Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از تلگراف، این آزمایش جدید می‌تواند سالانه از مرگ و میر هزاران نفر جلوگیری کند.
 
تقریبا 9000 نفر سالانه در سرتاسر بریتانیا به سرطان مری مبتلا می‌شوند. اما در اغلب موارد این بیماری در مراحل آخر شناسایی شده و حدود 90 درصد از بیماران مبتلا به این بیماری طی 10 سال می‌میرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
با این حال دانشمندان در دانشگاه کمبریج پی برده‌اند در افرادی که در حال ابتلا به سرطان مری هستند، تغییرات ژنتیکی مهمی رخ می‌دهد که می‌توان آنها را هشت سال زودتر تشخیص داد.
 
هرچه سرطان زودتر و در مراحل اولیه تشخیص داده شود، درمان آن آسان‌تر می‌شود.
 
پروفسور ربکا فیتزجرالد، پژوهشگر ارشد موسسه MRC دانشگاه کمبریج، گفت: "بسیاری از افراد مبتلا به سرطان مری زمانی متوجه این بیماری می‌شوند که بیماری شان بیش از حد گسترش یافته و درمان آن دشوار شده است.
 
محققان این پژوهش اظهار کردند:"انجام آزمایش برای تشخیص این نشانگرهای جدید در طول بررسی‌های منظم، می‌تواند به شناسایی افرادی که در معرض ابتلا به این بیماری هستند، کمک کند."
 
مری لوله‌ای عضلانی است که غذا را از دهان به معده منتقل می‌کند.
 
دانشمندان برای بررسی این تغییرات در بدن که می‌تواند حضور زودهنگام سرطان در مری را نشان دهد، بافت مری 90 بیمار مبتلا به "مری بارت" (Barrett's esophagus) را بررسی کردند.
 
مری بارت(Barrett's esophagus) تغییر بافت قسمت انتهایی مری(متاپلازی) از اپیتلیوم سنگ‌فرشی به مخاط گوارشی(دارای سلول‌های جامی شکل) می‌باشد.
 
در هر 10 نفر یک نفر از ریفلاکس اسید معده رنج می‌برد، یک نفر به مری بارت مبتلا می‌شود که این رقم معادل 260 هزار بزرگسال است.
 
متاسفانه در نهایت حدود پنج درصد از این افراد به سرطان مبتلا خواهند شد.
 
این گروه، نشانگرهای پیش‌بینی کننده ژنتیکی را در 94 درصد از افرادی که به سرطان مبتلا شدند تشخیص داده و نکته جالب توجه این است که این نشانگرها هشت سال قبل از بروز علایم شناسایی شدند.
 
در حال حاضر افراد مبتلا به بیماری مری بارت، هر چند سال یک بار برای اطمینان حاصل کردن از سرطانی نبودن سلول‌های مری، آندوسکوپی انجام می‌دهند.
 
اما آزمایش جدید می‌تواند به این معنا باشد که افراد مبتلا به نشانگرهای ژنتیکی با ریسک بالا می‌توانند بر علایم اولیه‌ای که سرطان ایجاد می‌کند به صورت دقیق‌تری نظارت کنند.
 
همچنین به این معنی است که اکثر افرادی که در معرض خطر کمتر ابتلا به سرطان مری هستند نیازی به آندوسکوپی نخواهند داشت.
 
شایع‌ترین علامت "مری بارت" سوزش سر دل و یا سوء هاضمه است، همچنین افراد مبتلا به این بیماری حالت تهوع، استفراغ و سختی در بلع غذا را نیز تجربه می‌کنند.
 
این تحقیق در کنفرانس سرطان موسسه ملی تحقیقات سرطان (NCRI) در لیورپول ارائه شده است.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۵۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند

مدیر گروه اورولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی اختیاری ادرار را تجربه می کنند، گفت: بیماری های کلیه و مجاری ادراری و سرطان پروستات از بیماریهای شایع اورولوژی هستند و یک‌سوم افراد جامعه در طول زندگی شواهدی از بی اختیاری ادرار را تجربه می کنند.

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایرنا، «محمدرضا نوروزی» در حاشیه برگزاری بیست و هفتمین کنگره سالیانه اورولوژی در دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه سرطان دستگاه ادراری و تناسلی جز کشنده ترین سرطان ها است و جمعیت زیادی را تحت پوشش قرار می دهد، افزود: علل مختلفی باعث بروز چنین عارضه‌ای می‌شود که علل فیزیولوژیک ناشی از سن یکی از عوامل مهم است، زیرا با افزایش سن، عضلات انسان ضعیف می‌شود

وی همچنین از زایمان‌های مکرر به عنوان یکی دیگر از عوامل ایجادکننده بی‌اختیاری ادرار در زنان نام برد و گفت: برای مدیریت بی‌اختیاری ادرار باید به افراد آموزش دهیم تا زندگی خوبی را سپری کنند.

نوروزی ادامه‌داد: زنان بعد از یائسگی بیشتر دچار بی اختیاری ادرار می شوند، زیرا با افزایش سن کنترل عضلات و توانایی در کنترل ادرار ضعیف تر می شود و اگر ورزش های لازم را در بعد از زایمان انجام ندهند بیشتر دچار بی‌اختیاری ادرار می شوند.

وی تصریح کرد: برای درمان این بیماری بر اساس تشخیص پزشک، گفتار درمانی، فیزیوتراپی و تقویت عضلات لگن، جراحی و ابزار های مختلف انجام می شود.

رئیس بیست و هفتمین کنگره سالیانه اورولوژی با اشاره به اهمیت آگاهی بخشی درباره اهمیت بی‌اختیاری ادرار از طریق همکاری با جامعه پزشکی برای استفاده از پوشینه تا درمان قطعی بیماری، گفت: اورولوژی رشته‌ای است که مردم در بیماری‌های آن گرفتار هستند و باید نسبت به اشتراک گذاری دانش میان متخصصان و آگاهی بخشی به بیماران به طرق مختلف اقدام شود.

وی از سرطان پروستات به عنوان یکی از شایع ترین بیماری‌های مردان یاد کرد و گفت: این بیماری دومین سرطان شایع در مردان است و بیماران هزینه زیادی را در طول درمان پرداخت می کنند.

نوروزی تاکید کرد: نگاه درمانی به‌منظور ایجاد امنیت خاطر برای کسانی که دچار بیماری شده اند بسیار ضروری است، زیرا بیماری های سرطان نیاز به درمان های پیچیده دارد و بیمار را از نظر جسمی و هزینه های درمانی ناتوان خواهد کرد.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تاکید کرد: اکنون همه جوامع نگاه پیشگیرانه به سلامت را در برنامه های کلان بهداشتی خود لحاظ کرده اند و ما نیز در این کنگره در این زمینه برنامه های پیشگیرانه ای را ارائه خواهیم داد.

در این مراسم، «طلا سپهرنیا» از مدیران یک شرکت تولیدی نیز گفت: در حال حاضر سن بی اختیاری ادراری به ۴۹ سال رسیده و با توجه به رسیدن بیماران به درمان قطعی، استفاده از پوشینه می تواند مشکلات آنها را در جامعه برطرف کند.

وی اظهار داشت: پوشینه در واقع لباس زیر بهداشتی یک‌بار مصرف بوده و می تواند به شرم زدایی بیمار دچار بی اختیاری ادرار در جامعه کمک کند.

«محمد علی زرگر» رییس انجمن اورولوژی ایران نیز گفت: این کنگره با هدف ارتقای دانش پزشکان و ارائه تازه های علمی رشته اورولوژی ۱۲ تا ۱۵ اردیبهشت برگزار و محورهای مورد نظر شامل ناباروری و اختلالات جنسی، اورولوژی اطفال، زنان لاپاراسکوپی و غیره است.

وی بیان‌داشت: این کنگره برای اورولوژیست ها دارای ۲۰ امتیاز بازآموزی بوده و نمایشگاه تجهیزات پزشکی و دارویی نیز در حاشیه کنگره برگزار است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مثانه بیش فعال دارید ؟ روش‌های سریع برای درمان را بدانید چرا همیشه احساس می کنم نیاز به دفع ادرار دارم؟ سرطان سومین عامل مرگ ایرانی ها

دیگر خبرها

  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • یک سوم افراد جامعه ابتلا به مشکلات بی‌اختیاری ادرار را تجربه می‌کنند
  • فشارخون عامل اصلی بیماری های قلبی و عروقی
  • عوارض اختلال افسردگی مزمن چیست؟/ راهکارهای درمان را بشناسید
  • معمای عجیب: این ۵۰۰ نفر از بیمار‌ی‌ قلبی و دیابت در امانند
  • کلسترول خوب برای این افراد مفید نیست
  • واکنش زهره حمیدی به ویدئوی منتشر شده از او روی تخت بیمارستان | برای ۳ ماه قبل است، به سرطان مبتلا شده‌ام اما ...
  • فصل آبله مرغان رسید، چه بخوریم تا زودتر خوب شویم
  • پیش بینی آرتروز ۸ سال زودتر، با هوش مصنوعی و یک آزمایش خون
  • محققان: با هوش مصنوعی می‌توان آرتروز را ۸ سال زودتر پیش‌بینی کرد