Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@16:15:16 GMT

پایان تدوین سند جامع سلامت خراسان رضوی

تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۳۵۹۰۵

پایان تدوین سند جامع سلامت خراسان رضوی

سبزوار- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: سند جامع سلامت استان با 118 اولویت سلامت و با رویکرد اجتماعی به مقوله سلامت تدوین شده است.

به گزارش ایرنا سیدجواد حسینی روز شنبه در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی خراسان رضوی در سبزوار افزود: در این سند به فرصت ها، چالش ها و شاخص ها، به صورت سخت افزاری اشاره شده و آنچه در این سند مورد تاکید است رویکرد اجتماعی به سلامت و رویکرد الکترونیکی به مسائل اداری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: در سند جامع سلامت به علل بیماریها، مدل های بیماری، سبک زندگی و ارتقای سلامت توجه ویژه شده و نقش عوامل اجتماعی در این سند پررنگ دیده شده است.
حسینی گفت: در این سند پیام آوران سلامت، مشارکت خیرین سلامت و رابطین سلامت دیده شده و خروجی این سند در مدت 10 سال توسط گروه ارزیاب خارج از سازمانها ارزیابی می شود تا نقش عوامل اجتماعی و سایر نهادها در امر سلامت برجسته شود.
معاون استاندار خراسان رضوی افزود: سند جامع بیماری های غیرواگیردار استان نیز در جلسه آینده کارگروه سلامت و امنیت غذایی به تصویب می رسد.
حسینی با اشاره به اینکه 70 درصد مرگ و میرها به عوامل غیرواگیردار ارتباط دارد که بیشتر به مسائل اجتماعی و سبک زندگی مرتبط است، افزود: هم اکنون از موج میکروب و دارو خارج شده و به موج رفتاری رسیده ایم.
وی اظهار کرد: مجمع سلامت خراسان رضوی برای دستیابی به شاخص های سلامت سطح منطقه، افزایش آگاهی، مسئولیت پذیری و مشارکت در تامین، حفظ و ارتقای سلامت و تقدیر فعالان حوزه سلامت تشکیل می شود.
معاون استاندار خاطرنشان کرد: نخستین همایش بین المللی فرآورده های حلال در سال جاری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با هدف گسترش فرهنگ مصرف محصولات حلال در حوزه غذا، دارو، پوشاک، توسعه صادرات با برچسب حلال و رویکرد اقتصاد مقاومتی برگزار می شود.
وی عنوان کرد: فرآورده های حلال محورهای اصلی این همایش است که تاکنون 45 مقاله بین المللی ارسال شده و 114 سخنران بین المللی در آن به ایراد سخن می پردازند.
حسینی افزود: در رویداد مشهد 2017 تعداد 175 رویداد بین المللی پیش بینی شده که تاکنون 100 رویداد آن محقق شده است.
معاون سیاسی استاندار خراسان رضوی ادامه داد: در شهرستان سبزوار به ازای هر هزار نفر 1،6 تخت بیمارستانی وجود دارد که نسبت به 1.5 تخت میانگین کشوری بهتر است و حال آنکه استاندارد مطلوب این بخش 2،6 تخت بیمارستانی به ازای هر هزار نفر است.
حسینی گفت: در دولت یازدهم و با اجرای طرح تحول سلامت، 33 درصد به تخت های بیمارستانی، 11 درصد اشتغال تخت های بیمارستانی، 45 درصد تعداد تخت به جمعیت و 11 درصد تعداد پزشک به جمعیت در شهرستان سبزوار افزوده شده است.
وی اظهار کرد: در این مدت همچنین 188 درصد تخت های ویژه بیمارستان و 300 درصد تخت های روانپزشکی نیز افزایش داشته و راه انداری پایگاه اورژانس هوایی، تجهیز 6 بیمارستان، اجرای هتلینگ و کسب رتبه برتر برخی از دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی سبزوار بوده است.
حسینی افزود: بهره برداری از سلامتکده طب سنتی، ایجاد پنج پایگاه سلامت در حاشیه شهر سبزوار، افزایش خانه های بهداشت و پایگاههای سلامت از دیگر دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی سبزوار بوده است.
وی گفت: در شهرستان سبزوار مرگ و میر بیماریهای قلبی و عروقی هفت درصد بهبود یافته و میزان مرگ و میر در نوزدان کمتر از یک ماهگی، زیر یک سال و مادران باردار به ترتیب 2،5 درصد،7،8 و 13 درصد بهبود یافته است.
حسینی با تاکید بر رفع مشکلات بهداشتی و زیست ‌محیطی کشتارگاه‌ دام شهرستان سبزوار گفت: اعتباراتی برای ساماندهی این میدان اختصاص می یابد و مجوز ایجاد کشتارگاه جدید سبزوار نیز در این کارگروه مصوب می شود تا صدور پروانه آن تسهیل شود.
معاون استاندار خراسان رضوی افزود: پس از واگذاری زمین مناسب برای احداث کشتارگاه، 50 میلیارد ریال از محل ستاد تسهیل و رونق تولید برای تامین آن اختصاص می یابد.
وی اظهار کرد: حدود 20 میلیارد ریال نیز برای ساخت و تجهیز مراکز سلامت در مناطق هدف شهرستان سبزوار تخصیص خواهد یافت.
مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: سال گذشته یک میلیون و 383 هزار بار مراجعه به مراکز درمانی زیر پوشش بیمه سلامت در سبزوار انجام شده که نسبت به سال 94 حدود 33 درصد مراجعه بیماران برای دریافت خدمات افزایش یافت.
علیرضا رمزی افزود: همچنین در سال 92 قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت 212 میلیارد ریال در این شهرستان برای درمان هزینه شده است که در سال 95 این میزان به 775 میلیارد ریال رسیده و رشدی 266 درصدی داشته است.
وی اظهار کرد: هم اکنون بیمه سلامت خراسان رضوی بیش از 9 هزار میلیارد ریال از دولت طلبکار است که تلاش می شود با پرداخت این مطالبات تمامی هزینه های دانشگاه های علوم پزشکی استان پرداخت شود.
37 مرکز بهداشتی و درمانی، 194 خانه بهداشت و 6 بیمارستان زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار در شهرستان های جوین، جغتای، خوشاب و داورزن واقع غرب خراسان رضوی فعالیت می کنند.
سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
خبرنگار: حمید دلاوری هروی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
8145/7495/5132

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۳۵۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت

          به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ معاون فنی و نظارت بر راههای روستایی و فرعی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: بر طبق سامانه های تردد شمار خراسان رضوی، بیشترین میزان ورود و خروج خودروها در روز پنجم فروردین‌ماه ثبت شده و بزرگراه مشهد- چناران نیز در این مدت بیشترین متوسط تردد روزانه به میزان ۵۲ هزار و ۶۲۴ تردد را به خود اختصاص داده است.    کاظم قلاسی روز پنجشنبه افزود: در این مدت بر اساس اطلاعات پلاکهای ثبت شده خودروهای تردد یافته در جاده های خراسان رضوی، ۱۲ درصد از این پلاکها مربوط به تهران، چهار درصد اصفهان و سه درصد نیز مربوط به استان خراسان شمالی بوده است.   معاون فنی و نظارت بر راههای روستایی و فرعی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی ادامه داد: بیشترین وسایل نقلیه غیر بومی بر اساس پلاک خوانده شده توسط سامانه پلاک خوان در بازه فروردین ماه، در روزهای سوم و چهارم این ماه معادل ۳۲ درصد کل وسایل نقلیه مشاهده شده است.   قلاسی گفت: در بازه زمانی یاد شده، ۲۵ درصد از کل ماندگاری خودروها در استان خراسان رضوی بین (۱ تا ۳ روز) و ۲۹ درصد ماندگاری خودروها در استان بین (۳ تا ۷ روز) و ۱۴ درصد هم بیش از یک هفته در استان حضور داشته‌اند.   وی افزود: بیشترین مقاصد سفر هم استانی ها در فروردین ماه به ترتیب، استان خراسان شمالی و تهران با ۱۱ درصد، خراسان جنوبی و مازندران با ۹ درصد و سمنان با ۸ درصد گزارش شده است.   معاون فنی و نظارت بر راههای روستایی و فرعی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: سه درصد از مجموع ترددها در بزرگراه تربت حیدریه-باغچه و سه و ۲ دهم درصد از مجموع ترددها در بزرگراه نیشابور- باغچه در فروردین ماه تخلف سرعت داشته اند که مطابق اطلاعات دوربین های ثبت تخلف سرعت این ۲ محور رکورد دار تخلفات یاد شده در استان شده اند.   خراسان رضوی با داشتن ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی جایگاه دوم کشور را از نظر طول راه ها به خود اختصاص داده است.

دیگر خبرها

  • تدوین اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران
  • اهدای خون در خراسان رضوی هفت درصد رشد کرد
  • اطلس جامع منابع آلاینده در منطقه ۲ تهران تدوین شد
  • رشد هفت درصدی اهدای خون در خراسان رضوی
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت
  • اختصاص ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد
  • اخبار کوتاه خراسان رضوی / ۷ اردیبهشت
  • طی دو سال گذشته، ۳۰۸ کارخانه در خراسان رضوی احیا شده است
  • سفر جاده‌ای به خراسان رضوی ۱۷ درصد افزایش یافت
  • مهیا بودن شرایط سرمایه گذاری در خوشاب