Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-30@04:00:55 GMT

شبکه سه، سربلند در رسانه ملی

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۸۶۲۶۹

شبکه سه، سربلند در رسانه ملی

هر ساله در ایام محرم شبکه های چندگانه رسانه ملی با تهیه و تولید برنامه های مناسبتی مختلف سعی در پوشش و نشان دادن واقعه عاشورا دارند اما امسال نتیجه ها به اندازه ایده ها قابل قبول نبود.

به گزارش ایمنا، صدا و سیما محرم امسال کارنامه درخشانی نداشت و به جز شبکه سه که با تولید و پخش «عقیق» و «چهلچراغ» چند سر و گردن از سایرین بالاتر نشسته است خبر دیگری در سایر بخش ها نبود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در همین اصفهان خودمان چند سالی است که هیئات مذهبی در یک حرکت کاملا هوشمندانه و درست تغییر منش داده اند و در کنار واگذاری کار به جوان ها، سعی در تفهیم هرچه بیشتر واقعه کربلا آن هم از راه افزایش دانش مذهبی مردم کرده اند، اما نمی دانیم چرا خبر هنوز به گوش رسانه ای ها نرسیده و صدا و سیما همچنان به سیاق گذشته رفتار می کند.  
شاید دو سه هفته پیش بود که در برنامه «نقد دو» در تحلیل و بررسی مجموعه «گمشدگان»، محمد تقی فهیم از نحوه تولید برنامه ها و به خصوص سریال های تلویزیونی گلایه کرد و گفت: برخی از فیلم سازها و بازیگران می دانند که حتما یکی دو ماه مانده به نوروز، محرم و یا رمضان دعوت به کار می شوند و می آیند و یکی و دو ماهه یک سریال می سازند و به پخش می رسانند. فهیم این شیوه را شیوه غلطی دانست و نتیجه اش را ساخت و تولید این سریال های کم مایه بدون مخاطب و شکست خوره در پخش اعلام کرد.
شبکه اول با پخش دو سریال مناسبتی «پرواز در ارتفاع صفر» و «هاتف» که اولی را به مناسبت هفته دفاع مقدس و دومی را برای محرم آماده کرده بود بسیار پایین تر از حد انتظار ظاهر شد و اگر تلویزیون هم گیشه ای داشت و آمار فروشی حتما شکست خورده تلقی می شد.  
شبکه دو در یک طرح خلاقانه و با هوشمندی به هفته نیروی انتظامی پرداخت و با پخش سریال پلیسی –جنایی «نوار زرد» خود را وارد میدان رقابت محرمی ها نکرد و از مهلکه جست. «نوار زرد» سریال تقریبا قابل قبولی در ژانر خودش شد و توجه مخاطبان را به خود جلب کرد.  
اما شبکه سه متفاوت و سربلند از آزمون بیرون آمد. اول برای آن دسته از مخاطبانی که شاید یکی از قسمت های میانی «عقیق» را دیده اند و قضاوت بر عدم کیفیت فیلم کردند و به دیدنش ادامه ندادند، بگویم که در قضاوت دچار اشتباه شدید و «عقیق» را از دست دادید...

«عقیق» با کارنامه خوبی از سازندگان راهی شبکه سه شد که مخاطبان را امیدوار به دیدن یک سریال دیدنی از شبکه سه کرد. بهرنگ توفیقی و سعید نعمت اله با داشتن سابقه همکاری در چندین سریال تلویزیونی، «عقیق» را ساختند. مجموعه عقیق جز در چند قسمت میانی سریال که افت قابل ملاحظه ای در درام و فرم کرد سریال خوبی بود و یک آغاز و پایان قوی و درست داشت. در جای جای سریال رد پای مطالعه درست و دقیق نمایان بود. کاشت های ظریف واقعه کربلا در بخش های مختلف فیلم مشخص بود و باعث شگفتی که نویسنده چقدر خوب وقایع اتفاق افتاده در یک قرن و نیم پیش را در دل یک قصه تازه نگارش شده جای داده است.  
سعید نعمت اله در توضیح نگارش فیلم نامه در پشت صحنه فیلم گفت: «طرح عقیق چندین سال پیش نوشته شد ولی من حس کردم که برای نوشتن از چنین موضوعی باید بسیار دانست و بعد از آن باور کرد تا کار خوبی ساخته شود. چند سال وقت بر سر مطالعه و فهم عاشورا گذاشتم و نتیجه اش  «عقیق» شد.»
«چهلچراغ» برنامه گفتگومحوری در رابطه با محرم و واقع کربلا، دیگر برنامه مناسبتی شبکه سه گل سرسبد برنامه های رسانه ملی در محرم امسال است. این برنامه با اجرای محمدرضا شهیدی فرِ کاربلد، و دعوت از مهمان های ویژه و خاص مورد توجه خیل زیادی از مخاطبان قرار گرفت و بیش از هر سریالی تاثیرگذار شد.

حضور داوود میرباقری، احمدرضا درویش، شهاب حسینی، احسان علیخانی و سایر مهمان ها بر اعتبار و جذابیت برنامه افزود و نتیجه کار قابل قبول شد.  
نتیجه آرا امسال شاید تلنگری باشد برای رسانه ملی برای صرف وقت و اندیشه بیشتر تا بتواند مخاطبانش را راضی نگه دارد و در رقابت با رسانه های بیگانه همچنان پایدار باقی بماند./

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۸۶۲۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار سریال «حشاشین» در پلتفرم‌ها ممنوع است

بنا به اعلام روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر و به گفته مهدی سیفی مدیرکل نظارت و تطبیق ساترا، سریال «حشاشین» محصول کشور مصر است و روایت آن از تاریخ اسلام متضمن تحریف های فراوانی است، که به نظر می رسد با رویکرد سیاسی مغرضانه تولید شده است. بر همین اساس طبق نظر شورای صدور مجوز ساترا انتشار سریال«حشاشین» (The Assassins)، در رسانه های صوت و تصویر فراگیر ایران مورد تایید نمی‌باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • سریال «حشاشین» در ایران ممنوع اعلام شد
  • سریال جدید مهران مدیری؛ در «پدر قهوه» چه می‌گذرد؟
  • مهران مدیری در سکوت قهوه‌اش را می‌خورد؟
  • مهران مدیری باز هم در سکوت قهوه‌اش را می‌خورد؟
  • مهران مدیری باز هم در سکوت قهوه می‌خورد؟
  • انتشار سریال «حشاشین» در پلتفرم‌ها ممنوع است
  • واکاوی بازی ذوب‌آهن و تراکتور/ بازنده سربلند
  • ۶۹/۲ درصد مردم ایران تلویزیون تماشا می‌کنند
  • «پدر قهوه»؛ سریال جدید مهران مدیری درباره چیست؟
  • بعد از «اسکار» مهران مدیری با «پدر قهوه» در شبکه نمایش خانگی