Web Analytics Made Easy - Statcounter

داریوش قنبری عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره ضرورت حذف دلار از مبادلات که مقام معظم رهبری در دیدار با رئیس‌جمهور روسیه آن را مطرح کردند، اظهار کرد: دلار یکی از حربه‌هایی است که آمریکا معمولا در سیاست‌هایش  از آن برای فشار بر کشورهای دیگری که با او همراه نیستند، استفاده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته محدودیت‌هایی از طرف آمریکا برای مبادله ایران با دلار ایجاد شد و مشکلات زیادی را برای کشورمان ایجاد کرد.

قنبری تصریح کرد: از طرف دیگر روسیه هم هدف تحریم‌های آمریکاست ، بنابراین دو کشور ایران و روسیه منافع مشترک زیادی دارند و می‌توانند دلار را از مبادلاتشان حذف کنند و به سمت مبادله با ارزهای محلی خود یا مبادله پایاپایی بروند.

عضو شورای مرکزی حزب مردم سالاری بیان کرد: با حذف دلار از مبادلات، بخش قابل توجهی از فشارهایی که آمریکایی‌ها قصد دارند به ایران و روسیه وارد کنند، خنثی خواهد شد.

وی با بیان اینکه روس‌ها در گذشته هم به معاملات پایاپایی علاقه نسبتا خوبی داشتند که از این می‌توان استفاده کرد، افزود: قطعا با حذف دلار می‌توانیم قدرت مانور بیشتری در مقابله با تحریم‌ها و فشارهای آمریکایی‌ها داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۶۴۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ یکشنبه ۹ اردیبهشت

امتداد - هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۴ هزار و ۳۵۹ تومان و حواله دلار نیز به ۴۱ هزار و ۴۱۸ تومان رسید.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، در معاملات امروز (یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مرکز مبادله ارز و طلای ایران هر اسکناس دلار آمریکا به ۴۴ هزار و ۳۵۹ تومان و نرخ حواله دلار نیز به ۴۱ هزار و ۴۱۸ تومان رسیده است.

قیمت هر اسکناس یورو در مرکز مبادله ایران به ۴۷ هزار و ۴۵۴ تومان و نرخ حواله یورو نیز به ۴۴ هزار و ۳۰۸ تومان رسیده است.

از سوی دیگر اسکناس درهم امارات ۱۲ هزار و ۷۸ تومان ارزش‌گذاری شده و نرخ حواله درهم نیز ۱۱ هزار و ۲۷۸ تومان است.

برای مشاهده نرخ رسمی ارز و طلا به سایت مرکز مبادله ایران به نشانی www.ice.ir مراجعه کنید.

 

 


 

 

 

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت
  • نرخ جدید ارزها در مرکز مبادله ایران
  • سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت؛ قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران
  • دلار مبادله‌ای ثابت ماند/ یورو رشد کرد
  • گزارش جالب دویچه‌وله؛ روش های دور زدن تحریم ها ازسوی ایران و روسیه | چین در ظاهر هیچ نفتی از ایران وارد نمی‌کند؛ در عوض...
  • دویچه‌وله: تحریم‌ها ناکارآمد است اما غرب ناچار است تحریم کند!
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ دوشنبه ۱۰ اردیبهشت
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • قیمت روز ارزهای مبادله‌ای / دلار کاهشی شد
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ یکشنبه ۹ اردیبهشت