Web Analytics Made Easy - Statcounter

بعد از حل مشکل تحصیل دهها هزار دانش آموز افغان در ایران این بار خبر می رسد که مدیرکل امور دانشجویان غیرایرانی وزارت علوم از حذف ممنوعیت تحصیل اتباع خارجی در تمامی مراکز استان‌ها خبر داد و گفت از این پس تمام متقاضیان خارجی ادامه تحصیل می‌توانند در دانشگاههای دولتی سراسر کشور واقع در مراکز استان‌ها ادامه تحصیل دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدی هاشمی

ایران آنلاین /  این درحالی است که تا سال گذشته همواره سازمان سنجش آموزش کشور مناطق ممنوعه برای انتخاب محل تحصیل اتباع غیر ایرانی را اعلام می‌کرد و دانشجویان خارجی موظف بودند در شهرهایی ادامه تحصیل دهند که در دفترچه سازمان سنجش عنوان شده بود. عبدالحمید علیزاده با اعلام این خبر به «ایران» می‌گوید: در سال تحصیلی جدید اتفاقات بسیار خوبی در حوزه تحصیل دانشجویان غیر ایرانی به ویژه متقاضیان افغان در دانشگاه‌های کشور افتاد. نخستین اقدام درباره دانشجویان افغان این بود که تلاش شد مشکلات تحصیل این دسته از دانشجویان تا حد ممکن کاسته شود تا آنها بتوانند در محدوده گسترده‌تری از دانشگاه‌های تمامی استان‌های کشور ادامه تحصیل دهند. در این میان جا دارد تشکر ویژه ای از همکاری مؤثر وزارت کشور، نیروی انتظامی و.... داشته باشم که پیرو پیشنهاد ما در تصویب مصوبه عدم ممنوعیت تحصیل اتباع خارجی در تمامی دانشگاه‌های دولتی مراکز استان‌ها نقش بسزایی داشتند.

وی تأکید کرد: خوشبختانه در کنکور امسال بسیاری از مناطق ممنوعه برداشته شد و متقاضی اتباع خارجی توانستد در دانشگاه‌هایی که دوست دارند انتخاب رشته کنند و امسال با مساعدتی که سازمان سنجش، وزارت کشور و نیروی انتظامی داشتند این مصوبه به دانشگاه‌های کشور هم ابلاغ شد که هیچ ممنوعیتی برای ادامه تحصیل دانشجویان افغان در دانشگاه‌های دولتی مراکز استان‌ها وجود نداشته باشد.
وی به آمار دانشجویان افغان اشاره کرد و گفت در حال حاضر بیش از ۲۵ هزار دانشجوی خارجی در کشور در حال تحصیل هستند که بیش از ۵ هزار از این شمار دانشجویان افغان هستند که انتظار می‌رود قطعاً با ابلاغ مصوبه فوق افزایش بسیاری در این حوزه رقم بخورد. علیزاده همچنین به بورس دانشجویان نخبه خارجی اشاره کرد و گفت: اعتقاد وزارت علوم بر این است که بورس اعطایی باید به دانشجویان نخبه داده شود. در سال جاری ما با خبر شدیم خیلی از دانشجویان اتباع خارجی با استعدادی هستند که دارای رتبه‌های تک یا دو رقمی در کنکور هستند که برای ادامه تحصیل مشکلاتی در سر راه خود دارند. بر اساس یک طرح، موضوع با مسئولان محترم سازمان امور دانشجویان در میان گذاشته شد و خوشبختانه از طرح پیشنهادی استقبال کردند که این بورس به متقاضیانی اعطا  شود که در رقابت آزمون‌های سراسری رتبه‌های خوبی را به دست آورند./ ایران

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۷۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت ۳۰ هزار دانش‌آموز البرزی در کنکور

مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز از شرکت ۳۰ هزار نفر از دانش آموزان پایه دوازدهم این استان در کنکور امسال خبر داد. - اخبار استانها -

علی حجر‌گشت ‌در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در کرج‌ اظهار داشت: با توجه به اینکه حدود 30 هزار دانش آموز پایه دوازدهم در استان البرز در حال تحصیل هستند، از این رو به نظر می‌رسد که این تعداد دانش‌آموز در کنکور امسال شرکت کرده‌اند.

وی افزود: هر چند امار رسمی شرکت در کنکور توسط سازمان سنجش ارائه می شود اما با عنایت به حضور این تعداد از دانش آموزان در پایه دوازدهم پیش بینی این میزان در کنکور داده شده است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز در پاسخ به سئوال دیگر خبرنگار تسنیم در کرج در خصوص تعداد دانش آموزان ورودی در سال جدید به آموزش و پرورش استان البرز اظهار داشت: با توجه به تجربه ای که در سال‌های گذشته داشته و همچنین با توجه به مهاجرت بالا به استان البرز پیش بینی می شود، حدود 10 هزار نفر دانش آموز جدید در استان البرز مشغول به تحصیل شوند.

‌حجرگشت ادامه داد: برای این منظور، آموزش و پرورش مقدمات لازم برای حضور این تعداد از دانش آموزان را فراهم کرده و تلاش می کند تا پایان شهریور ماه، کلیه مقدمات حضور دانش اموزان در مدارس را انجام داده و دانش آموزان با خیالی آسوده به تحصیل وارد شوند.

مدیر‌کل آموزش و پرورش استان البرز در ادامه با اشاره به نیاز استان البرز به وجود کمبود کلاس در استان اظهار داشت: اگر بخواهیم تراکم هر کلاس را 25 تا 30 نفر در نظر بگیریم استان البرز به حدود 11 هزار کلاس درس نیاز دارد تاب تواند این دانش آموزان به صورت تک شیفت در مدارس تحصیل کنند.

 ‌حجر‌گشت درباره آخرین اقدامات صورت گرفته در خصوص استقلال آموزش و پرورش شهرستان فردیس اظهار داشت: از آنجایی که این موضوع مدت‌هاست در دستور کار است، کلیه اقدامات استقلال آموزش و پرورش شهرستان فردیس انجام شده و به نظر می‌رسد که در تابستان امسال بتوان استقلال این آموزش و پرورش را اعلام کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بندبازی مرگبار برای تحصیل
  • حمایت از ۱۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل / اعطای بورسیه براساس پویایی و تلاش دانش‌آموزان
  • حمایت از ۱۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل/اعطای بورسیه براساس پویایی و تلاش دانش آموزان
  • اینجا دست‎‌ها، دانش و ایثار را روایت می‌کند
  • شرکت ۳۰ هزار دانش‌آموز البرزی در کنکور
  • معلم عشایری که پدرانه مشق علم و ادب می‌کند
  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان
  • بازگشت ۴۶۱ دانش‌آموز به تحصیل در قزوین
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • شروط حضور دانش‌بنیان‌ها در معادن