Web Analytics Made Easy - Statcounter

وین - ایرنا - رضا نجفی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در وین، در هفتمین نشست کنفرانس کنوانسیون مبارزه با فساد سازمان ملل از طرف گروه 77 و چین بر اهمیت ایجاد و ارتقای سیاستهای موثر جلوگیری از فساد تاکید کرد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، نجفی در سخنرانی خود با بیان اینکه پدیده فساد همچنان یکی از چالش های بزرگ برای امنیت و ثبات، حکومت قانون و توسعه اجتماعی و سیاسی جوامع است، گفت: از این رو گروه 77 (و چین) بر ضرورت جلوگیری و ریشه کنی موثرتر فساد از طریق ارتقای اجرای کنوانسیون ضدفساد سازمان ملل تاکید می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: پیشگیری، کیفری سازی و اجرای قانون، بازیابی دارایی ها (به سرقت رفته) و همکاری بین المللی جنبه های حیاتی تلاشهای ضد فساد در سطوح مختلف هستند.
نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمانهای بین المللی در وین تاکید کرد، گروه 77 بر اهمیت ایجاد و ارتقای سیاستها و رویه های موثر ضدفساد با هدف پیشگیری از فساد تاکید می کند و در این ارتباط ، ضرورت ارتقای تلاشها مطابق با فصل دوم کنوانسیون (درباره تدابیر پیشگیرانه) را مورد تاکید قرار می دهد.
نجفی در بخش دیگری از سخنرانی خود به نمایندگی از گروه 77 و چین، از اینکه بر خلاف بندهای آشکار در کنوانسیون مبارزه با فساد سازمان ملل، موانع و چالشهای موجود در فرایند بازیابی دارایی های به سرقت رفته در حال افزایش است، به شدت ابراز تاسف کرد و افزود: گروه 77 تاکید می کند که بازگشت دارایی های مسروقه یکی از اصول بنیادین کنوانسیون مطابق با بند 51 است.
وی اضافه کرد: گروه 77 نگرانی جدی خود را از این مساله بیان می دارد که فقدان اراده سیاسی، تاخیرهای غیرضروری، پیچیدگی های رویه ای، موانع اداری و حقوقی در کشورهای مورد تقاضا و همچنین هزینه زیاد بازیابی اموال همچنان همکاری بین المللی در این زمینه را با مانع رو به رو کرده است. گروه 77 از این رو بر تقویت اراده سیاسی و ایجاد رویه های ساده شده و موثر برای تقویت همکاری بین المللی در این زمینه تاکید می کند.
نجفی همچنین موضوع کمک های فنی را برای اجرای موثر کنوانسیون مبارزه با فساد سازمان ملل حائز اهمیت دانست و خواستار تامین مالی کافی و باثبات برای ایجاد و اجرای برنامه ها و پروژه های با هدف ظرفیت سازی و کمک های فنی کشورهای عضو شد.
به گزارش ایرنا، هفتمین نشست کنفرانس کشورهای عضو کنوانسیون مبارزه با فساد سازمان ملل روز دوشنبه با حضور علیرضا آوایی وزیر دادگستری و رضا نجفی نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در مقر سازمان ملل متحد در وین آغاز شد. وزیر دادگستری جمهوری اسلامی ایران در جلسه بعدازظهر سخنرانی خواهد کرد.
آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل در پیامی به این کنفرانس که توسط یوری فدوتوف مدیر اجرایی دفتر مبارزه با جرایم و مواد مخدر سازمان ملل قرائت شد؛ ضمن تاکید بر اهمیت اجرای این کنوانسیون برای مبارزه با فساد گفت: تنها در صورتی می توانیم به دستور کار توسعه پایدار 2030 دست یابیم که همه کشورها نهادهای قوی، شفاف و فراگیری بر اساس حکومت قانون و مورد حمایت جامعه داشته باشند.
دراین کنفرانس که تا جمعه این هفته (19 آبان) ادامه دارد، بیش از 1600شرکت کننده برای بحث درباره تلاش های مبارزه با فساد در سرتاسر جهان گرد هم می آیند. کنوانسیون ضد فساد سازمان ملل (UNCAC) که 14سال پیش تصویب شد، تنها ابزار بین المللی الزام آور حقوقی برای مقابله با فساد است. دفتر مبارزه با جرایم و موادمخدر سازمان ملل (UNODC) متولی این کنوانسیون است و کشورهای عضو آن هر دو سال یکبار برای مرور اجرای کنوانسیون و بررسی چگونگی مبارزه بهتر کشورها با فساد، گرد هم می آیند.
در جلسه امروز وزیر دادگستری و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در وین سخنرانی خواهند کرد. نجفی به نمایندگی از گروه 77 و چین در خصوص محورهای کاری کنفرانس سخنرانی خواهد کرد.
نشست هفتم کنفرانس مبارزه با فساد سازمان ملل بر موضوعات کلیدی مرتبط با مرور اجرای کنوانسیون، همکاری بین المللی، بازیابی اموال مسروقه و موضوعات فنی متمرکز خواهد بود و همچنین جلسات ویژه ای برای بحث درباره موضوعاتی از قبیل ارتباط بین فساد و افراط گرایی، نقش مشارکت شهروندان در جلوگیری از فساد، فساد در ورزش، تدابیر ضد فساد در زندانها و نقش مبارزه با فساد در تحقق اهداف توسعه پایدار، برگزار می شود.
اروپام**1078**
خبرنگار: بابک جعفری**ناشر: فریبا مدنی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۵۷۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین تاکید کرد اگر رژیم اشغالگر خواسته‌های عادلانه مقاومت را نپذیرد هیچ‌گونه پیشرفتی در مذاکرات حاصل نمی‌شود.

به گزارش ایسنا، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین بر وضوح خواسته‌های مقاومت که شامل توقف کامل جنگ، عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر از غزه، یک معامله تبادل جدی و بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان است، تاکید کرد.

طبق گزارش المیادین، این جبهه افزود: هماهنگی کامل و مستمر و اتفاق نظر بین تمام گروه‌های مقاومت و همچنین درباره خواسته‌های مقاومت وجود دارد.

این جبهه تاکید کرد: تنها در صورتی که رژیم اشغالگر خواسته‌های عادلانه مقاومت را بپذیرد در مذاکرات پیشرفت حاصل می‌شود. توپ اکنون در زمین رژیم اشغالگر است که همچنان حیله‌گری و لجاجت می‌کند و نمی‌خواهد این خواسته‌ها را بپذیرد. به ویژه شخص بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که به دلیل محاسبات سیاسی با این خواسته‌ها مخالفت می‌کند.

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین تاکید کرد: گروه‌های مقاومت آماده تعامل با تمام گزینه‌ها و هرگونه تحولات میدانی و ادامه دفاع از مردم فلسطین و مقابله با هرگونه تجاوز رژیم صهیونیستی به ویژه به شهر رفح هستند.

همزمان با ادامه جنگ ژیم صهیونیستی در نوار غزه تلاش‌ها برای رسیدن به یک توافق آتش‌بس در نوار غزه و تبادل اسرا ادامه دارد و جنبش حماس در کنار دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین در حال بررسی سند پیشنهادی برای توافق است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • روحیه مبارزه و شجاعت ایران را تمجید می‌کنیم
  • پولشویی
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • دبیرکل جمعیت مبارزه با دخانیات: مالیات مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات است
  • قوه قضاییه در مبارزه با فساد هیچ تبعیضی قائل نمی شود
  • جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود
  • سفیر آمریکا در سازمان ملل از سخنرانی در دانشگاه ورمونت محروم شد
  • دانشگاه ورمونت سخنرانی سفیر آمریکا در سازمان ملل را لغو کرد
  • دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران
  • مبارزه با فساد در الوند پایان نمی‌پذیرد