Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا ؛  محمدرضا جوادی‌یگانه ظهر امروز در شورای فرهنگ عمومی استان با بیان اینکه تغییر رفتار در زندگی افراد کار آسانی نیست، گفت : خوشبختانه وضعیت اجتماعی کشور از حالت نگران‌کننده خارج شده است.

وی با بیان اینکه داده‌های موجود و داده‌های توصیفی آورده شده به ما نشان می‌دهد ابزار تکنولوژی در تغییرات موثر است، افزود: ورود تکنولوژی به زندگی افراد باعث تغییر می‌شود ولی باید بدانیم این تغییر به کدامین سو در حال حرکت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با ذکر اینکه اگر به مسائل آگاه باشیم می‌توانیم راه آن را به دست آوریم، یادآور شد: باید با پیمایش‌هایی که انجام می‌گیرد به این نکته برسیم که وضعیت اجتماعی و اخلاقی ایران به چه شکل می‌شود.

وی با اشاره به اجرای دو پیمایش بر روی 9 شهرستان کشور گفت: در این زمینه، همدان نسبت به استان‌های کشور جزء استان‌های کم مسئله بود.

جوادی‌یگانه با بیان اینکه در برخورد با وضعیت کشور ما با دو نوع مخاطره طبیعی و اجتماعی داریم که وضعیت همدان در این موارد بهتر از استان‌های دیگر است؛ گفت: در بررسی‌های صورت گرفته در خصوص نگرانی آب و هوا، در کل کشور احساس نگرانی 59 درصد و در همدان 43 درصد اعلام شده است.

وی با اشاره به اینکه در خصوص از دست دادن شغل در کل کشور، احساس نگرانی 78 درصد و در همدان 76 درصد عنوان شده است، گفت: در خصوص گرفتار شدن در آسیب‌های اجتماعی، آمار در کل کشور 44 درصد و در همدان 51 درصد گزارش شده است.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات عنوان کرد: در خصوص تقاضای رشوه در حوزه درمانی در کل کشور 7.6 درصد و در همدان 3.7 درصد، در شهرداری در کل کشور 11 درصد و در همدان پنج درصد، در حوزه دادسرا در کل کشور 8.9 درصد و در همدان 1.7 درصد عنوان شد.

وی داده‌هایی که در مورد همدان ارائه شده را به نسبت استان‌های دیگر مثبت دانست و گفت: همدان به نسبت اجتماعی وضعیت مطلوبی را نشان می‌دهد.

جوادی‌یگانه تصریح کرد: با طرح سوالی از شهروندان در خصوص مهمترین مشکلات در شهر، «بیکاری» به عنوان اصلی‌ترین موضوع مطرح شد؛ درصد این مشکل در کل کشور 34 و در همدان 53 درصد عنوان شده که بالاتر از میانگین کشوری است، هر چند که ممکن است بیکاری یک مشکل متصور در ذهن مردم همدان باشد.

وی با اشاره به اینکه این پیمایش با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شورای اجتماعی وزارت کشور در حال انجام است، گفت: باید دقت داشت که آمار ثبتی و آمایشی با یکدیگر تفاوت دارد.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با اشاره به اینکه در آمارها از شهروندان سوال شد که چند درصد از ماهواره استفاده می‌کنند؟ گفت: این آمار در کل کشور 44 درصد و در همدان 30 درصد عنوان شد؛ همچنین در خصوص استفاده از اینترنت آمار کل کشور 61 درصد و همدان 48 درصد گزارش شده است.

وی با بیان اینکه استان همدان نسبت به کشور سنتی‌تر است، افزود: این مهم را می‌توان از سوالاتی که از شهروندان پرسیده شده و جواب‌هایی که به ما ارائه شده، دریافت.

جوادی‌یگانه با بیان اینکه در یکی از سوالات از افراد پرسیده شد که در مورد ازدواج، موافق دوستی دختر و پسر هستید؟ گفت: طبق اطلاعات به دست آمده در کل 63 درصد در کشور و در همدان 73 درصد مخالف این مهم بودند.

وی با بیان اینکه در مورد موضوع کار زنان در بیرون از منزل، 22 درصد در کشور و در همدان 29 درصد مخالف آن بودند، افزود: استان همدان از لحاظ اجتماعی و اخلاق خانواده، سنتی است هر چند ممکن است در حوزه زنان در چند سال آینده اتفاقاتی رخ دهد.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با اشاره به اینکه 80 درصد مردم تصور می‌کنند در جامعه دروغگویی وجود دارد و در همدان نگرانی و بدبینی 7 تا 8 درصد بیش از سایر استان‌های کشور است، گفت: در خصوص تقلب و کلاهبرداری وضعیت به همین شکل است و این موضوع در همدان 10 درصد از کل میانگین کشوری بالاتر عنوان شده است، هر چند باز هم تأکید می‌کنم تمام این مسائل تصور مردم است.

وی با بیان اینکه در حوزه اخلاق، بدبینی مردم همدان نگران‌کننده عنوان شده است، اظهار کرد: این نوع نگاه می‌تواند موجب رفتاری بر پایه سوء ظن شود.

جوادی‌یگانه با اشاره به اینکه در خصوص اعتقادات و توکل به خدا در کل کشور، رقم به 56 درصد و در همدان این رقم به 75 درصد می‌رسد، ادامه داد: ارادت به اهل‌بیت(ع) در کل کشور 52 درصد و در همدان 70 درصد بیان شده است.

وی با اشاره به اینکه از شهروندان پرسیده شده که چقدر معتقد به این هستید که دینداری باید همراه با عمل باشد، گفت: این موضوع در استان همدان 22 درصد بالاتر از میانگین کشوری عنوان شده است.

رئیس پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات با بیان اینکه از شهروندان پرسیده شده که چه مقدار اوضاع سیاسی کشور نسبت به پنج سال قبل بهتر شده است، گفت: استان همدان پنج درصد نسبت به میانگین کشوری بالاتر بود، در کل استان همدان در دینداری بالاتر از میانگین کشوری است.

وی با بیان اینکه نگاه مردم همدان به عملکرد حکومت مثبت است ولی در برخی از موارد نوعی دوقطبی مشاهده می‌شود، تصریح کرد: باید بر روی مسائل اجتماعی که مورد تاکید رهبری بوده برنامه‌ریزی داشت تا جامعه به سمت درست هدایت شود.

 

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۵۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدوارم مقابل نساجی به روند پیروزی‌های خانگی‌مان ادامه دهیم

وینگر تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان گفت: طرز فکری در تیم نسبت به بازی‌های خانگی به‌وجود آمده بود اما خوشبختانه با پیروزی مقابل آلومینیوم شرایط بهتر شد و امیدوارم فردا هم این روند ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آخرین جلسه تمرین تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان قبل از تقابل با تیم فوتبال نساجی مازندران در هفته بیست‌وپنجم لیگ‌برتر فوتبال باشگاه‌های ایران عصر امروز _سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در ورزشگاه ملت کمپ اختصاصی ذوب‌آهن با حضور اصحاب‌رسانه برگزار شد.

محمدحسین اسلامی پس از اتمام تمرین تیم فوتبال ذوب‌آهن در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در روزهای اخیر تمرینات خوبی را پشت‌سر گذاشته و شرایط خوبی داشته‌ایم. بازی مقابل نساجی برای تیم ما و همچنین تیم حریف حائزاهمیت است. امیدوارم بتوانیم یک بازی خوبی به نمایش بگذاریم و نتیجه خوبی در نهایت کسب کنیم.

وی افزود: طرز فکری در تیم نسبت به بازی‌های خانگی به‌وجود آمده بود اما خوشبختانه با پیروزی مقابل آلومینیوم شرایط بهتر شد و امیدوارم فردا هم این روند ادامه پیدا کند. دیدار با تراکتور در جام‌حذفی هم برای ما با بدشانسی به پایان رسید و درحالی که خوب بازی کردیم در ضربات پنالتی حذف شدیم.

وینگر جوان تیم فوتبال ذوب‌آهن در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه خودم هم شرایط مناسبی را پشت‌سر می‌گذارم که نتیجه زحمات بچه‌های تیم است و امیدوارم در ادامه فصل روندی که دارم ادامه پیدا کند.

کد خبر 749460

دیگر خبرها

  • امیدوارم مقابل نساجی به روند پیروزی‌های خانگی‌مان ادامه دهیم
  • محمد خاتمی: تورم به سطح فوق‌العاده نگران کننده رسید | چرا به شاخص‌های برنامه ۲۰ ساله نزدیک نشده‌ایم؟
  • سید محمد خاتمی: تورم به سطح نگران کننده‌ای رسیده است
  • آخرین وضعیت بارش‌ها تا اردیبهشت ۱۴۰۳ در کشور + آمار استان‌ها کم‌ بارش و پر بارش
  • نگران مصرف قلیان هستیم/ دکه‌های مطبوعاتی مجوز عرضه دخانیات ندارند
  • آخرین وضعیت ضریب نفوذ اینترنت در کشور  
  • وضعیت اجرای نهضت ملی مسکن در همدان
  • وضعیت ترافیک شهرستان همدان بهتر شده است
  • معرفی جوانان برتر همدان در جشنواره جوانان برتر ایران زمین
  • ماجرای بازیگرانی که مهاجرت کردند | وضعیت رفتگان اغتشاشات ؛ از تاکسی اینترنتی تا بازی تنها در حد چند دقیقه رقص!