Web Analytics Made Easy - Statcounter

تصاویر ماهواره‌ای به دست آمده از کمپ‌های کار اجباری در کره شمالی نشان می‌دهد این اردوگاه‌ها برای نگهداری زندانیان سیاسی استفاده می‌شود و به نوعی جنایت علیه بشریت در کره شمالی است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه واشنگتن پست، "دیوید هاوک" و "آماندا مورت‌ودت او"، دو تن از کارشناسان کمیته حقوق بشر مختص کره شمالی با استناد به تصاویر ماهواره‌ای که از کمپ‌های زندانیان در سراسر این کشور یافته‌اند می‌گویند، دیوارهای بلند و حفاظ دار با برج‌های دیده‌بانی که معادن یا کارگاه‌هایی برای کار دارد، نشان می‌دهد رهبران کره شمالی از آنها برای جنایت علیه بشریت استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشتر یک کمیسیون تحقیقات سازمان ملل در ۲۰۱۴ درباره یک سری از اردوگاه‌های کار اجباری در کره شمالی که تحت نظارت وزارت امنیت این کشور یا پلیس مخفی آن کار می‌کنند گزارشی تهیه کرده بود. این کمپ‌های کار اجباری مختص زندانیان سیاسی، کاملاً مخفی و غیر قانونی هستند و افراد را می‌توان برای همیشه در آنها زندانی کرد.

این کمپ‌ها به عنوان یک اقدام سرکوب‌گرایانه تنبیهی و جدا کردن افراد از اجتماع مورد استفاده قرار می‌گیرد. افرادی که مخالف دولت کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی هستند در این اردوگاه‌ها نگهداری می‌شوند.

در این گزارش جدید به جزئیات دومین سری از کمپ‌های تنبیهی که توسط وزارت امنیت خلق کره شمالی اداره می‌شوند، اشاره شده است.

در این کمپ‌ها افراد متهم به ارتکاب جرایم معمولی نظیر قتل، تجاوز و دزدی زندانی هستند اما آنهایی که به ارتکاب جرایم سیاسی نیز متهم شده‌اند در این زندان‌ها به سر می‌برند.

زندانیان در این کمپ‌های کار اجباری از سوء‌تغذیه، رنج می‌برند و باید کارهای سخت انجام دهند و در شرایط وحشیانه که اغلب منجر به مرگ آنها می‌شود، زندگی می‌کنند. هنوز مشخص نیست که دقیقاً چه تعداد زندانی در این کمپ‌ها نگهداری می‌شوند اما تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که این کمپ‌ها در سراسر کره شمالی هستند و براساس گزارش سازمان ملل ۷۰ هزار زندانی یا بیشتر در این کمپ‌ها نگهداری می‌شوند.

یکی از کارشناسان این کمیته حقوق بشری درباره کره شمالی می‌گوید، مقام های کره شمالی این کمپ‌ها را بعضی اوقات "کمپ‌های بازپروری" می‌نامند به طوری که در این کمپ‌ها زندانیان را در جلسات شستشوی مغزی قرار می‌دهند. کمپ های کار اجباری دوران آلمان نازی باعث شوکه شدن جهان شد اگر چنین اقدامی امروز کشف شود نباید واکنش مناسبی را در پی داشته باشند؟ این شواهد نشان می‌دهد که کره شمالی از چنین کمپ‌هایی استفاده می‌کند که جنایت علیه بشریت است. کره شمالی نه تنها محلی برای آزمایش های موشکی و اتمی بکله محلی برای ارتکاب جنایت علیه بشریت نیز هست.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۶۹۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید

به گزارش همشهری آنلاین، «کیم یو جونگ» معاون اداره مدیریت کمیته مرکزی حزب کارگر کره شمالی و خواهر کیم جونگ اون، رهبر این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: «دلیل اینکه تنش‌ها در منطقه مانند یک شمع روشن می‌سوزد، از مانورهای نظامی هفتگی آمریکا، ژاپن و کره جنوبی که علیه ما انجام می‌شود، کاملا مشخص است. در سال جاری میلادی، آمریکا و متحدانش بیش از ۸۰ رزمایش برگزار کرده‌اند و کره جنوبی نیز بیش از ۶۰ رزمایش انجام داده است.»

به نقل از خبرگزاری تاس، وی افزود: «ما به تقویت و توانمندسازی ظرفیت‌های ارتش برای دفاع از حق حاکمیت و امنیتی خود و همچنین صلح در منطقه ادامه خواهیم داد.»

خواهر کیم جونگ اون خاطرنشان کرد: «اگر آمریکا به قدرت نمایی خود ادامه دهد، علیه ما اقدام کند و امنیت کره شمالی را تهدید کند، امنیت واشنگتن و متحدانش به شدت در خطر می‌افتد.

وی همچنین افزود یکسری رزمایش از سوی آمریکا و متحدانش با هدف انجام سناریوی حمله اتمی علیه کره شمالی انجام شده است. اگر کره جنوبی به خودش جرات دهد تا از تسلیحات علیه کره شمالی استفاده کند، به یکباره شکست می‌خورد.

کد خبر 846828 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه کره شمالی کره شمالی و کره جنوبی

دیگر خبرها

  • اقدامات آمریکا در دهه‌های اخیر نمایشگاهی از جنایات جنگی است
  • استفاده از گاز اشک‌آور و گلوله پلاستیکی علیه دانشجویان معترض در دانشگاه آموری
  • الحوثی: جنایات اسرائیل در غزه بی‌سابقه است
  • کشور‌های آمریکای جنوبی خواستار بازداشت سران رژیم صهیونیستی شدند
  • از تصاویر تظاهرات دانشگاهی در سراسر ایالات متحده علیه اسرائیل تا حمله اسرائیل به اردوگاه پناهندگان فلسطینی
  • حماس: آمریکا شریک جنایات وحشیانه صهیونیست‌ها است
  • بورل: ایران و کره شمالی، کشورهایی هستند که بیشترین تحریم‌ها علیه آن‌ها اعمال شده است
  • مانور فضایی کره جنوبی و آمریکا در برابر کره شمالی
  • خواهر کیم جونگ اون: به توانمندسازی ارتش برای حفاظت از حاکمیت و صلح منطقه ادامه می‌دهیم
  • بیانیه هشدار آمیز خواهر رهبر کره شمالی؛ خود را در معرض خطر قرار ندهید