Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@08:50:09 GMT

حال گردشگری کرمانشاه خوب است

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۶۶۴۳۵

حال گردشگری کرمانشاه خوب است

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با اشاره به روند رو به رشد ورود گردشگران به استان طی سالهای اخیر گفت: حال گردشگری استان خوب است.

جلیل بالایی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، مهم‌ترین مسئله در بحث رونق گردشگری را معرفی خوب ظرفیت‌های گردشگری دانست و اظهار کرد: در حوزه گردشگری برخلاف سایر حوزه‌ها که ابتدا باید زیرساخت‌ها فراهم شده و سپس کار معرفی و جذب سرمایه گذار صورت گیرد، باید ابتدا معرفی صورت گرفته و سپس زیرساخت‌ها و اقدامات لازم دیگر انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با معرفی ظرفیت‌های گردشگری خودبخود زمینه سرمایه گذاری و ارائه خدمات فراهم شده و مردم نیز برای ارائه خدمات گردشگری پای کار می‌آیند.

بالایی یکی از ضعف‌های اصلی گردشگری استان را عدم معرفی مناسب ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری استان عنوان کرد و افزود: این ضعف به حدی است که حتی خود کرمانشاهیان، استان کرمانشاه را آن طور که باید ندیده اند و از همه جاذبه‌های گردشگری آن خبر ندارند، بنابراین آنچه که درگام اول جهت رونق گردشگری کرمانشاه ضروری است، معرفی مناسب استان و جاذبه‌های گردشگری آن است.

وی افزود: در گام بعدی ما باید درجهت تقویت ابزارهای سازمان‌دهی مدیریت خدمات سفر حرکت کنیم که متاسفانه دراین زمینه هم ضعف جدی در دفاتر خدمات سفر داریم.

بالایی تصریح کرد: کلیدی ترین مسئله گردشگری بحث معرفی و نیز تقویت ابزارها و عوامل محرک جذب گردشگر است.

وی با بیان اینکه اقدامات بسیاری در این حوزه صورت گرفته، گفت: از جمله برنامه‌هایی که در این زمینه داشتیم سفر جمعی از مدیران دفاتر گردشگری مطرح کشور به استان بود که توفیق چندانی در این زمینه نداشتیم. این افراد آمدند، اما از آنجا که مسیر گردشگری تعریف شده‌ای در استان نداشتیم که حداقل برنامه‌های دو روز یک تور گردشگری را به طور کامل پُر کند، این کار با موفقیت همراه نشد.

وی افزود: اقدام دیگری که در جهت معرفی جاذبه‌های گردشگری استان صورت گرفت بحث بازدید کاروان رسانه‌ای استان‌های دیگر از کرمانشاه بود که حقیقتا بازتاب رسانه‌ای خوبی برای استان داشت، اما ثمراتش آن طور که باید نبود و اتفاق خاصی نیفتاد.

مسیر "گردشگری" کرمانشاه را هموار کردیم

بالایی تصریح کرد: با تجربیاتی که طی این مدت به دست آوردیم به این نتیجه رسیدیم که نهایتا باید مسیر را باز کرده و اجازه دهیم نیروهای جوان، تحصیلکرده و خوش فکر بیایند و مدیریت خدمات سفر در استان را به دست بگیرند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه افزود: در همین راستا علی رغم فشار توسط دفاتر خدمات گردشگری فعلی، بسیاری موانع در خصوص راه اندازی دفاتر جدید را از جمله بحث داشتن سابقه کار را برداشتیم تا افراد تحصیلکرده به راحتی بتوانند دفتر خدمات سفر راه‌اندازی کرده و در زمینه جذب گردشگر فعالیت کنند.

بالایی افزود: از طرفی تربیت راهنمایان گردشگری و مدیران فنی را نیز در دستور کار قرار دادیم، بطوری که هم اکنون تعداد راهنمایان گردشگری استان از 9 نفر به 28 نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه دفاتر خدمات سفر هم اکنون به طور میانگین 50 تور در طول سال برگزار می‌کنند، گفت: این امر نشان می‌دهد که اقدامات صورت گرفته کم کم دارد آثار خود را نشان می‌دهد.

بالایی با بیان اینکه با این اقدامات مسیر گردشگری در استان همواره شده است، گفت: همزمان با ورود بیشتر گردشگر، بر توسعه زیرساخت‌های گردشگری نیز متمرکز هستیم.

توان دِلبری از گردشگران را داریم

وی در خصوص اینکه نبود زیرساخت‌های مناسب گردشگری می‌تواند گردشگران را دلزده کرده و از مراجعه دوباره آنها به استان جلوگیری کند، گفت: این کمبود زیرساخت‌ها به حدی نیست که دل گردشگران را بزند.

وی افزود: استان آنقدر جاذبه دارد و زیرساخت‌ها به حدی هست که گردشگران را دل آزرده نکند و ما هم اکنون با همین ظرفیت‌ها و جاذبه‌ها و امکانات موجود توان دِلبری از گردشگران را داریم.

رشد 10 درصدی گردشگران استان در سال جاری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در ادامه به آمار بازدید گردشگران از استان اشاره کرد و افزود: آمارهای میلیونی که از بازدید گردشگران داده می‌شود سرجای خودش، اما آن آماری که برای ما بسیار مستند است میزان فروش بلیت در پایگاه‌های تاریخی است.

وی افزود: در نیمه ابتدای سال گذشته 461 هزار نفر از محوطه‌های تاریخی استان بازدید کردند که این میزان در نیمه ابتدای امسال به 518 هزار و 550 نفر رسیده که این میزان رشد 10 درصدی بازدید گردشگران از محوطه‌های تاریخی استان را نشان می‌دهد.

بالایی تصریح کرد: با توجه به این آمار، رشد قابل قبولی در حوزه گردشگری بر اساس مستندات داریم و این روند رو به رشد در سالهای اخیر وجود داشته و تکرار شده است و این امر نشان می‌دهد که حال گردشگری کرمانشاه خوب است.

آینده "گردشگری" کرمانشاه قابل پیش‌بینی نیست

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه رسیدن به وضعیت مطلوب در حوزه گردشگری را متاثر از عوامل مختلفی دانست و اظهار کرد: گردشگری تحت تاثیر بسیاری عوامل از جمله عوامل فرهنگی، سیاسی و اجتماعی قرار دارد و این طور نیست که سازمان میراث به تنهایی برنامه ریزی کرده و طبق برنامه پیش رفته و رونق گردشگری حاصل شود.

وی افزود: عوامل بسیاری در این زمینه دخیل‌اند و دستگاه های مختلفی در حوزه گردشگری تاثیر گذارند و همه باید پای کار بیایند و شرایط در حوزه‌های مربوطه مساعد شود تا بتواند رونق مطلوب گردشگری را در کشور و استان رقم بزند، بنابراین نمی‌توان در این زمینه پیش بینی دقیقی برای سالهای آینده داشت.

بالایی خاطرنشان کرد: اما آنچه که در حوزه وظایف ماست این است که هدف‌گذاری در این حوزه داریم و بر اساس آن برنامه‌ریزی کرده و پیش می‌رویم، اما شرایط دیگر هم در حوزه کار ما تاثیر گذار است که نباید از آنها غافل شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۶۶۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: معتقد هستیم پروژه‌ای از جمله تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند و از آن حمایت خواهیم کرد، اما در صورتی که هرکدام از مسیرهای پیشنهادی بخواهد مانعی برای ثبت جهانی طاق‌بستان باشد، با آن مخالفت خواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، داریوش فرمانی امروز _ دوشنبه دهم اردیبهشت _ در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت پرونده تله کابین طاق بستان، اظهار کرد: پاییز سال گذشته دفتر امور پایگاه‌های جهانی و ملی وزارت میراث فرهنگی پس از بررسی‌های انجام شده مخالفت خود را با اجرای تله کابین در طاق بستان اعلام کرد، اما به دنبال آن از طریق استان رایزنی‌هایی با وزارتخانه صورت گرفت تا یک نظر قطعی و نهایی را برای همیشه در خصوص این پرونده اعلام کنند.

وی افزود: مسئولان وزارت میراث فرهنگی از شهرداری کرمانشاه درخواست کردند تا مشاور پروژه جزئیات سه مسیر پیشنهادی خود را برای احداث تله کابین در طاق بستان در اختیار دفتر ثبت و حریم آثار و حفظ و احیا میراث معنوی و طبیعی وزارتخانه قرار دهد تا آن‌ها نیز کار کارشناسی دقیقی روی این پروژه داشته باشند و نظر نهایی خود را اعلام کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه با تاکید بر اینکه پروژه تله کابین کرمانشاه در وزارت میراث فرهنگی هنوز در حال کارشناسی است، خاطرنشان کرد: آخرین نشست میان مدیرکل ثبت و حریم آثار وزارت میراث فرهنگی با کارشناسان و مشاوران شهرداری کرمانشاه هفته گذشته برگزار و مقرر شد یک اصلاحیه نهایی را روی نقشه پروژه داشته باشند و آن را دوباره به وزارت میراث فرهنگی تحویل دهند.

فرمانی اضافه کرد: مسئولان وزارت میراث فرهنگی در تلاش هستند تا راهکاری برای اجرای این پروژه پیدا کنند که البته این امر مستلزم ارائه جزئیاتی دقیق از نقشه مسیرهای پیشنهادی شهرداری برای احداث تله کابین است.

وی تاکید کرد: معتقد هستیم پروژه‌ای همچون تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند و از آن هم حمایت خواهیم کرد، اما در صورتی که هرکدام از مسیرهای پیشنهادی بخواهد مانعی برای ثبت جهانی طاق بستان باشد، با آن مخالفت خواهیم کرد.

کد خبر 749074

دیگر خبرها

  • مشکل ورود موقت و تردد وسایل نقلیه گردشگران خارجی رفع شد
  • حل مشکل تردد و ورود موقت وسایل نقلیه گردشگران خارجی به ایران
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی
  • تله‌کابین می‌تواند به رونق گردشگری کرمانشاه کمک کند
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • مهجوریت تفتان در سایه بی مهری مسوولان
  • با قدم زدن در خانه تاریخی زینت الملک قوامی به تاریخ سفر کنید + فیلم
  • هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا
  • دردسرهای نخستین شهر جهان که ورود به آن پولی شد!