Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین‌نیوز | 

نماینده مردم تهران در مجلس علل و عوامل مدیریتی، طبیعی، فرسودگی ناوگان حمل و نقل درون شهری، بی‌توجهی خودروسازان به تولید خودروهای غیرآلاینده، تداوم پدیده گرد و غبار و تاثیر ازدحام بیش از حد جمعیت در ایستگاه‌های مترو و اتوبوس و استفاده بیشتر از خودروهای شخصی را در تشدید آلایندگی هوای تهران تاثیرگذار دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیده فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: آلودگی هوای تهران و سایر کلان‌شهرها هر سال در فصل پاییز تشدید می‌شود و جالب است که مسئولان امر به صورت ریشه‌ای با این پدیده روبرو نمی‌شوند.

عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس طرح زوج و فرد خودروها یا تعطیلی مدارس را راه‌حل‌هایی مقطعی و بی‌فایده دانست و خاطرنشان کرد: به کار بستن این راه‌حل‌ها شاید در کوتاه مدت قدری از آلایندگی و غلظت آلودگی هوای تهران بکاهد ولی همانطور که شاهدید به هیچ وجه راه‌حل اساسی نیست.

نایب رییس فراکسیون زنان مجلس با اشاره به جایگاه ضعیف و شکننده «آلودگی هوا» در قانون برنامه ششم توسعه، گفت: اگرچه مجلس مصوباتی در قانون برنامه ششم توسعه در این باب داشت اما هیچ یک از آنها «الزام‌آور» نیست! بلکه این مواد دولت را مجاز به استفاده از مکانیزم‌ها و ساز و کارهایی کرده است که طی قانون برنامه این مشکل حل شود. دولت طی دو سال ابتدایی قانون برنامه هیچ اجباری برای خارج کردن واحدهای آلاینده از شهرها و استانداردسازی و بهبود کیفیت موتور خودروهای کارخانجات خودروساز ندارد.

وی در پیشنهادی خواستار تشکیل کمیته‌ای متشکل از مجلس، سازمان حفاظت محیط زیست، شورای شهر و شهرداری تهران برای یافتن راه‌حل‌هایی برای کاهش آلودگی هوای تهران شد.

ذوالقدر خطاب به همکارانش در مجلس شورای اسلامی، متذکر شد: مطالبه‌گری مجلس در حوزه نظارتی ایجاب می‌کند تا برای کاهش آلودگی هوا با حساسیت بیشتری به موضوع نگاه شود.

به گفته عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس، کاهش نزولات جوی در پاییز امسال، بالا رفتن غلظت گرد و غبار در تهران و مناطق شرقی، جنوب شرقی و جنوبی کشور، افزایش سن ناوگان حمل و نقل اتوبوس درون و برون شهری، تردد خودروها و موتورسیکلت‌های با آلایندگی بالا در سطح شهر، افزایش استفاده از خودروهای شخصی به دلیل ازدحام شدید مسافر در صبح و غروب در ایستگاه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی در تشدید آلودگی‌های هوای تهران و سایر کلان‌شهرها دارای تاثیرگذاری «زیاد و مستقیم» است.

نایب رییس فراکسیون زنان مجلس در عین حال  آشفتگی مدیریتی را در تشدید آلودگی هوای تهران موثر دانست و افزود: مسئولان قول داده بودند با جابه‌جایی ساعت شروع به کار ادارات، مدارس، بانک‌ها و اصناف ترافیک شدید صبحگاهی را کنترل کنند اما این مسئله قید زمان خورد و فقط به 15 روز ابتدایی بازگشایی مدارس محدود شد در حالی که چنین طرح‌هایی باید با مطالعات بیشتر و بررسی ابعاد مختلف به صورت مستمر ادامه داشته باشد.

 

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۶۰۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست اصفهان، شاخص میانگین کیفی هوای این کلانشهر سومین روز از اردیبهشت با ۸۳ AQI در وضعیت قابل قبول است.
همچنین شاخص کیفی هوا براساس سامانه‌های برخط ۲۴ ایستگاه در منطقه پروین با ۱۵۶ و زینبیه ۱۶۲ AQI در وضعیت ناسالم برای عموم در حالیکه در منطقه میرزا طاهر با ۲۹ وشهر مبارکه با ۳۸ AQI در وضعیت پاک است.
همچنین شاخص کیفی هوا در مناطق شهر سگزی با ۱۰۸، زرین شهر با ۱۴۶، دانشگاه صنعتی اصفهان با ۱۲۶ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس است.
کیفیت هوای همچنین در مناطقی از شهر اصفهان از جمله ۲۵ آبان با ۷۴ ف احمدآباد ۸۲، انقلاب ۶۴، پارک زمزم ۹۷، خرازی ۵۸، رهنان ۷۷، سپاهان شهر ۶۰، ولدان ۸۸، کردآباد ۶۶، کاوه ۱۰۰، قهجاورستان ۸۱ و فیض ۵۱، و شهر‌های شاهین شهر با ۷۸ و خمینی شهر با ۵۳، کاشان ۶۳ ونجف آباد ۷۲ AQI در وضعیت قابل قبول است.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

دیگر خبرها

  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • هوای تبریز ناسالم برای گروه‌های حساس
  • تشدید مجازات قاچاق اسلحه و مهمات
  • هوای ۲ شهر خوزستان در وضعیت نارنجی آلودگی
  • پایداری هوای قابل قبول در پایتخت
  • رکورد «روزهای خطرناکِ آلودگی هوا» در ۲۵ سال اخیر در آمریکا
  • وضعیت آلودگی هوای تهران در روز شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ | هوا در این منطقه شرقی تهران پاک است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی