Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، اهم اخبار امروز یکشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۶ سرویس سیاسی ایلنا، به شرح زیر است:

***سه انتصاب جدید در ارتش جمهوری اسلامی ایران

فرمانده معظم کل قوا در احکام جداگانه‌ای امیر سرتیپ محمدحسین دادرس را به جانشینی فرمانده کل ارتش، امیر دریادار حبیب‌الله سیاری را به معاونت هماهنگ‌کننده ارتش و امیر دریادار حسین خانزادی را به فرماندهی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران منصوب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

***حضور شخصیت‌های کشوری و لشکری در مراسم ترحیم پدر سردار سلیمانی 

مراسم ترحیم پدر سردار سلیمانی با حضور شخصیت‌های کشوری و لشگری در مصلی امام خمینی تهران برگزار شد.

***جزئیات درگیری با پ.ک.ک در چالدران

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور گفت: هنگامی که ما از کولبران نام می‌بریم منظور افرادی هستند که در معابری مشخص رفت و آمد می‌کنند که هیچ‌گاه به سمت آنان تیراندازی نشده است.

***آتش زدن برجام در راهپیمایی ۱۳ آبان برخلاف امنیت ملی بود

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس آتش زدن برجام در جریان مراسم راهپیمایی روز ۱۳ آبان امسال را موجب افزایش هزینه‌های ایران در مناسبات بین‌المللی و تحمیل خسارات چندگانه دانست و تاکید کرد که حرکت فراتر از رهبری برخلاف امنیت ملی کشور است.

***روحانی باهوش‌تر از آن است که گردش به راست کند

معاون سیاسی وزارت کشور دولت اصلاحات با نادرست خواندن این پیش‌فرض که رییس‌جمهوری پس از انتخابات گردش به راست کرده است، گفت که روحانی باهوش‌تر از آن است که گردش به راست کند و رییس‌جمهور تا پایان عمر دولت به مردم نیاز دارد.

***فراکسیون حقوق شهروندی با حضور ۵۰ نماینده مجلس تشکیل شد

نماینده اصلاح‌طلب مردم شیراز در مجلس از تشکیل فراکسیون حقوق شهروندی با حضور ۵۰ نفر از نمایندگان مجلس خبر داد.

***تغییر مشی سیاسی به‌خاطر مطامع شخصی غیرقابل‌قبول است

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس با بیان این‌که مصلحت‌اندیشی با نظرداشتن به مصالح جامعه و منافع ملی امری بجاست، تاکید کرد که اگر همین رویه مصلحت‌اندیشی برای تامین مطامع شخصی باشد، قابل‌قبول نیست.

***دولت ۱۹ آذرماه لایحه بودجه ۹۷ را تقدیم می‌کند

یک عضو هیات رییسه مجلس با بیان این‌که اولین جلسه علنی هفته آینده مجلس، روز دوشنبه برگزار خواهد شد، از زمان تقدیم لایحه بودجه سال ۹۷ از سوی دولت خبر داد.

***پاسخ شهردار تهران به انتقادها در گزارش ۱۰۰ روزه

نایب رییس کمیسیون اجتماعی با بیان این‌که تشکیل شورای امید تهران بجای موازی‌کاری منجر به هم‌افزایی می‌شود، از پاسخگویی شهردار تهران به انتقادات نسبت به انتصابات در گزارش ۱۰۰ روزه خبر داد و گفت که توقف دیوارکشی پارلمان به‌خاطر اختلاف‌نظر درباره مالکیت ضلع غربی مجلس بوده است.

***به آسانی از توافق نفتی با ایران عقب نشینی نمی‌کنیم

شرکت توتال اعلام کرد که به آسانی از توافق خود با ایران برای گسترش صنعت نفت این کشور عقب نشینی نخواهد کرد.

***تلاش آژانس اطمینان‌دهی به دنیا از التزام ایران به برجام است

رییس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: از زمان آمدن ترامپ شرایط کاملا تغییر کرده و حالا آمریکا بازی درآورده و می‌خواهد برجام را با هزینه ایران عقیم کند و از بین ببرد.

***صدور احکام شرکای زنجانی در پرونده فساد نفتی

قاضی پرونده متهم نفتی از صدور حکم شرکای زنجانی خبر داد و گفت متهمان ردیف دوم و سوم پرونده هر کدام به تحمل ۲۰ سال حبس و استرداد اموال محکوم شدند.

***قرار نیست دستگاه‌های اجرایی عقب بروند و دادسرا جلو بیاید

دومین جلسه دادستانی تهران با موضوع آسیب‌های اجتماعی در سال ۱۳۹۶، با حضور تعدادی از معاونان دادستان، سرپرستان نواحی دادسرای تهران، برخی فرماندهان پلیس تهران بزرگ، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مرتبط با موضوع بررسی وضعیت آرایشگاه‌های زنانه و مراکز تولید لباس برگزار شد. 

***دانیال محبی، استاندار سیستان و بلوچستان شد/ اقبال عباسی، استاندار چهارمحال و بختیاری

با تصویب پیشنهاد وزارت کشور در هیأت وزیران، دو استاندار جدید انتخاب شدند.

***گردش راست به سمت روحانی بعید نیست

مشاور فرهنگی رئیس‌جمهور به اظهارات معاون سیاسی وزارت کشور در دولت اصلاحات واکنش نشان داد.

منبع: ایلنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۶۰۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: انتخابات در بهترین وضع برگزار شود

به گزارش قدس آنلاین، احمد وحیدی وزیر کشور در نشست استانداران سراسر کشور ضمن تقدیر از استاندارها در برگزاری مطلوب انتخابات، نکات تکمیلی را در برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت یادآور شد.

وزیر کشور انتخابات مرحله اول مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در اسفند ۱۴۰۲ را از جهات مختلف قابل قبول و مطلوب دانست و افزود: با عنایت به راهبردهای چهارگانه انتخاباتی رهبر معظم انقلاب اسلامی، مرحله دوم انتخابات نیز به یاری خداوند متعال به شکل مطلوب برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به مسئولیت توأمان استانداران در ستاد انتخابات و شورای تأمین استان اظهار کرد: همواره ممکن است اشکالات و خطاهای کوچکی در عرصه اجرا وجود داشته باشد اما استانداران محترم باید فرمایش مقام معظم رهبری در حق الناس بودن رأی مردم را در نظر داشته باشند و تلاش کنند تا انتخابات پیش رو در مطلوب‌ترین وضع ممکن برگزار شود.

وزیر کشور افزود: انتخابات یکی از عرصه‌هایی است که معاندان و بداندیشان آن را فرصتی برای ایجاد بدبینی نسبت به نظام جمهوری اسلامی در جامعه می‌شمارند و از این رو تمامی دست‌اندرکاران برگزاری انتخابات، باید پیش‌بینی‌های لازم را انجام دهند تا چنین افکاری همانند گذشته ناکام بماند.

وحیدی در بخش دیگری از این نشست، استانداران، گزارشی از وضعیت آسیب‌های اجتماعی و برنامه‌های پیش رو با تاکید بر ماموریت‌های استانی ارائه کردند و به بحث گذاشتند.

وی آسیب‌های اجتماعی را در کنار استحکام اقتصادی و مسئله عدالت سه مسئله اصلی پیش روی نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: آسیب‌های اجتماعی بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب حتی در اولویتی بالاتر از مسائل امنیتی و سیاسی قرار می‌گیرد و از این رو توجه دو چندانی را می‌طلبد.

وزیر کشور با اشاره به مسئولیت وزارت کشور در زمینه آسیب های اجتماعی عنوان کرد: استانداران باید در صف مقدم مبارزه با معضلات و آسیب‌های اجتماعی باشند. از این رو نیازمند تدوین برنامه‌ای جامع با خصوصیات کیفی و کمّی هستیم که نه‌تنها خصوصیات خاص هر استان و شهر در نظر گرفته شده باشد بلکه دارای انسجامی در روش باشد تا طرح به شکل ملی اجرایی شود.

وحیدی وظیفه استانداری‌ها را متولّی‌گری در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: استانداری‌ها نمی‌توانند با تصدی‌گری در امور اجتماعی نقش مناسب و متناسب خود را در این حوزه انجام دهند. از این رو باید نهادهای واسطه‌ای تقویت شوند تا بتوانند با تقدم رویکرد پیشینی و پیشگیری بر رویکرد پسینی و درمانی، کاهش و حل معضلات و آسیب‌های اجتماعی را به ثمر رسانند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: انتخابات در بهترین وضع برگزار شود
  • مرحله دوم انتخابات مجلس دوازدهم به شکل مطلوب برگزار خواهد شد
  • تاکید وزیر کشور بر برگزاری مطلوب مرحله دوم انتخابات مجلس
  • حضور نماینده خانم از تهران در مجلس اهمیت زیادی دارد
  • ۴۰ نفر از معلمان زنجانی با رهبر انقلاب دیدار می‌کنند
  • تصاویری از نوه و نتیجه امام خمینی در مراسم ترحیم
  • نمایش محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب
  • تمام محصولات فرهنگی کنگره ۳ هزار شهید سمنان در حضور رهبر انقلاب به نمایش در می‌آید
  • ببینید/ ماجرای حضور رهبر انقلاب در خانه شهید شیرودی
  • برگزاری مراسم تکریم سردار رادان توسط «مدیران مدارس حوزه علمیه»