Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمد حسینی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد در حاشیه بازدید از خبرگزاری ایسکانیوز در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز درباره آمریکا و عهد شکنی هایش با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر بدبین بودن به آمریکا در مذاکرات هسته ای اظهار داشت: از ابتدا افراد دلسوز و متعهد و کسانی که منافع کشور را در نظر داشتند هشدارداده بودند ولی بعضی گفتند در عالم سیاست بدبینی و خوش بینی معنا ندارد که خود آن ها امروز به این نکته رسیدند که نمی شود به آمریکا اعتماد کرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: کسانی که منتقدان ودلواپسان را تمسخروتخریب می کردندوبه ترسوبودن متهم می کردندو خود را دل آرام،شجاع،ناجی وقهرمان جلوه می دانندوباشتاب نشان ملی برگردن آویختندوحتی ازجاسوس مذاکرات هم بااعطای مدال افتخارتمجید کردند،حال خود آن ها به همان حرف های دلواپسان رسیده اند و اینک مواضع تندی علیه آمریکا می گیرندوهمان ضرب المثل حکیمانه نوشداروبعدازمرگ سهراب رابخاطر می آورندالبته اگرازحالا به بعدهم رویکردوتفکرخودرااصلاح کنند قطعا ضرروزیان کمتری متوجه کشورمی شود.

وی ادامه داد : به هرحال گذشت زمان پیش بینی درست رهبری ونیروهای متدین وانقلابی ونادرستی منطق بزک کنندگان چهره امریکارانشان داد ومعلوم شدچه کسانی درتشخیص مصالح ملی دقت وهوشیاری بیشتری دارند.

حسینی با اشاره به عهد شکنی های آمریکا در برجام ابراز کرد: در عمل دیدیم خوی زیاده طلبی واستکباری امریکا مانع التزام به تعهدات شد.

برجام قداستی ندارد

عضو هیئت رئیسه جبهه مردمی نیروهای انقلاب با اشاره به عدم همکاری بانک های اروپایی با ایران تصریح کرد: در پرونده هسته ای که با غربی ها مذاکره کردیم آمریکایی ها را ناقض عهد و پیمان شان دیدیم البته اروپایی ها هم همکاری لازم را نکردندوبیشتربدنبال منافع سرشارخودبودند.

وی با اشاره به تهدید شرکت توتال و حرف شنوی از آمریکااظهار داشت: در تازه ترین اظهار نظر شرکت توتال اعلام کرد اگر کنگره آمریکا برجام راتایید نکند ما از ایران خواهیم رفت،این ها با کلی سر و صدا آمدند در ایران قراردادی را بستند و حالا ماندن خود را به تایید برجام از سوی کنگره آمریکا منوط کرده اند!

حسینی ادامه داد: این موارد نشان می دهد که آن ها فقط به دنبال منافع خودشان هستند پس نباید تصورکنیم برجام موفقیت ودستاوردبزرگی برای کشوربوده ودارای قداست است که به هرقیمت گزاف وذلتی بایدآن راحفظ کنیم.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامى با اشاره به اظهارات مقامات آمریکایی در مورد برجام بیان کرد: آن ها می گویند ازبرجام خارج نشده وآن راتاکنون پاره نکرده اند ولی عملا بانقض مفادآن،همان نتیجه حاصل شده وتهدید می کنند که باافزایش تحریم هاشرایط رادشوارترخواهندکرد.

وی با اشاره به اظهارات اخیر ظریف مبنی بر لجن پراکنی ترامپ ادامه داد: باید رییس جمهور و وزارت امور خارجه ما از حالت انفعال خارج شوند که الحمدالله آثار و شواهدی در این مورد وجود دارد و نشان می دهد آن ها هم به ماهیت خصومت آمیزپلیدآمریکا بیش ازپیش پی برده اند.

ترامپ و اوباما ازیک قماش هستند

حسینی با در نظر داشتن عدم تفاوت بین سران آمریکا مثل ترامپ و اوباما اظهار اشت: همه این ها از یک قماش وسروته ازیک کرباسندو در اصل به دنبال براندازی نظام اسلامی هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران با اشاره به برجام خاطر نشان کرد: افراد وطیف هایى برجام راموفقیت آمیزمی نامندکه قصدشان زمینه سازی برای مذاکره پیرامون مباحث دفاعی وموشکی ونیزمسائل منطقه وحقوق بشراست یعنی ازیک سوراخ چندبارگزیده شویم وعبرت هم نگیریم ویا با تفسیرنادرست آیات مربوط به عهدوپیمان پیامبر(ص)،مجددباعهد شکنان پیمان ببندیم وروزازنو روزی ازنو،دوباره باساده لوحی وبلاهت کلاه سرمان بگذارند! در حالی که در اولین گام که پس ازنزدیک به ٤دهه باامریکائی ها مذاکره کردیم وحیثیت یک ملت انقلابی راهزینه کردیم خواسته های ما که همان رفع تحریم ها بود برآورده نشد،هنوز برخی تحریم ها پابرجاست و برخی دیگر هم دراین مدت اضافه شده وجدید تر هم از راه می رسدکه قطعا به منافع مردم ما آسیب می زند.

اصولگریان برای انتخابات 96 هیچ طرحی نداشتند

وی با اشاره به زمان انتخابات ریاست جمهوری 96 و تشکیل جبهه مردمی نیروهای انقلاب در آن دوره اظهار داشت: هیچ طرح و برنامه دیگرى نیروهای اصول گرادرآن مقطع نداشتندکه همگان رابه همگرایی وانسجام دعوت کند.

حسینی ادامه داد: عده ای به عنوان هیئت موسس حرکت ارزنده اى را شروع کردند و بقیه هم رفتند و به آن ها کمک کردند، زمان بسیار کم بود و تا انتخابات تقریبا 5 ماه فرصت داشتیم و در این زمان کم نمی شد همه خواسته ها برآورده شود و باعث شد ازتوان وظرفیت عده ای مثل بعضی از شخصیت های ملی واستانی به نحومطلوب استفاده نشود.

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد با اشاره به عبورازمرحله انتخابات گفت:حالا فرصت مناسبی است که عملکرد جبهه رامنصفانه ارزیابی کنیم ونقاط قوت وضعف،راهبردها، برنامه های عملیاتی واولویت ها رامشخص کنیم که این کار در حال نهایی شدن است.

وی با اشاره به اظهار نظر برخی افرادکه اصل اقدام رازیرسوال می برند،بیان کرد: بعضی ها اشکالی را می بینند و میخواهند اساس را بزنند اگر جایگزین بهتری دارید و می توانید طراحى بهترى ارائه دهید بسم الله این گوی واین میدان! اما صرف ایرادگرفتن گرهی رابازنمی کند

اعضای شورای مرکزی جبهه وبانیان آ ن هم مدعی نیستندکه ضعف واشکالى وجودنداشته ولی بایدهمت کردوشرایط بهتری راترسیم کردتاباساختار مناسب ترونیروهای باانگیزه وجوانتر درمقاطع بعدی کاررابه نتیجه رساندوگرنه مجدد زمان راازدست خواهیم داد ومدتها سردرگمی حاکم خواهدشد.

بعید می دانم احمدی نژاد کاندیدای مجلس شود

عضو شورای مرکزی نیروهای مردمی انقلاب اظهار داشت: اگر جبهه مردمی نبود ما 4 یا 5 کاندیدا در انتخابات ریاست جمهوری 96 داشتیم ، با هر کدام که صحبت می کردیم همه خودشان را نفر اول تلقی می کردند و باتشویق اطرافیان وچه بسا تحریک رقیب (البته باچند واسطه) درصحنه می ماندند ودقیقا همان وضعیت سال ٩٢تکرار می شد، یعنی چندکاندیدا با٣تا٥میلیون رای داشتیم.

وی ادامه داد: در حال حاضریک اقلیت قوی ١٦ میلیونی وجود دارد و کسی نمی تواند آن رانادیده بگیردویاتحقیر کند و لذا تاثیر گذاری آن ها هم به مراتب بیشتر است.

حسینی با اشاره به انتخابات و اتفاقات بعد از آن گفت: بعضی فکر می کردند روحانی فضا را برای اصلاح طلبان بیش ازدولت یازدهم باز خواهد کرد ولی حالا اصلاح طلبان دست ازپا درازترگلایه ها ونقدهای ملایم ودرمواردی بی پروای خودرا شروع کرده اند!

وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد ادامه داد: الان زمزمه هایی وجود داردکه راه خودشان را از روحانی جدا کنندتادرانتخابات بعددرچهره مخالف وضع موجود وخواهان تغییروتحول خودرامطرح کنند!

وی در مورد اختلافات بین رییس دفتر و معاون اول رییس جمهور ابراز کرد: الان شما اختلافات معاون اول با رییس دفتر را مشاهده می کنید و این احتمال وجودداردکه رییس دفتر به تدریج جایگزین معاون اول شود.

حسینی در مورد کاندیداتوری احمدی نژاد برای انتخابات سال 98 مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بعید می دانم حاضر شود از یک شهرستان کاندیدای مجلس شود اگر هم این کار را انجام دهد با نوع نگاه پیشین ایشان نسبت به جایگاه مجلس هم خوانی ندارد.

برجام دلواپسان احمدی نژاد آمریکا جبهه مردمی نیروهای انقلاب وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد سید محمد حسینی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۶۲۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا در بحث فلسطین در حال تحول است

  با دکتر فواد ایزدی،استاددانشگاه وتحلیلگرمسائل آمریکا دراین زمینه گفت‌وگو کرده‌ایم. او تاکیددارد این جنبش‌ها نشان‌می‌دهد آمریکا درزمینه فلسطین درحال تحول است ودرطولانی مدت شاهد توقف  یا کاهش حمایت‌های آمریکا از رژیم صهیونیستی خواهیم بود. 

سرکوب اعتراض دانشجویان آمریکایی از سوی پلیس این کشور و گسترش موج اعتراضات را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
جنبش اعتراضی دانشجویان در آمریکا و تحولاتی که این روزها در این کشور در حال وقوع است، بسیار مهم بوده و از ابعاد مختلف باید بررسی شود.درواقع باید گفت این اعتراضات وسرکوب آن از سوی پلیس آمریکا یک تأثیر کوتاه مدت دارد و یک تأثیر بلند مدت که تأثیر کوتاه مدت آن می‌تواند طی چند ماه آینده و احتمالا در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی نمود کند و تأثیرات بلندمدت آن به تحول عمیق‌تر در آمریکا منجر خواهد شد. 

در مورد تأثیر کوتاه مدت این تحولات بیشتر توضیح می‌دهید. تأثیر آن بر انتخابات ریاست‌جمهوری آینده چه خواهد بود؟
افرادی که در این تظاهرات شرکت می‌کنند معمولا در انتخابات به دموکرات‌ها رأی می‌دهند. برخورد شدید پلیس با این افراد در نحوه فعالیت‌ آنها در انتخابات آتی تأثیر خواهد گذاشت.البته آنها در انتخابات آینده به جمهوریخواهان رأی نخواهند داد اما این تحولات باعث می‌شود در خانه بنشینند و اصلا در انتخابات شرکت نکنند و همین ضربه بزرگی به جو بایدن و دموکرات‌ها می‌زند. 

تأثیرات بلند مدت این تحولات به چه شکلی خواهد بود و چه تأثیری بر آینده آمریکا می‌گذارد؟
در بلند مدت باید گفت آمریکا در بحث فلسطین در حال تحول است. دانشگاه‌هایی که این روزها درگیر تظاهرات در حمایت از فلسطین هستند ازجمله دانشگاه کلمبیا، ییل، پرینستون و...درزمره۱۰دانشگاه برتر آمریکاهستند وبه صورت سنتی،کار این دانشگاه‌ها تربیت نیرو برای آمریکا بوده است.افرادی که اکنون در این دانشگا‌ه‌ها در حال تظاهرات علیه اسرائیل و حمایت از فلسطین هستند، بچه‌های مسئولان فعلی آمریکا هستند. این ماجرا ما را یاد داستان حضرت موسی(ع) می‌اندازد که در خانه فرعون بزرگ شد و به نظر می‌رسد این داستان اکنون درحال تکرار است و دانشگاه‌هایی که باید نسل بعد مسئولان آمریکایی را تربیت کنند اکنون به محلی برای حمایت ازفلسطین تبدیل شده‌اند.دانشجویانی که اکنون درحال تظاهرات هستند در واقع آقازاده‌های آمریکایی‌اند و فرزندان مسئولان آمریکایی، اغلب به این دانشگاه‌ها می‌روند و اکنون مشاهده می‌کنیم همین دانشجویان برای حمایت از فلسطین تظاهرات می‌کنند و دستگیر و اخراج می‌شوند. 
 
آیا چنین حرکتی از سوی دانشجویان آمریکایی مسبوق به سابقه است؟

این اتفاق عجیب و جالب و بسیار مهم است. اززمان اعتراض‌های جنگ ویتنام در محیط‌های دانشگاهی، این حجم از اعتراض‌ها بی‌سابقه است. آقای مایک جانسون،رئیس مجلس نمایندگان آمریکاکه برای حمایت از جریان صهیونیست در دانشگاه کلمبیا سخنرانی کرده، گفته بود بیش از ۲۰۰دانشگاه درگیر این تظاهرات است. البته این آمار مربوط به ‌روز پنجشنبه است و اکنون بسیار بیشتر شده است. بنابراین با موضوع بسیار مهم و تأثیرگذاری روبه‌رو هستیم و در آینده این افراد، مسیر آمریکا را تعیین خواهند کرد. آینده فلسطین روشن است و حمایت رژیم آمریکا از رژیم‌صهیونیستی در درازمدت با این اتفاقاتی که در حال وقوع است متوقف خواهد شد یا بسیار کاهش پیدا خواهد کرد. 

آیا تظاهرات اخیر ممکن است در کوتاه‌مدت در تصمیم‌گیری دولت آمریکا درخصوص جنگ غزه تأثیر بگذارد؟
از همین الان شاهد تأثیرات آن در مواضع دولت بایدن بوده‌ایم، البته ازبعدمنافقانه. دولت بایدن مجبور است برای آرام کردن جمعیتی که این روزها در حال اعتراض هستند حرف‌هایی بزند. بایدن در عمل به صورت تمام‌قد از رژیم‌صهیونیستی حمایت می‌کند اما نقش پلیس خوب را بازی می‌کند. سیاست حمایت از رژیم‌صهیونیستی در دولت بایدن عوض نمی‌شود ولی مجبور هستند عملیات روانی انجام بدهند. اما در دراز‌مدت این حرکت ادامه پیدا خواهد کرد و چارچوبی که در آمریکا درخصوص رژیم‌صهیونیستی سعی کردند ایجاد کنند ترک خورده و این مهم است و در آینده شاهد تأثیرات آن خواهیم بود. 


دیگر خبرها

  • کنعانی: ایران برخورد پلیسی با دانشجویان را در دانشگاه‌های آمریکا نمی‌پذیرد
  • دانشگاه مشهد صحنه محکومیت خشونت آمریکا علیه حامیان فلسطین
  • زمزمه صدور حکم جلب دادگاه لاهه برای نتانیاهو
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • بایدن: تا زمان آزادی گروگان‌ها آرام نمی‌گیرم
  • آمریکا در بحث فلسطین در حال تحول است
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • مقامات آمریکا شایستگی اخلاقی اظهار نظر درخصوص حقوق بشر را ندارند