Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهر > شورای شهر - همشهری آنلاین:
رییس شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش با بیان اینکه در دوره قبلی مدیریت شهری تمام اراضی شمال تهران به برج و مجتمع تجاری تبدیل شد و توجهی به نوسازی بافت فرسوده نکردند، گفت: سیستم بانکی و صندوق توسعه ملی می‌توانند با تسهیل وحمایت از نوسازی بافت‌های فرسوده، در حل این معضل نقش پررنگی داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایسنا، محسن هاشمی در دیدار اعضای پنجمین دوره شورا با رییس جمهور با بيان اين مطلب افزود: ویژگی منحصر این دوره شورای شهر تهران، برخورداری از بیشترین مشارکت مردمی و آرا شهروندان تهرانی است به نحوی که نصاب بیشترین رای اعضای شورا و میانگین آرا نسبت به چهار دوره گذشته حدود سه برابر شده است.

رييس شوراي شهر تهران، ري و تجريش تصريح كرد: این مشارکت مردم نشان دهنده دو واقعیت مهم است، نخست اهتمام شهروندان تهرانی به شورای شهر و موثر دانستن آن در مدیریت شهری و کیفیت زندگی شهروندان که موجب جهش در مشارکت در انتخابات شد و دوم نیاز به تحول در مدیریت شهری و نارضایتی از وضع گذشته که منجر به رای آوردن کامل فهرست امید شد.

هاشمی با بيان اينكه خواست مردم در انتخابات شورای شهر تهران و سایر کلانشهرها هم جهت با خواست آنها در انتخابات ریاست جمهوری بود، گفت: طبیعتا افکارعمومی در دوره جاری انتظار دارند که تحقق خواست آنها در عملکرد مدیریت اجرایی کشور و مدیریت شهری دیده شود و از این رو بار سنگینی بر دوش بنده و سایر همکارانم در شورا احساس می‌شود.

بار گران پايتخت بودن بر دوش تهران

وی لازمه تحقق این انتظارات را تعامل وهمراهی ویژه وبیش از گذشته دولت جمهوری اسلامی با مدیریت شهری پایتخت دانست و افزود: معضل کهنه تهران، بار گرانی است که از جانب قرار گرفتن بعنوان پایتخت بر دوش این کلانشهر گذارده شده است و پیامدهای همچون ترافیک، تراکم اداری و تامین نیازمندی های سیاسی، فرهنگی و امنیتی پایتخت جمهوی اسلامی را به همراه خود آورده است، طبیعتا برای حل این معضلات دولت ملی نیز بایست مدیریت شهری را یاری كند.

رييس شوراي شهر تهران، ري و تجريش حل معضل بافت فرسوده در بخشهای مرکزی و مهمی از کلانشهر تهران نیز یکی از اولویت‌های مدیریت شهری برشمرد تاكيد كرد: حادثه پلاسکو تنها یک نمونه و هشداری بود که عدم توجه به نوسازی بافت‌های فرسوده می‌تواند چه پیامدهای زیانباری را به همراه داشته باشد.

هاشمي با اشاره به اينكه متاسفانه به جای نوسازی بافت‌های فرسوده، به سوی تبدیل باغ‌ها و اراضی شمال شهر تهران به برج و مجتمع‌های تجاری رفته بودند، افزود: در حالیکه باید این روند به سوی نوسازی بافت‌ای فرسوده تغییر کند تا تامین حداقل شرایط زیست انسانی وامنیت شهری برای شهروندان در این بافتها ممکن شود. سیستم بانکی و صندوق توسعه ملی می‌توانند با تسهیل وحمایت از نوسازی بافتهای فرسوده، در حل این معضل نقش پررنگی داشته باشند.

ما وارث معضلات فراواني شديم

رییس شورای شهر تهران تصریح کرد: مدیریت شهری در دوره جدید وارث معضلات فراوانی از گذشته است که یک نمونه آن ، بدهی بانکی 20 هزار میلیارد تومانی است که نه تنها مانعی در جهت تامین نقدینگی وجذب تسهیلات در پروژه های شهر به شمار می آید بلکه با افزوده شدن بهره ماهانه 400 میلیارد تومانی، مشکلات مالی شهر افزوده می گردد که تخصیص سهم دولت از توسعه حمل ونقل شهری و همچنین تهاتر بدهی های دولت به شهرداری تهران موجب بهبود شرایط نقدینگی مدیریت شهری در آغاز این دوره از فعالیتهای خود خواهد بود.

هاشمي با بيان اينكه محور همکاری وتعامل دولت تدبیر و امید و مدیریت شهری، می‌تواند به انجام رساندن فرایند سپردن فعالیتها و وظایف دستگاه‌های خدماتی و اجرایی دولت به نظام مدیریت شهری و ایجاد مدیریت یکپارچه شهری است، گفت: فرایندی که بیش از 20 سال قبل در دولت سازندگی و با اهتمام آیت الله هاشمی رفسنجانی در تصویب لایحه تشکیل شوراهای اسلامی شهر وروستا آغاز و در دولت اصلاحات با اجرایی شدن آن ادامه یافت و امیدورایم در دولت تدبیر وامید با تکمیل این فرایند و تمرکز وظایف خدمت رسانی در مدیریت شهری به فرجامی نیکو برسد. طبیعتا در این مدیریت یکپارچه از بار تصدی گری ومسئولیت سنگین دولت کاسته می شود و زمینه برای تحقق مردمسالاری محلی فراهم می‌شود.

در همین زمینه: تصاویری از دیدار اعضای شورای شهر و شهردار تهران با رئیس‌جمهور

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۲۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شبکه‌های توزیع آب ایلام فرسوده است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام گفت: شبکه‌های توزیع آب شهری به ویژه در مرکز استان فرسوده است، به نحوی که ۴۰ درصد نَشتی آب در این شبکه‌ها داریم که تعمیرات آن نیاز به اعتبار ملی و کار جهادی دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، سعید هژبری امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت‌_ در جلسه بررسی وضعیت زیرساخت‌های آب و برق، سدها، انرژی، پسماند و حمل و نقل درون‌شهری استان ایلام که با حضور مشاور و دستیار ویژه وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: سد چناره در چرداول تأمین کننده آب شرب سه شهرستان سیروان، چرداول و ایلام است، اما با توجه به مطالعات انجام شده توسط کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از لیست اعتبارات ملی خارج شده است و درخواست رفع موانع آن را داریم.

وی افزود: شبکه‌های توزیع آب شهری به ویژه در مرکز استان بسیار فرسوده است، به نحوی که ۴۰ درصد نشتی آب در این شبکه‌ها داریم که تعمیرات آن نیاز به اعتبار ملی و کار جهادی دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری ایلام با بیان اینکه شبکه انتقال ۲۳ کیلومتری آب از سد ایلام به مرکز استان و شبکه انتقال آب چشمه‌های «گل‌گل» فرسوده است، ادامه داد: بعضی شهرستان‌های استان شبکه تصفیه‌خانه و دفع فاضلاب ندارند و ارتقای تصفیه‌خانه شهر مهران که گرانیگاه اربعین است به ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

هژبری با اشاره به حوزه حمل‌ونقل درون شهری گفت: اتوبوس‌های درون‌شهری در ایلام بسیار فرسوده است که در راستای نوسازی، تقاضای اختصاص حداقل ۴۰ دستگاه اتوبوس را داریم.

کد خبر 747818

دیگر خبرها

  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر
  • دولت سیزدهم برای مناطق جنوبی تهران چه برنامه هایی دارد؟ | نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • عزم دولت و شهرداری برای حل مشکلات مناطق جنوبی تهران | از نوسازی بافت فرسوده حریم راه آهن تا انتقال بازار شادآباد
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است
  • وزیر راه و شهرسازی: نوسازی بافت فرسوده از سیاست‌های اصلی دولت است / امکان ساخت ۳۰ هزار مسکن در منطقه ۱۷ تهران
  • رئیسی: بانک هایی که مقررات را رعایت نکنند منحل خواهند شد/مطلقا به فساد و مفسد رحم نمی‌کنیم/دستورات رئیسی برای رفع مشکلات درمانی، آموزشی و بافت فرسوده در جنوب غرب تهران
  • شبکه‌های توزیع آب ایلام فرسوده است
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده