Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@15:33:14 GMT

حق بیمه محصولات کشاورزی در استان اردبیل کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۷۹۱۵۱

حق بیمه محصولات کشاورزی در استان اردبیل کاهش یافت

رئیس صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان از کاهش حق بیمه محصولات کشاورزی وافزایش میزان تعهد خسارت پرداختی در استان خبر داد .

عادل محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در مشگین شهر گفت: با هدف حمایت از کشاورزان و باغداران و با توجه ویژه دولت تدبیر و امید امسال 2 طرح مهم با عنوان بیمه پایه و بیمه شاخص عملکرد در استان اردبیل اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: با اجرای این 2 طرح حق بیمه پرداختی از سوی بیمه گذاران بطور میانگین تا 70درصد کاهش یافته و تعهد صندوق نیز در مورد خسارت های پرداختی تا 60درصد افزایش می یابد.
وی با بیان اینکه تاکنون بخشی از خسارت کشاورزان و باغداران استان پرداخت نشده اظهار کرد: کشاورزان و باغداران می توانند از محل مطالبات خود از صندوق بیمه محصولات کشاورزی و بدون پرداخت حق بیمه نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.
او گفت: فرصت بیمه در بخش زراعت در مناطق سردسیر استان اردبیل از جمله شهرستان های اردبیل ، مشگین شهر ، خلخال ، کوثر ، نیر و نمین تا پایان آبان بوده و باغداران نیزمی توانند تا پایان دی ماه نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.
وی با بیان اینکه صندوق بیمه محصولات کشاورزی تنها نهاد حمایتی دولتی از خسارت دیدگان می باشد به باغداران ، کشاورزان و دامداران توصیه کرد در اسرع وقت نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند.
در سال زراعی گذشته بیش از 40 میلیارد ریال به بخش زراعت و حدود 200 میلیارد ریال به بخش باغبانی استان اردبیل خسارت وارد شد.استان اردبیل جز 10 استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می رود و هر از گاهی بروز حادثه هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خسارت ها و تلفات های زیادی بر جای می گذارد.
خبرنگار: جواد دهقانی ** انتشار دهنده: گیتی طالبی
7117/6018

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۷۹۱۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد بیمه شدگان سلامت همدان رایگان زیر پوشش هستند

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان، گفت: از یک میلیون و ۷۵ هزار جمعیتی که در استان عضو صندوق سلامت هستند بیش از ۸۵۰ هزار نفر، معادل ۸۰ درصد، بدون پرداخت حق بیمه تحت پوشش هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، فریبرز نیاستی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه از فعالیت صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج در استان خبر داد و اظهار داشت: این یکی از برنامه‌های خوب مجلس است که برای افزایش حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج کشور با 5 هزار میلیارد تومان اعتبار در سال 1401 کلید خورد.

وی با تاکید بر اینکه اعتبار کشوری صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج در سال 1402، به 7 هزار میلیارد تومان رسید، تصریح کرد: این رقم بودجه برای سال 1403 به 9 هزار میلیارد رسیده و خوشبختانه تامین منابع مالی به خوبی انجام شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اینکه برای هر بیمار خاص و صعب‌العلاج تحت پوشش صندوق سالانه 50 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، گفت: بیماران بر اساس استادی که ارائه می‌دهند بر اساس قوانین، هزینه آن به بیماران پرداخت می‌شود.

نیاستی افزود: در صورتی که هزینه بیماران خیلی بالا باشد، مکاتباتی با دستگاه‌های بالا دستی انجام داده و 50‌ میلیون بعدی را هم تامین می‌کنیم.

وی از نشان دار شدن بیماران تحت پوشش برای دریافت خدمات صندوق خبر داد و گفت: در حال حاضر بیش از 49 هزار نفر از بیماران نشان‌دار شدند. نشان‌دار شدن یعنی بیمار در هر کجای کشور که وارد سیستم بهداشتی درمانی می‌شود از مزایا و قوانین حاکم بر تعرفه‌های بیماران صعب‌العلاج بهره‌مند می‌شوند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با بیان اینکه 107  گروه بیماری جزو صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج است، تصریح کرد: با پیگیری‌های چندین ماهه در رابطه با درمان بیماران سرطانی که نیاز به رادیوتراپی دارند، خدمات رادیوتراپی در مرکز خیریه مهدیه، برای بیماران تحت پوشش بیمه سلامت به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود. اولین استانی هستیم که این خدمت را ارائه می‌دهیم.

نیاستی، عنوان کرد: هزینه 40 جلسه درمان رادیوتراپی برای بیماران مبتلا به سرطان معادل 340 میلیون تومان است که برای بیماران زیر پوشش صندوق سلامت کاملا رایگان است.

وی افزود: مرکز خیریه مهدیه هم 22 درصد‌از کل مبلغ را در هر بیمار تخفیف دادند که با این‌ کار، صندوق ما توانست بیماران زیادی را پوشش دهد.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان با اشاره به اینکه با بیماران بسیاری مواجه بودیم که برای تامین دارو و درمان خود مشکل داشتند، گفت؛ خوشبختانه توانستیم به این بیماران کمک کنیم و ارتباط مالی بین بیمار و موسسه و بیمار و پزشکان را قطع کنیم تا بیمار فقط درگیر بیماری خود باشد نه هزینه‌های آن.

نیاستی بیان کرد: ما شروع تفاهمنامه با رادیوتراپی مهدیه را شروع کردیم‌ که قدم اول را برای بیمه شدگان سلامت برداریم و با پیگیری‌ها بتوانیم برای تامین اجتماعی و مسلح هم خدماتی داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه خط مشی بیمه سلامت، اجرای کامل پوشش جمعیتی بیمه همگانی است، عنوان کرد: از یک میلیون و 740 هزار نفر جمعیت استان یک‌میلیون و 75 هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت استان هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان، خاطرنشان کرد: افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه درمانی نیستند، می‌توانند همراه با مدارک هویتی به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد و دفاتر بیمه سلامت شهرستان‌ها مراجعه کنند و ثبت نام شوند.

نیاستی با بیان اینکه حق بیمه برای  دهک یک تا 5 جامعه به صورت رایگان است، گفت: هزینه برای دهک 6 فقط 20 درصد، برای دهک 7، 30 درصد و برای دهک 8  هم 40 درصد و دهک 9 نیز 50 درصد و برای دهک دهم پرداخت 100 درصد هزینه است.

وی با اشاره اینکه 652 هزار و 500‌ نفر به صورت رایگان تحت پوشش صندوق روستاییان ما هستند، گفت: صندوق ایرانیان نیز 237 هزار نفر عضو تحت پوشش دارد که تا دهک 5 رایگان است. بیش از 68 هزار نفر هم‌تحت پوشش صندوق سایر اقشار هستند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان بیان کرد: از یک میلیون و 75 هزار جمعیتی که در استان تحت پوشش سلامت هستند بیش از 850 هزار نفر بدون پرداخت حق بیمه تحت پوشش صندوق بیمه سلامت هستند و از نظر مزایا و تعهدات درمان یکسان هستند.

نیاستی از پرداخت بروز  مطالبات داروخانه ها، مراکز درمانی و آزمایشگاه‌های سطح استان خبر داد و عنوان کرد: بدهی داروخانه‌های بخش خصوصی را تا پایان اسفند تسویه کردیم و فروردین را هم این روزها تسویه می‌کنیم.

انتهای پیام/743/

دیگر خبرها

  • بارش‌های بهاری و امیدواری کشاورزان اربیلی
  • ۱۰ هزار بیمار خاص ایلام تحت پوشش بیمه سلامت هستند
  • ۸۰ درصد بیمه شدگان سلامت همدان رایگان زیر پوشش هستند
  • صدور ۸۰ میلیون بیمه نامه
  • خسارت کشاورزان خوزستانی در کمترین زمان پرداخت می‌شود
  • حقابۀ لرستان فدای بازی سیاسی شد/ کشاورزان مهاجرت کرده‌اند
  • اطلاع‌رسانی به‌موقع به کشاورزان و عشایر در خصوص بارندگی‌ها انجام شود
  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی
  • ۱۳ استان در معرض تهدید سن و زنگ زرد هستند
  • مشکلی در تأمین و تدارک کودهای پتاسه و فسفاته نداریم