Web Analytics Made Easy - Statcounter

گنبدکاووس - ایرنا - حادثه ناگوار واژگونی اتوبوس تهران - گلستان که شامگاه یکشنبه 14 آبان درمنطقه 'دوگل' جاده سوادکوه (مازندران) رخ داد، یک بار دیگر ضرورت مصون سازی نقاط حادثه خیز جاده ها و انقلاب در کیفیت صنعت خودروسازی کشور را برای کمک به کاهش این گونه حوادث یادآور شد.

به گزارش ایرنا براساس اعلام مرکز اورژانس 115 استان مازندران درحادثه واژگونی اتوبوس تهران - گرگان - گنبدکاووس متاسفانه 14 نفر که دو تن کودکان زیر چهار سال بودند جان باختند و 25 نفر زخمی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این حادثه به همراه آمار وحشتناک کشته شدن سالانه 20 تا 25 هزار نفر از شهروندان ایرانی در سوانح رانندگی و درحالی که حداقل دو برابر این تعداد نیز مجروحان این حوادث هستند، بر ضرورت بازنگری در حوزه آموزش نیروی انسانی ، رفع نقاط حادثه خیز جاده ها و تولید خودروهای با کیفیت دوباره تاکید می کند.
کارشناسان حوزه راه و پلیس راه عوامل رخداد تصادفات رانندگی را به سه عامل انسانی (50 درصد)، خودرویی (20 درصد) و جاده ای (30 درصد) مرتبط می دانند که بایستی برای کاستن از نقش هر کدام از این بخش ها در بروز این سوانح دردناک و فاجعه ها به صورت علمی و اساسی چاره اندیشی و با متخلفان بدون اغماض برخورد شود.
گفته می شود که گوش و چشم مردم ایران از شنیدن اخبار تصادفات رانندگی از این دست که هر از چند گاهی در نقطه ای از این سرزمین رخ می دهد، پر بوده و به نظر می رسد که کسی پاسخگو نیست، اما یک روز زودتر چاره اندیشی از این فاجعه ها ضرورتی انکار ناپذیر است.
دلیل پاسخگو نبودن مسئولان و خودروسازان واضح است، خودروسازانی که انحصار تولید خودرو با کیفیت پایین را دراختیار دارند و با وجود بخشنامه ها و دستورالعمل های مسئولان و ارگان های نظارتی برای رفع اشکالات حوزه استاندارد اقدام اساسی نمی کنند.
و یا مسئولان حوزه راه ها که با وجود همه تلاش ها هنوز نتوانسته اند نقاط حادثه خیز را در جاده ها مرتفع نمایند، درحالی که به گفته رییس پلیس راه کشور 3400 نقطه حادثه خیز در جاده ها وجود دارد که از این تعداد 1500 نقطه وضعیت بحرانی داشته و باید اصلاح شود.
به گفته سردار محمدحسین حمیدی، تعداد زیادی از کشته های ناشی از تصادفات مربوط به این نقاط بحرانی است که برای رفع و اصلاح این نقاط در جاده های کشور یکهزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
در حوزه عامل انسانی نیز باید با تصویب مقررات و نظارت های سختگیرانه و جدی در کنار آموزش و فرهنگ سازی اجازه رانندگی به رانندگان متخلف و حادثه ساز داده نشود.
از سوی دیگر سرعت بخشیدن به بهبود کیفیت خودروها و خارج کردن خودروهای فرسوده و بی کیفیت از چرخه حمل و نقل عمومی و تلاش برای بهبود وضعیت جاده ها بویژه توسعه خطوط ریلی در کشور که از ایمنی بالاتری برخوردار است، ضرورت دارد.
اگرچه نقش عامل خودرویی در سوانح رانندگی کمتر از دو عامل دیگر است ،اما بهبود کیفیت خودروها یک الزام اساسی است که نباید نسبت به آن غفلت شود چرا که اگرعامل انسانی به هر دلیل زمینه ساز حادثه شد، کیفیت خودرو و بدنه آن باید از آنچنان استحکامی برخوردار باشد که کمتر جان سرنشینان را به خطر اندازد.
این درحالی بوده که به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و مردم، صرف نظر از مصرف بالای سوخت و نیز آلودگی هوا، کیفیت بدنه خودروهای ساخت داخل بسیار ضعیف بوده و کمترین ضربه را به سرنشین منتقل می کند که این مساله علاوه بر خسارات مالی فراوان تلفات جانی وعضوی بسیاری را در پی دارد.
باید امیدوار بود که مسئولان نظارتی و اجرایی متولی با برنامه ریزی اصولی و اجرایی کردن آن زمینه ایجاد انقلاب کیفیت صنعت خودروسازی را فراهم نمایند و با مصون سازی نقاط حادثه خیز به رفع آسیب های جانی مسافران جاده ها کمک کنند.
/3039/1648
گزارش: علی لکزانوری ** انتشار: پری سالارنیا

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۶۶۵۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تعامل صنعتگران با رسانه ها برای جهش تولید

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مهدی پارسا عصر دوشنبه در همایش رسانه ای روایان پیشرفت که با همت بسیج رسانه و بسیج کارگری سپاه قدس گیلان در یکی از کارخانجات استان برگزار شد، اظهار کرد: کارگران چراغ راه توسعه و پیشرفت کشور هستند و با وجود تلاش این عزیزان است که تولید جان گرفته است.

رییس سازمان بسیج رسانه گیلان با استناد از بیانات مقام معظم رهبری در حوزه روایتگری دستاوردهای انقلاب اسلامی اضافه کرد: روایت اول فرصت جولان رسانه ای دشمن را می گیرد و عرصه را برای روایت سازی ها شبهه انگیز تنگ می کند.

پارسا با اشاره به نقش محوری رسانه ها در جهاد تبیین بیان کرد: تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی سرلوحه کار رسانه ها قرار گیرد.

وی با اشاره به سیاه نمایی و القای یاس و ناامیدی در جامعه از سوی دشمن افزود: امیدافزایی همراه با مطالبه گری درست و به هنگام از جامعه رسانه ای و خبرنگاران دور از انتظار نیست.

رییس سازمان بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه رسانه ها برای تبیین دستاوردهای انقلاب قلم فرسایی کنند، گفت: نقش رسانه ها در مردمی سازی اقتصاد و تولید و جریان سازی تولید و اشتغال محوری است.

پارسا با اشاره به اینکه رسانه بازوان قدرتمند تولید و صنعت به شمار می رود، اضافه کرد: تعامل تولیدگران و رسانه ها در راستای جهش تولید ضرورت دارد.

کد خبر 6092525

دیگر خبرها

  • یک کشته و ۲ مصدوم در سانحه رانندگی در قزوین 
  • تصادف در جاده‌های زنجان ۱۵ مصدوم برجا گذاشت
  • تصادف خودرو سوخت‌بر در خراسان جنوبی ۲ کشته داشت
  • کاهش ۱۰ درصدی تصادفات سالانه با رفع نقاط حادثه خیز از امسال اجرایی می‌شود
  • ◄ افزایش چند برابری جرائم رانندگی؛ تامین ایمنی یا کسب درآمد؟
  • تصادف رانندگی در آزادراه کاشان ـ قم با ۵ کشته و مجروح
  • ضرورت اصلاح نقاط حادثه خیز شهر مراغه
  • دوربین‌ های جدید راهنمایی رانندگی، داخل خودرو شما را می‌بینند (+عکس)
  • ۴ کشته و یک مصدوم در سانحه رانندگی پارس آباد
  • ضرورت تعامل صنعتگران با رسانه ها برای جهش تولید