Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@13:33:49 GMT

چشم‌های کور رسانه‌های غربی

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۸۱۶۰۷

چشم‌های کور رسانه‌های غربی

رسانه‌های به اصطلاح معتبر غربی در میان حیرت و شگفتی اهالی رسانه، همچنان چشم و گوش و زبان بر راهپیمایی عظیم اربعین حسینی بسته و حضور حدود ۲۵ میلیون انسان را در بزرگترین اجتماع بشری نادیده گرفته‌اند.

به گزارش مشرق، از میان اجتماعات و راهپیمایی‌های ثبت شده بزرگ تاریخ، جمعیت راهپیمایی مائوتسه تونگ و هوادارانش در سال ۱۹۳۵ برای انقلاب چین، کمی بیش از ۱۳۰ هزار نفر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

راهپیمایی بزرگ سیاه‌پوستان به سرکردگی مارتین لوترکینگ در سال ۱۹۶۵ در شهر سلما آمریکا، چند ده‌هزار نفر را به صحنه آورد.

راهپیمایی معروف گاندی و هوادارانش در ماه‌های مارس و آوریل ۱۹۳۰ که تحت عنوان «راهپیمایی نمک» برای مبارزه با استعمارگران انگلیسی انجام شد، چند هزار نفر را به میدان کشانید و سه سال پیش و بعد از قضیه شارلی‌ابدو در فرانسه با تبلیغات و پروپاگاندای بسیار رسانه‌های غربی و جمعیتی که از سایر کشورهای اروپایی جمع کرده بودند، براساس آمار خود رسانه‌های فرانسه، حدود چهار میلیون نفر در سرتاسر فرانسه به راهپیمایی پرداختند.

یکی از بزرگترین تجمعات بشری در ایام حج و در مکه، جمعیتی بالغ بر ۲/۵ میلیون نفر را در بر می‌گیرد و بنارس در هندوستان به‌عنوان یکی ‌از مهم‌ترین شهرهای زیارتی دنیا که هم مرکز بوداییان بوده و هم مکان حضور برخی دیگر از آیین‌ها و فرقه‌ها، در کل سال بیش از چند میلیون زائر ندارد. تجمعات فرمایشی در میدان «تین آن من» پکن یا میدان سرخ مسکو و یا پیونگ‌یانگ کره شمالی حتی در پررونق‌ترین روزهای حاکمیت دولت‌های یاد شده، از چند صد هزار نفر فراتر نمی‌رود.


اما واقعا در تصور چه کسی می‌گنجد که جمعیتی بالغ بر ۲۵ میلیون نفر بدون هیچ‌گونه تبلیغات و پروپاگاندا و بی‌سر و صدا در میان تهدیدات و احتمال جدی تهاجم موجوداتی وحشی به نام داعش (که حمایت تمامی دنیای زر و زور و تزویر را هم به همراه خود دارند) در طول حدود ۱۰ روز به سوی شهر و مرقد و حرمی مقدس راهپیمایی کنند و در طول این ۱۰ روز برای پشتیبانی غذا و اسکان و دارو و درمان این جمعیت ۲۵ میلیونی، نه تنها هیچ مشکلی پیش نیاید بلکه در ارائه خدمات رفاهی به این اجتماع بزرگ انسانی، الگوهای نوینی از انسانیت و آزادگی و حقوق بشر به نمایش گذارده شود.


چند سال پیش ‌نویسنده روزنامه آمریکایی هافینگتون‌پست، ضمن اعتراض به رسانه‌های ‌غربی در سانسور این رویداد بزرگ نوشت:


«...اگر تنها صد نفر از معترضان در لندن به خیابان‌ها بیایند و شعار بدهند و یا در هنگ‌کنگ راهپیمایی‌هایی اتفاق بیفتد و یا در روسیه مردم تظاهرات ضد پوتین انجام دهند، می‌گوییم سطح بالایی از دموکراسی در این کشورها وجود دارد و به سرعت در رسانه‌ها منعکس می‌شود، اما یک گردهمایی ۲۰ میلیونی با وجود شرایط جنگی عراق، حتی موفق نمی‌شود به زیرنویس اخبار راه پیدا کند. علیرغم اینکه این رخداد دارای تمام عناصر حیاتی و ویژگی‌های چشم نواز مانند: ارقام بزرگ و گیج‌کننده، اهمیت سیاسی، پیام انقلابی، پیشینه تاریخی و اصل وجود است، یک تحریم غیررسمی رسانه‌ای به این رویداد بسیار بزرگ تحمیل شده است...»


این روزنامه سپس به رکوردهای مختلف راهپیمایی عظیم اربعین ‌اشاره کرده و نوشت:


«... در واقع نام شیعیان باید در چند زمینه در کتاب ثبت رکوردهای جهانی گینس ذکر شود: بزرگ‌ترین گردهمایی سالانه، طولانی‌ترین میز غذاخوری مستمر، بالاترین میزان غذای رایگان به مردم، بیشترین و بالاترین میزان افراد داوطلب برای خدمت در یک واقعه منحصر به فرد که تمام آنها تحت خطر قریب‌الوقوع بمب‌گذاری‌های انتحاری اتفاق می‌افتد...»

منبع: کیهان ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۸۱۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه مراسم جمعه های خشم در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  مردم دیار علویان فردا جمعه هفتم اردیبهشت ماه، پس از اقامه نماز جمعه با تجمع و راهپیمایی در نقاط مختلف استان مازندران، حمایت خود را از ملت مظلوم غزه اعلام می‌کنند.

 حجت‌الاسلام اصغری رئیس شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی مازندران از تمام مردم استان برای شرکت در راهپیمایی حمایت از مردم غزه و فلسطین دعوت کرد.

این مراسم در مرکز مازندران از مصلای جمعه به سمت میدان ساعت برگزار می شود.

دیگر خبرها

  • راهپیمایی در کشورهای عربی و غربی در حمایت از غزه
  • قرائت معکوس رسانه‌های غربی از اعتراضات اصیل دانشجویی
  • جمیله علم‌الهدی: از رسانه‌های غربی می‌خواهم که به ایران بیایند و وضعیت را ببینند
  • ویدئو| راهپیمایی باشکوه مردم صعده یمن در حمایت از غزه
  • راهپیمایی «جمعه خشم» درچالوس
  • راهپیمایی حمایت از غزه قهرمان در مازندران
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • راهپیمایی « جمعه خشم» در مازندران برگزار می شود
  • ادامه مراسم جمعه‌های خشم در مازندران
  • ادامه مراسم جمعه های خشم در مازندران