Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده اظهار داشت: تخریب و آلودگی محیط زیست و نیز تضعیف جایگاه و نقش اجتماعی زنان از تهدیدهای جدی جهان امروز است و خشونت و سلطه طلبی به جایگاه زنان و محیط زیست آسیب زیادی وارد می کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از  معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، معصومه ابتکار  ر همایش بین المللی نقش زنان و خانواده در ایجاد صلح و مقابله با اثرات جنگ بر محیط زیست، همزمان با ششم نوامبر روز جهانی مقابله با اثرات جنگ با محیط زیست افزود: راه حل مقابله با این روندها که همه جهان را تهدید می کند، راه حل هایی است که در سرشت و تفکر و اندیشه انسانها برای حل و فصل مناقشات و پرهیز از زیاده خواهی ها و سلطه طلبی ها و برای جلوگیری از خشونت و افراطی گری نهاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با ابراز خوشحالی و تشکر از اینکه همایش مقابله با آثار جنگ بر محیط زیست با همکاری سازمان های مردم نهاد، تشکل ها و علاقمندان موضوع صلح و محیط زیست و نیز نهادهای بین المللی مثل سازمان ملل متحد برگزار شد، اظهار داشت: جلسه امروز از این بابت که در شرایط فعلی جهان که جنگ، خشونت و تروریسم هر روز بیشتر به جایگاه زنان و نیز محیط زیست آسیب می زند، اهمیت مضاعف دارد و موضوعات صلح و محیط زیست و نقش اجتماعی زنان و خانواده را بهم پیوند می زند.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده اظهار داشت: خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران چه در بخش دولتی و چه در بخش غیر رسمی، از زمان دولت اصلاحات با طرح ایده گفتگوی تمدن ها و چه در دولت روحانی که برنامه جهان در برابر خشونت و افراطی گری (WAVE) در سازمان ملل متحد مطرح شد، و نیز با توافق بزرگ برجام که پیشرفت مهم بین المللی در جهت حل و فصل مناقشات با گفتگو و رسیدن به راه حل منطقی بود، همواره در این عرصه پیشتاز و پیشگام بوده است.

ابتکار تصریح کرد: برخلاف تلاشی که انجام می شود تا دولت و ملت ایران را به عنوان خشونت طلب و جنگ طلب جلوه دهند، ملت ایران برای دفاع از حقوق، عزت و استقلال خودش ایستادگی کرده و همین مکانی که در آن حضور داریم، یعنی موزه دفاع مقدس، نمادی از مظلومیت ملت ایران و دفاع و مقاومت جانانه او در برابر هجمه علیه این کشور و ملت است.

وی خاطرنشان کرد: امروز زنان می توانند نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در عرصه ایجاد و حفظ صلح و مقابله با خشونت و درگیری ها در سطح بین المللی داشته باشند و امیدارم بتوانیم پیرامون اهمیت این نقش در نشست امروز مباحث مفیدی داشته باشیم و به نتایج و راهکارها و سیاست های عملیاتی دست پیدا کنیم.

منبع: ایمنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۸۸۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه

شبکه های خبری تلویزیونی آمریکا امروز (پنجشنبه) به وقت محلی اعلام کردند دست کم دو استاد، از جمله «کارولین فولین» استاد اقتصاد و «نوئل مک آفی» رئیس بخش فلسفه دانشگاه «اموری» در شهر «آتلانتا» ایالت «جورجیا» توسط پلیس بازداشت شدند.

سی ان ان ویدئویی از بازداشت استاد دانشگاه ثبت کرده است. این دو استاد در طول تعامل خود با پلیس به بازداشت‌های خشونت‌آمیز و استفاده از زور توسط پلیس علیه دانشجویان اعتراض کرده بودند.

یک گروه حقوق مدنی موسوم به «شورای روابط اسلامی- آمریکایی» در جورجیا «استفاده از زور و دستگیری» توسط پلیس علیه معترضان در دانشگاه اموری در آتلانتا را محکوم کرد.

ویدئویی از صحنه بازداشت دانشجویان نشان می‌دهد که افسران پلیس با معترضان روی زمین درگیر می‌شوند و به زور  دستبند‌های زیپ‌دار به دست مردم می‌بندند.

به گزارش سی ان ان، افسران پلیس از اسپری فلفل برای کمک به پاکسازی منطقه از تظاهرکنندگان استفاده کرده‌اند.

استفاده از خشونت و ابزار‌های نیروی پلیس برای مقابله و سرکوب تجمعات و اعتراضات آرام و روز افزون دانشجویان و جوانان آمریکایی و ورود پلیس به محیط دانشگاهی، مخالف ادعا‌های این کشور در باره آزادی بیان و آزادی تجمعات بوده و محیط و مراکز علمی را امنیتی می‌سازد.

سرکوب‌های خشونت آمیز از این دست، در امتداد سیاست حمایت علنی از کشتار‌ها و جنایات جنگی اسرائیل به شمار می‌رود و موجب تشویق رژیم صهیونیستی به ادامه تنش آفرینی، جنگ افروزی و نسل کشی خواهد شد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بسیاری از بحران‌ها نتیجه رویکرد سلطه‌طلبانه غرب است
  • بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب بوده است
  • بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است
  • امیر سرتیپ آشتیانی: بسیاری از بحران‌های اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه‌طلبانه غرب و ناتو بوده است
  • تداوم خشونت پلیس آمریکا با دانشجویان و بازداشت دو استاد دانشگاه
  • زمین توان پذیرش رفاه مصنوعی را ندارد
  •  سومین دوره ملی مهارت‌های زندگی و بالندگی فرزندان دانش‌آموز به کار خود پایان داد
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • معاونت زنان ریاست‌جمهوری نمی‌تواند در اجرای موضوع حجاب وارد شود
  • ۸۰۰ روستای کردستان دارای جایگاه دفن پسماند مجوزدار است