Web Analytics Made Easy - Statcounter

حشمت الله فلاحت پیشه عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره مسئله بسته ماندن پایانه مرزی خسروی، در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز اظهار داشت: بسته ماندن مرز خسروی یکی از علائم بی کفایتی مسئولان کشور ما در مذاکره با کشور عراق است؛ متاسفانه مسئولان کشور ما در این مذاکرات به جای این که رفاه و آسایش مردم ایران را در نظر بگیرند، ملاحضات بخشی طرف عراقی را در نظر گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما شاهد این هستیم که برای دومین سال متوالی صدها هزار نفر از مردم ایران در مرزهای غربی دچار مشکل هستند؛ مرز خسروی مهم ترین مرز میان ایران و عراق است و بر اساس کنوانسیون های بین المللی و موافقت نامه های دوجانبه میان ایران و عراق مرزی شناخته شده است و بهترین و بیشترین زیر ساخت ها برای پذیرش مسافر را دارد.

فلاحت پیشه ادامه داد: به دلیل معادلات خاص در داخل عراق، طرف های ایرانی به راحتی زیر بار نظر طرف عراقی رفتند؛ طرف عراقی که متاسفانه از احساسات پاک ملت ایران در حال سوء استفاده اقتصادی و سیاسی هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر این که امنیت عراق مدیون جمهوری اسلامی ایران است تصریح کرد: انتظار این بود که جمهوری اسلامی ایران با مذاکرات خود با طرف عراقی باعث باز شدن مرز خسروی شود؛ در این موضوع متاسفانه حق زائرین نادیده گرفته شد و در حال حاضر زائرین ما با فلاکت و مشکلات فراوان در حال خروج از مرزها هستند.

وی با بیان این که مرز خسروی دارای گنجایش بیش از 1 میلیون زائر است خاطر نشان کرد: در این موضوع علاوه بر ظلم به زائرین به مردم منطقه نیز ظلم شد؛ ده ها هزار نفر از مردم منطقه دچار گرفتاری و ضرر مالی شدند، برخی اموال و تجارت خودشان را رها کردند و اقدام به احداث موکب کردند که متاسفانه دچار ضرر و زیان مالی شدند.

فلاحت پیشه در پایان تاکید کرد: مردم استان کرمانشاه حق این را دارند که به علت بی کفایتی مسئولان به دیوان عدالت اداری شکایت کنند؛ 1 سال پیش در مراسم اربعین که به زائران ایرانی ظلم شد و با بدترین شرایط مواجه شدند، بنده در آن شرایط به رئیس جمهور تذکر دادم که در اربعین سال دیگه مرز خسروی باید بازگشایی شود که متاسفانه امسال نیز این اتفاق نیفتاد و مرز باز نشد.

302

مرز خسروی کربلا عراق اربعین حشمت الله فلاحت پیشه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۰۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمه و امنیت شغلی کارگران مورد توجه مسئولان قرار گیرد

ایسنا/آذربایجان غربی نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: مسئولان نظام به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی ۷ اردیبهشت در خطبه‌های نماز جمعه ارومیه که در مصلی امام خمینی شهر برگزار شد، با اشاره به روز کارگر و دیدار جمعی از کارگران با رهبر انقلاب تصریح کرد: در دنیا به مسئله کار و کارگر توجه شده اما در دین اسلام کار و کارگر جایگاه ویژه و ارزشمندی دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با تاکید به اینکه  کشور در جنگ اقتصادی است و رهبر انقلاب هر سال شعار سال را در این حوزه انتخاب می‌کنند، اظهار کرد: مسئولان نظام به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند و کارگران نیز کار را به عنوان یک امانت الهی بدانند.

حجت الاسلام قریشی، با اشاره به موضوع حجاب گفت: مسئله حجاب یک واجب شرعی است و زنان ایرانی با حفظ حجاب و عفت به جایگاه‌های با ارزش علمی و مدیریتی رسیدند و به دشمن ضربه زده اند و دشمن در پی جبران این ضربه است.

وی ادامه داد: دشمن میژخواهد حجاب را به چالش بکشد لذا نیاز است با برخورد مناسب، مسئله حجاب مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه ارومیه با تبریک هفته گرامیداشت معلم،با تاکید به اینکه پیامبر اسلام نیز معلم بودند، ادامه داد: مقام معلم یک مقام ارزشمند در دین اسلام است و به هیچ مسئله ای همچون علم و دانش توجه نشده است لذا معلمان تلاش کنند روش ومنش پیامبر را الگو خود قرار دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بر قطع روابط اقتصادی و دانشگاهی با اسرائیل اصرار داریم
  • عدم‌ پرداخت دستمزد و بیمه و نبود امنیت شغلی ظلم به کارگران است
  • لزوم توجه ویژه مسئولان به بیمه و امنیت شغلی کارگران
  • مسئولان امنیت شغلی کارگران را تامین کنند
  • مسئولان نظام به بیمه و امنیت شغلی کارگران توجه کنند
  • عملیات تنبیهی وعده صادق، اثبات ظهور قدرت نظامی ایران به جهان
  • بیمه و امنیت شغلی کارگران مورد توجه مسئولان قرار گیرد
  • کل غزه را نابود کنید | از حالا به بعد باید با موشک و بمب با حماس صحبت کنیم
  • مسمومیت تعدادی از مردم به دلیل مصرف قارچ‌های سمی در لرستان
  • سرمایه گذاری بر روی معادن طلای افغانستان