Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، زهرا نژادبهرام در تذکرات پیش از دستور در بیستمین جلسه علنی شورای شهر تهران، ری و تجریش در مورد تخریب و خشک شدن درختان باغ اوقاف واقع در محله اراج اظهار داشت: باغی که امروز با عنوان باغ اوقاف شناخته می‌شود تا سال 1332 تحت مالک حاج میرزا حسین حاج محمدعلی کنی بوده که به دلیل آنکه فرزندی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باغ 22600 مترمربعی خود را وقف امور خیریه کرده است.

وی ادامه داد: بر اساس شواهد و گزارش‌های محلی ملک وقف امام حسین(ع) بوده و شبکه آبرسانی به درختان باغ نیز بر اساس سلسله قنواتی بوده که از دوران گذشته داخل باغ تعبیه شده و البته سال‌هاست که نسبت به لایروبی آنها سهل‌انگاری صورت می‌گیرد.

نژاد بهرام بیان داشت: آنچه نگرانی دوستان محیط‌زیست و منتخبین مردم تهران در شورای شهر را برانگیخته است اصرار سازمان اوقاف بر ایجاد تغییر در کاربری باغ مذکور به کاربری مسکونی است.

عضو هیأت‌رئیسه شورای شهر تهران، ری و تجریش بیان داشت: در دوره گذشته نیز مدیریت شهری تفاهم‌نامه دوطرفه‌ای با مالک و شهرداری به‌منظور انجام چنین تغییری تا مراحل پایانی پیش برده بود که با اعتراض مردمی و فشار افکار عمومی به سرانجام نرسید.

وی بیان داشت حتی در سال 1394 آتش‌سوزی مشکوکی در باغ اوقاف رخ داد که به گفته مسئولان وقت تعمدی و از جانب مالک و به‌منظور از بین بردن باغات صورت گرفته بود.

عضو هیأت‌رئیسه شورای شهر تهران، ری و تجریش بیان داشت: اکنون نیز گزارشات دریافتی حکایت‌گر تداوم عدم آبیاری مناسب درختان موجود در باغ فوق‌الاشاره بوده و مالک بخش اعظمی از عرضه باغ را به محل تخلیه نخاله‌های ساخت‌وساز تبدیل کرده است.
706

عضو هیأت‌رئیسه شورای زهرا نژادبهرام درختان باغ اوقاف خیریه محیط‌زیست

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۸۶۱۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، ارتش رژیم صهیونیستی همچنان منطقه‌های مختلف نوار غزه را هدف حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای قرار می‌دهد.

در نتیجه حمله ارتش رژیم صهیونیستی به گروهی از غیرنظامیان فلسطینی نزدیک منطقه «وادی غزه» واقع در شمال اردوگاه «النصیرات» در مرکز نوار غزه ۳ فلسطینی به شهادت رسیدند.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی با حمله به خانه‌ای در اردوگاه «الجدید» واقع در منطقه النصیرات نوار غزه ۲ فلسطینی را به شهادت رساند و شمار دیگری را نیز زخمی کرد.

حمله ارتش رژیم صهیونیستی به یک خانه مسکونی در شرق اردوگاه «البریج» واقع در مرکز نوار غزه نیز شهادت یک فلسطینی و زخمی‌شدن چند تن دیگر را در پی داشت.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که در پی حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در شهرک «النصر» واقع در شمال شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه چند فلسطینی به شهادت رسیده و شمار دیگری نیز زخمی شده‌اند.

علاوه بر این منطقه‌های شرقی شهر غزه نیز شاهد حمله‌های توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی بود.

همچنین جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی خانه‌ای در اطراف چادرهای آوارگان در منطقه «المواصی» واقع در غرب شهر خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه را هدف قرار دادند.

مرکز شهرک «خزاعه» واقع در شرق خان‌یونس نیز از سوی جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت.

کد خبر 6090238

دیگر خبرها

  • قطع درختان و تخریب طبیعت در الیمالات دغدغه مازندرانی‌ها شد + فیلم
  • ممانعت شورای شهر از قطع درختان
  • شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه
  • توضیحات شهرداری منطقه ۷ تهران درباره قطع درختان کنار باغ موزه قصر
  • برجای ماندن ده‌ها شهید و زخمی در بمباران شدید نوار غزه
  • حمله‌های جنگنده‌های صهیونیست، غزه را به لرزه درآورد
  • خیابان کشاورز بجنورد بازگشایی شد + فیلم
  • قطع درختان در محدوده باغ موزه قصر
  • چرا برخی درختان در محدوده باغ‌موزه قصر قطع شده‌اند؟
  • حفاری بیل مکانیکی شهرداری در گورستان باستانی ری/ضرب و جرح مالک