Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، احمدعلی شیخی ظهر دوشنبه در کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی بیرجند اظهار داشت: راه اندازی مرکز ملی مطالعات کشاورزی اتاق ایران پس از تصویب قانون بهبود فضای کسب و کار و تکلیف اتاق بازرگانی مبنی بر تحت پوشش قرار دادن بخش کشاورزی در دستور کار اتاق ایران قرار گرفت.

وی با اشاره به راه اندازی این مرکز از سال ۹۳، بیان کرد: با توجه به مسائل و مشکلاتی که در بخش کشاورزی و به ویژه بخش آب کشور با آن موجه بود این مرکز، محور فعالیت های خود را در زمینه آب تعریف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول امور استان های مرکز ملی مطالعات آب اتاق ایران، تهیه و تدوین گزارشات فصلی و ادورای را یکی از فعالیت های این مرکز عنوان کرد و گفت: یکی از مهمترین گزارشات این مرکز تهیه گزارش امنیت غذایی کشور بوده که آخرین مرحله آن در سال ۹۵ منتشر شده است.

بررسی تحولات ۱۲ محصول کشاورزی

شیخی ادامه داد: در این گزارش مجموع مسائل مرتبط با تأمین امنیت غذایی کشور تهیه می شود که مورد استفاده بسیاری از دستگاه های تصمیم گیری نیز قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ارائه گزارش وضعیت اقتصاد کشاورزی کشور یکی دیگر از فعالیت این مرکز است، عنوان داشت: از همان ابتدا روی این گزارش کار بسیاری انجام شده است و تاکنون پنج نسخه از این گزارش سالانه تهیه و منتشر شده است.

مسئول امور استان های مرکز ملی مطالعات آب اتاق ایران ، تهیه گزارش وضعیت کشاورزی کشور و گزارش سالانه وضعیت آبی کشور را از دیگر اقدامات این مرکز برشمرد و افزود: همچنین در مورد ۱۲ محصول اساسی کشاورزی تحولات مرتبط با تولید و تجارت آن تهیه می شود.

شیخی با بیان اینکه محور دوم فعالیت های این مرکز مجموعه مطالعات بنیادی و کارشناسی در ابعاد مختلف مورد نیاز بخش کشاورزی است، عنوان داشت:  با توجه به اینکه اتاق مشاور سه قوه است در رابطه با مطالعات مورد نیاز و مطالعاتی که سفارش داده می شود این مطالعات انجام می شود.

خصوصی سازی و مشارکت بخش خصوصی در مدیریت آب

وی اضافه کرد: عمدتا محور فعالیت های این قسمت مستند به مطالعاتی بوده که در زمینه سیاست ها، برنامه های بخش کشاورزی و نقدی بر این برنامه ها است و بخش عمده این مطالعات به مسائل و مشکلات حوزه آب مربوط می شود.

شیخی با اشاره به اینکه به عنوان مثال مطالعات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و تاثیرات ناشی از آن در مورد پنج دشت کشور از لحاظ افت آب های زیر زمینی انجام شده است، افزود: در سه دشت دیگر نیز امسال در ادامه آن مطالعات انجام می شود و نهایتا نتیجه این مطالعات باید به کمک فعالان بخش کشاورزی و سیاست گذاران بیاید.

وی با بیان اینکه مهمترین مطالعه ای که مورد توجه اتاق و مجموعه دستگاه های دست اندر کار بخش آب ق۱ظ       رار گرفت خصوصی سازی و مشارکت بخش خصوصی در مدیریت آب بود، بیان کرد: بعد از دو سال مطالعه نتایج مطالعات به اتاق فکر وزارت نیرو منتقل شد و وزیر نیروی وقت بعد از دو جلسه مفصل در این زمینه پذیرفت که نتایج مطالعات را اجرایی کند.

وی اضافه کرد: این مطالعات منجر به این شد تفاهم نامه ای با وزارت نیرو منعقد کنیم و نظام نامه ای تدوین شد و امیدواریم  بخش هایی که در مدیریت منابع آبی قابل واگذاری به بخش خصوصی است به این بخش منتقل شود.

تعریف سند ماموریت سالانه برای  اتاق های بازرگانی ۲۴ استان کشور

شیخی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه اتاق بازرگانی ایران با سازمان حفاظت محیط زیست، عنوان داشت: در این طرح به دنبال مصادیق اجرای اقتصاد سبز هستیم و قرار است در راستای بهبود مسائل زیست محیطی کشور همکاری وسیع داشته باشیم.

وی همچنین از تعریف سند ماموریت سالانه برای  اتاق های بازرگانی ۲۴ استان کشور خبر داد و افزود: این سند به صورت سه جانبه بین مرکز مطالعات کشاورزی اتاق ایران، کمیسیون کشاورزی اتاق ایران و کمیسیون کشاورزی هر استان منعقد شده است.

شیخی ادامه داد: در این سند ظرفیت ها، پتانسیل ها، چالش ها و مشکلات بخش کشاورزی هر منطقه تعیین و اولویت های کاری هر استان تعریف می شود.

true برچسب ها : اتاق بازرگانی بیرجند اتاق بازرگانی صنایع و معادن ایران بیرجند خراسان جنوبی true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۲۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری روند تکمیل جاده دیباج به گلوگاه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️   ️در بخش اتاق خبر صداوسیمای مرکز سمنان، تلفن‌ها و تصاویر ارسالی شما برای اطلاع رسانی بدون واسطه و مستقیم به مسئولان پخش می‌شود.
شما هم استانی‌های عزیز می‌توانید از سوژه ها، مشکلات و اتفاق‌های مهمی که در شهر و روستای شما رخ می‌دهد، تصویر بگیرید و به شماره ۰۹۱۰۸۹۹۴۶۹۷ ارسال کنید.
این تصاویر در قالب بخش شهروند خبرنگار با نام شما در بخش خبری، سایت و کانال خبرگزاری صداوسیمای استان سمنان منتشر می‌شود.
مشکلاتی که از طریق شهروند خبرنگار به اطلاع ما برسد در فهرست برنامه اتاق خبر قرار گرفته و پیگیری می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی
  • پیگیری روند توزیع بنزین سوپر در استان سمنان
  • توسعه دریامحور باید دارای روحی مردمی و دانش بنیان باشد
  • پیش بینی برداشت ۲۰۰۰ تن سیب زمینی در ایرانشهر
  • پیشنهاد استاندار هرمزگان برای ایجاد ‌راه زمینی به کیش
  • 56 راز سلامت مردان که حتما باید بدانید
  • پیگیری روند تکمیل جاده دیباج به گلوگاه
  • بخش‌خصوصی به‌شرط وجود زیرساخت‌ها، تجارت خارجی کشور را توسعه می‌دهد
  • تعیین عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد