Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمد جواد حق شناس رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران روز یکشنبه در نوزدهمین جلسه علنی شورای شهر تهران، رزومه نداشتن جوانان اصلاح طلب را ناشی از محرومیت آنان در 14 سال گذشته برای حضور در عرصه مدیریتی دانست و از شهردار تهران خواست در انتصابات خود دقت بیشتری کند.
وی با تقدیر از مردم برای حضور پرشور در انتخابات 29 اردیبهشت افزود:
کسب موفقیت شورا موجب توفیق جریان اصلاح طلبی و ناکامی شورا و شهرداری سرآغاز دومینوی شکست و از دست دادن اعتماد مردم خواهد شد و این هشداری است که باید از هم اکنون جدی گرفته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به ماهیت رابطه‌ میان شورا و شهرداری مطابق با آنچه که قانون معیّن کرده، گفت: این رابطه ماهیتی آمیخته با نظارت مستمر و پاسخگویی مداوم است، اگرچه همگی سوار بر یک کشتی هستیم اما مدیریت شهری باید در روند خدمت و انتصابات، دقت و مراقبت بیشتری کند.
وی اظهار کرد: پاسخی که در روزها در خصوص نقد انتصابات شهردار تهران شنیده می شود آن است که «از رزومه‌ مطلوبی برخوردار نیستند»!
حق شناس خطاب به شهردار تهران گفت: اگر جوانان اصلاح طلب رزومه ندارند، ناشی از محرومیت ایشان از تصدی پست های مدیریتی و حتی کارشناسی و جلوگیری از ورودشان به سیستم اداری مدیریت شهری پایتخت در ١٤ سال گذشته است.
رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: اگر کارشناسان و مدیران لایق اصلاح طلب در دولت مهرورزان مورد بی مهری قرار گرفته ، اخراج و یا پیش از موعد و به اجبار بازنشسته شدند، قرار نیست به بهانه هایی از این دست، پشت درهای مدیریت شهری تهران بلاتکلیف بمانند.
عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: ایرادی ندارد که از اصولگرایان شایسته‌ و پاکدست موجود در بدنه شهرداری تهران نیز در برخی پست های مدیریتی استفاده شود و این به خواست و اراده مردم است.
وی تاکید کرد: انتظار می رود در این دوره وجهِ غالب انتخاب همکاران مربوط به اصلاح طلبان باشد چرا که مجموعه‌ مدیریت شهری تهران در دوره‌ جدید، امانت دارِ رأی اصلاح طلبان است و این واقعیت را نمی توان و نباید نادیده اِنگاشت.

* تهران از پراسترس ترین شهرهای دنیا است
عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: آلودگی هوا، وجود سفیدبالک ها و مشکلات صوتی، تهران را به یکی از پر استرس ترین شهرهای دنیا تبدیل کرده است.
حق شناس افزود: تهران شهری بحران زده است که باید با برنامه ریزی دقیق، علمی و کارشناسی زمینه برای رفع معضلات و مشکلات فراوان این شهر را فراهم کنیم.

* شهرداری تهران بیش از 32 هزار میلیارد تومان بدهی دارد
عضو شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با بیان اینکه به گفته آقای نجفی، شهرداری تهران بالغ بر 32 هزار میلیارد تومان بدهی دارد افزود: سئوالی که در اذهان ایجاد می شود آن است که مدیریت گذشته شهری، منابع و مصارف شهر را چگونه اداره کرده که در یک دوره ١٢ساله، این میزان بدهی به بار آمده است؟
به گزارش ایرنا، محمد علیخانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز دراین جلسه از روند و نحوه انتصابات شهردار انتقاد کرد.
وی با بیان اینکه شهردار به بند ۴ سوگندنامه خود عمل نکرده است، گفت: برخی انتصابات در شهرداری تهران نگران کننده است.
وی افزود: اخبار انتصابات در شهرداری تهران نگران کننده است و باید شهردار به دغدغه مردم و اعضای شورا در این زمینه توجه کند.
وی با انتقاد از مصلحت اندیشی های نجفی در انتصاب برخی پست های شهرداری تهران خطاب به وی گفت که مصلحت پایتخت را شهروندانش که بیش از ۴ ساعت در صف انتخابات ایستادند و به جریان اصلاح طلبی رای دادند، بهتر می دانند.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار: معصومه آقا امینی - انتشار: محسن فتاحی
تهرام/7244/9343/1735**1625

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۴۵۳۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد استاندار لرستان از تورم شدید نیروی کار در شهرداری‌ها

استاندار لرستان گفت: کارکنان شهرداری مامور در سایر دستگاه ها باید ظرف یکسال با ایجاد شغل به دستگاه محل خدمت خود شهرداری بازگردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، ابوطالب شفقت در جلسه با شوراهای اسلامی و شهرداران استان اظهار داشت: تورم نیروی انسانی یکی از مهمترین معضلات شهرداری‌هاست و باید نیروهایی که توسط شهرداری ها جذب سایر ادارات شده  و مامور هستند باید ظرف یکسال با ایجاد شغل به بدنه شهرداری برگردند.

وی با بیان اینکه شوراها پل ارتباطی دولت و مردم هستند و می توانند زمینه ی مشارکت مردم را در حکمرانی با دعوت و تشویق آنها به وجود آورند افزود: هرجا از حضور و مشارکت مردم در امور اقتصادی، عمرانی و تولیدی غفلت شد به شکست منتهی شد.

استاندار لرستان با اشاره به این موضوع که شهرداران و شهرداری ها مسئول ایجاد نشاط اجتماعی فردی و عمومی هستند، گفت: تمامی اقدامات شهرداری ها از جمله ایجاد فضای سبز، ایجاد نماهای شهری، کاهش ترافیک و تنظیف زمینه ساز نشاط فردی و اجتماعی هستند.

شفقت تاکید کرد: در شهرهای کوچک باید شرایطی فراهم شود که باعث تشویق مردم برای مهاجرت به آنها شوند.

وی همچنین درباره نقش شهرداری‌ها در گردش اقتصادی داخل استان گفت: با توجه به ازدیاد پروژه‌های خرد در شهرداری‌ها جهت گردش مالی در داخل استان برای اجرای آنها از پیمانکاران بومی استفاده شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه  شوراها محل مطالعات نظری و عملی شهرداران هستند، عنوان کرد: آبخیزداری و آبخوانداری در مناطق سرچشمه  ایجاد سیل باید توسط دستگاه‌های مربوطه انجام شده و در شهرهایی مانند خرم‌آباد و پلدختر که رودخانه‌ها از میان شهر عبور می‌کنند باید تعاملات لازم با دستگاه های ذیربط انجام شوند.

وی با اشاره به نقش مهم نمایندگان شهرهای کوچک در مجلس شورای اسلامی به جهت تدوین قوانین محرومیت‌زدایی در این شهرها گفت: نمایندگان شهرهای کوچک در مجلس می توانند با تشکیل فراکسیون‌های لازم قوانینی را در جهت ایجاد زیرساخت‌ها و محرومیت‌زدایی از این شهرها تدوین کنند.

در این جلسه شهرداران و شوراهای اسلامی شهرهای مختلف استان مشکلات و نقطه نظرات خود را در برنامه های پیشرو تشریح کردند.

انتهای پیام/645/.

دیگر خبرها

  • تذکرات لازم در زمینه انتصابات را به شهردار قزوین داده ایم
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • طرح جامع شهری در شهرهای کوچک بلاتکلیف مانده است
  • انتقاد استاندار لرستان از تورم شدید نیروی کار در شهرداری‌ها
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • تصویب بودجه ۲۱ میلیارد تومانی برای شهرداری پیربازار
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • ارتباط نامعقول طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران