هزار میلیارد تومان آن نیز مربوط به بخش ترافیک، حمل‌ونقل و عمرانی است که نیمی از این مبلغ در اختیار بخش حمل‌ونقل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته نزدیک به 80درصد بودجه بخش عمرانی نیز صرف خیابان‌ها، بزرگراه‌ها، پل‌ها و... می‌شود.

وی درباره همکاری با پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: علت اینکه اکنون با 37گره ترافیکی مواجهیم، این است که تا کنون تعامل ویژه‌ای بین شهرداری و پلیس راهنمایی و رانندگی وجود نداشته است و باید به این تعامل برسیم؛ زیرا برای حل مسئله برخی از این 37 گره ترافیکی نیاز به هزینه‌های زیادی است اما 80درصد این‌ها می‌تواند حل شود. امیدوارم با توجه به حجم نقدینگی که شهرداری تهران به مسائل توسعه‌ای اختصاص می‌دهد، با طرح موضوع در کمیسیون عمران و هماهنگی با کمیسیون سلامت و محیط زیست راهکارهایی پیدا کنیم که این معضل حل شود. این کار می‌تواند از نقاط مثبت همکاری شورای شهر با پلیس باشد.

رئیس شورای شهر تهران ضمن تأکید بر لزوم تقویت پلیس، اظهار کرد: تقویت پلیس باید در کوتاه مدت و بلند مدت مد نظر باشد. در زمانی که ما نتوانسته‌ایم حمل‌ونقل عمومی کارا، غیرآلاینده و ایمن و پردقت و عدالت‌محور داشته باشیم، بهترین جایی که می‌توانیم هزینه کنیم، تقویت پلیس است و با این هزینه مشکلات را طوری حل کنیم که باعث آزار مردم نشود و نظم هم در سطح شهر احساس شود. ما قطعاً چگونگی این تقویت را در برنامه هایمان قرار می‌دهیم. با تقویت پلیس می‌توانیم بخش زیادی از معضلات ترافیکی خود را کاهش دهیم به‌گونه‌ای که مردم دیگر با تنش مواجه نشوند و دیگر ساعت‌ها از وقتشان را در ترافیک نگذرانند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اذعان کرد: بر اساس آمار و ارقام، تعداد نیروی انسانی، خودروها و ابزار پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ نسبت به مساحت و جمعیت آن کم است. باید مقایسه‌ای بین تهران و شهرهایی با همین جمعیت تقریبی که وضعیت مناسب و همچنین شهرهایی که وضعیت نامناسبی دارند، صورت گیرد تا متوجه شویم چقدر به استفاده از نیروی انسانی یا تجهیزات نیاز داریم.

هاشمی یادآور شد: بند 20400 قانون بودجه شهرداری درباره افزایش ایمنی و بهره‌وری معابر است که در برنامه 5ساله هزار میلیارد تومان بودجه دارد، یعنی سالیانه 200میلیارد تومان بودجه برای این موضوع در نظر گرفته شده است و عمده‌ترین بخش هم مربوط به بند 20401 است که نصب دوربین‌های ترافیکی است که 600میلیارد تومان در 5 سال برای آن در نظر گرفته شده است. این‌ها پول‌هایی است که دارد در معاونت حمل‌ونقل برای فعالیت‌های مربوط به ایمنی و بهره‌وری بیشتر معابر هزینه می‌شود. البته امیدواریم تعاملمان را با راهنمایی و رانندگی باز هم بیشتر کنیم.

وی در پایان یادآور شد: خوشبختانه در این جلسه اطلاعات بسیار مناسبی از خدمات پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ و امکانات و روش‌های آن‌ها برای کنترل ترافیک تهران به دست آمد. پیشنهادات مناسبی هم ارائه شد که در جلسات شورای شهر به آن‌ها خواهیم پرداخت.

انتهای پیام/

R34343/P1014142/S2,21,25/CT12 موضوعات مرتبط ترافیک تهران

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۵۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت‌های ترافیکی در میدان صادقیه تهران

با توجه به برگزاری مراسم عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) در میدان صادقیه تهران، برخی محدودیت های ترافیکی در این منطقه انجام شده است. - اخبار اجتماعی -

سرهنگ فیروز کشیر معاون اجتماعی و فرهنگ پلیس راهور تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری تسنیم و درباره محدودیت های اعمال شده در اطراف میدان صادقیه تهران گفت: با توجه به سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) و مراسمی که در این منطقه برگزار می شود، برای هرچه بهتر مراسم و عزاداری و برای اینکه مردم به مقصد و مسیر خود برسند محدودیت های به اجرا درآمده است.

وی افزود: در بزرگراه محمدعلی جناح (مسیر شمال به جنوب) از خیابان سازمان آب و در خیابان آیت الله کاشانی (مسیر شرق به غرب) از میدان صادقیه از بلوار ابوذر محدودیت برقرار شده است.

سرهنگ کشیر گفت: شهروندان در آیت الله کاشانی، قبل از اینکه به خیابان ابوذر برسند می توانند از خیابان سلیمی جهرمی و معابر پیرامونی استفاده کنند.

وی افزود: در مسیر شمال به جنوب هم قبل از رسیدن به خیابان سازمان آب می توانند از معابر تعبیه شده برای تغییر مسیر استفاده کنند.

سرهنگ کشیر گفت: این مراسم تا بعد از نماز ظهر و عصر ادامه خواهد یافت و محدودیت های ترافیکی نیز تا پایان مراسم و تخلیه معابر از شهروندان ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ماجرای خواب هولناک هاشمی، ۶ ماه قبل از فوتش
  • خواب عجیب آیت الله هاشمی، ۶ ماه قبل از فوتش
  • (ویدئو) بغض محسن هاشمی درباره خواب عجیبی که آیت‌الله هاشمی ۶ ماه قبل از فوت دید
  • آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور
  • ترافیک سنگین در آزادراه قزوین کرج تهران
  • ترافیک پرحجم اما روان است
  • کندوان از چالوس به تهران یک‌طرفه شد
  • محدودیت‌های ترافیکی در میدان صادقیه تهران
  • آخرین اخبار از وضعیت ترافیکی راه‌هایی کشور امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت/ کدام محورها مسدود است؟
  • چهره خندان ناطق نوری و محسن هاشمی در مراسم سالگرد شهید مطهری + عکس