Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-05-02@23:28:18 GMT

چرا «سعد حریری» استعفا کرد؟

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۶۱۵۸۰

چرا «سعد حریری» استعفا کرد؟

خبرگزاری میزان- کارشناس مسائل غرب‌آسیا گفت: شیوه استعفای سعد حریری، نشان دهنده این مسئله است که او به تنهایی در این تصمیم‌گیری موثر نبوده است و کسان دیگری هم در این کار، نقش جدی بازی کرده‌اند.

جعفر قنادباشی کارشناس مسائل غرب‌آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری میزان درباره استعفای سعد حریری گفت: شیوه استعفای سعد حریری، نشان دهنده این مسئله است که او به تنهایی در این تصمیم‌گیری موثر نبوده است و کسان دیگری هم در این کار، نقش جدی بازی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سعد حریری در زمان استعفای خود جملاتی را بیان کرد که از زبان نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص ایران شنیده شده بود. این جملات شباهت زیادی به اظهارات ترامپ بعد از دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی نیز داشت.

کارشناس مسائل غرب آسیا تأکید کرد: سعد حریری در کشوری این استعفا را اعلام کرده که همواره ایران را متهم به تهدید منطقه‌ای می‌کند و این جملات شبیه گفته‌های مسئولان عربستانی است لذا شیوه، مکان وجملات استعفای سعد حریری آنچه در ورای این حرکتش قرار دارد را بخوبی آشکار کرده است.

قنادباشی خاطر نشان کرد: همزمانی این استعفا با آزادسازی کامل دیرالزور و فروپاشی آخرین سنگر‌های داعش در عراق، نشان دهنده این واقعیت است که رژیم صهیونیستی، نگران دوران پساداعش است.

وی گفت: گفته می‌شود  سعد حریری با نظر به اینکه احتمال می داده در انتخابات آینده لبنان شکست بخورد از نخست وزیری استعفا داده است تا این انتخابات را به تعویق بیندازد.

کارشناس مسائل غرب آسیا اضافه کرد: عملا با این استعفا، مردم و حزب الله لبنان که هم اکنون با پیروزی بر تروریسم در شرایط خوبی به سر می‌برند وارد یک دالان تنش و ناآرامی می‌شوند چیزی که به نفع آمریکا، رژیم صهیونیستی و کشور‌های مرتجع منطقه است.

قنادباشی گفت: هم اکنون آمریکا و رژیم صهیونیستی بعد از فروپاشی داعش فکر می‌کنند هیچ نقش تأثیرگذاری در معادلات منطقه ای ندارند و نمی‌توانند نقش مثبتی در لبنان و منطقه ایفا کنند و قدرتشان هم کاهش پیدا کرده است لذا تنها کاری که از دستشان بر می‌آمد این بود که سعد حریری را مجبور به استعفا کنند تا روند انتخابات پارلمانی در لبنان که می‌توانست به ثبات این کشور کمک کند، مختل شود و غائله تازه‌ای جایگزین داعش شود.

وی با بیان اینکه آمریکا، اسرائیل و عربستان نمی‌خواهند منطقه روی آرامش ببیند، اضافه کرد: آرامش منطقه بعد از همکاری محور مقاومت در آزادسازی مناطق تحت اشغال داعش در کشورهای همسایه، نشان دهنده قدرت گیری محور مقاومت در منطقه است.

کارشناس مسائل غرب آسیا عنوان کرد: یکی دیگر از نقطه ضعف‌های سعد حریری، مسائل مالی او است که برای تامین آن از عربستان تبعیت می‌کند اما در جریان استعفای کنونی اش، مسئله مالی مهم نیست.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۶۱۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انصاری نیک: «خلیج فارس» هویت ایران و یکی از پایه های قدرت تمدنی کشور است/ غرب نمی خواهد در منطقه امنیت برقرار باشد، زیرا امنیت ضامن توسعه است


به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی پتروشیمی بندرامام، انصاری نیک در جلسه صبحگاهی شرکت با گرامیداشت یازدهم اردیبهشت ماه روز جهانی کار و کارگر گفت: «این روز را خدمت کارگران عزیز تبریک می گوییم. انشاا… منابع انسانی در حوزه کارگران اخبار خوبی برای این گروه داشته باشد و تصمیمات خوبی گرفته شود. در بازدید که با کارگران و پیمانکاران صحبت می کنیم، از حقوق هایشان می پرسیم و معمولا حقوق هایی که به ما گزارش داده می شود متناسب نیست. باید پیگیری شود تا هر پیمانکاری به بندر امام می آید حقوق هایشان از حداقلی که در بندر امام تعیین می شود کمتر نباشد و به آنان بگویید ما به کارگرها ۳۰ یا ۴۰ درصد بالاتر از مصوبه اداره کار حقوق می دهیم و این کف پرداختی کارگران در بندر امام است. این نکته ای بسیار مهم است که باید اجرا شود.»
وی ادامه داد: «تلاش بر این است که محیط های کارگاهی‌مان را به حداقلی از استاندارد های کیفی برسانیم و محیط کار محیطی باشد که برای ما آموزنده باشد. استاندارد های جهانی را داشته باشد. حساسیت ها نسبت به اتفاقات را بالا ببرید. در مورد اتفاقاتی که رخ می دهد تجزیه و تحلیل داشته باشید به سایت بروید و بازدید کنید و سوال کنید، در این پرسش و پاسخ ها مسائل بسیاری روشن می شود. هر روز می توان چنین مواردی داشت. کار مدیران محترم همین است، ما کاری مهمتر از این نداریم. بسیاری از مسائل و کار های مهم را می توان به این طریق روزانه حل کرد.»
ایشان در ادامه با گرامیداشت روز ملی خلیج فارس افزودند: «در روز خلیج فارس کتابی را به مناسبت ۵۰ سالگی شرکت چاپ کردیم. خلیج فارس هویت ایران است. یکی از پایه های قدرت تمدنی هر کشوری دریا است. در کشور هایی که دریا و خلیج وجود ندارد آن کشورها از نظر راهبردی مشکل دارند. ما روز خلیج فارس را در تقویممان نامگذاری کردیم، این به دلیل تهدیدی است که برخی دولت‌ها برای ما ایجاد کردند. عده ای در تاریخ به دنبال تحریف هستند از جمله قدرت های غربی که از ۲ هزار سال پیش با ما دشمنی دارند و با هویت و فرهنگ ما دشمنی دارند و این ادامه‌دار بوده و هیچ گاه قطع نشده است.»

مدیر عامل شرکت پتروشیمی بندرامام در ادامه سخنان خود و گرامی‌داشت روز ملی خلیج فارس تصریح کرد: «کتاب هایی که نوشته شده، اتفاقات و خبرهایی که رخ داده است و تجزیه ها از جمله جداسازی بحرین از ایران مسئله‌ای است که قالبا کشور های غربی پشت آن بودند. غرب دست بردار نیست و این خصومت تمام نشده است. شعار هایی که امروز در کشور های خلیج فارس داده می شود نیز از این جنس است. غرب به دنبال آن است که مجموعه تمدنی اسلامی و همسایه های قدیمی را به جان هم بیاندازد.

اختلاف را ایجاد می کنند تا وارد منطقه شوند و سو استفاده کنند و قدرت های منطقه را به چالش کشیده، تضعیف کرده و به زیر یوق خود ببرند. اتفاقاتی که امروز در سیستان و بلوچستان رخ می دهد بی ارتباط به این موضوع نیست. غرب نمی خواهد در این منطقه امنیت برقرار باشد زیرا امنیت ضامن توسعه است. بدون توسعه می توانند مردم را از بدنه کشور اصلی جدا کنند. یک کشور به این صورت تضعیف می شود. باید بدانیم که اگر هوشیار نباشیم، بقیه با ما چه کار می کنند.»

دکتر انصاری نیک خطاب به مدیران حاضر در جلسه تاکید کرد: «تمام افراد این جمع تحصیلکرده، کارکرده و اهل دانش و فن هستند. در جامعه ایرانی اگر چنین طیف هایی نسبت به این مسائل بی اطلاع باشند از بقیه چه انتظاری می رود؟! به مناسبت این روز وظیفه خود دانستم که به جهت هوشیاری، این موارد را بیان کنم. باید نسبت به تمدن و فرهنگ و هویت تاریخی‌مان حساس باشیم، باید یاد بگیریم، مطالعه کنیم و به بچه هایمان یاد بدهیم و آن ها را هم آگاه کنیم. باید به دوستان و بستگان و دیگر کسان‌مان این مسائل را یادآوری کنیم. این مسائل را می شود از غربی ها هم یاد گرفت، آن ها بسیار حساس هستند و این موارد را مکتوب می کنند تا ماندگار شود و بعد به آن استناد می کنند. این مستند ها فشار هایی در آینده نزدیک یا دور برای ما هستند. غرب واژه سازی می کند، کار فرهنگی و تاریخی می کند.»

نایب رئیس هیات مدیره شرکت پتروشیمی بندرامام ادامه داد: «خلیج فارس فرصتی برای ما است، ضمن اینکه سیاست های کشور به سمت اقتصاد دریا پایه است. این موضوع در اسناد بالا دستی مطرح و تصویب شده است.

پتروشیمی بندر امام به عنوان مجموعه ای اقتصادی می توند برای آینده آگاه باشد و از ظرفیت ها و فرصت های این حوزه استفاده کند. مطالعات راهبردی را بخوانید و ببینید چه ظرفیت ها و چه امتیازاتی برای ما وجود دارد و می توانیم چه نقشی داشته باشیم در این زمینه باید توجه داشت و این موضوع را دنبال کرد.»

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901189

دیگر خبرها

  • اژه‌ای: در زمینه امور فرهنگی نباید فقط نیروی انتظامی در کف خیابان کار کند
  • بررسی مسائل زیست محیطی اصفهان در جلسه شورای عالی حفاظت محیط زیست با حضور رئیس جمهور
  • باید با روحیه جهادی، پیوسته دغدغه رفع مشکلات مردم را داشته باشیم
  • دلار بیش از ۵۰ و چند هزار تومان توجیه علمی و اقتصادی ندارد
  • ملاقات محرم با خانواده موسس سپاهان در رفسنجان
  • ‌ پایتخت زیست‌محیطی آسیا مرهون تلاش پاکبانان است
  • انصاری نیک: «خلیج فارس» هویت ایران و یکی از پایه های قدرت تمدنی کشور است/ غرب نمی خواهد در منطقه امنیت برقرار باشد، زیرا امنیت ضامن توسعه است
  • پشت پرده استعفای فرمانده منطقه مرکزی ارتش رژیم صهیونیستی
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • ضرورت برگزاری جشنواره فیلم اقوام ایرانی با قدرت و کیفیت