Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، امام جمعه زرین رود در مراسم بازخوانی خطبه حضرت زینب(س)که در مسجد زینبیه شهر قیدار، گفت: حرف از ولایتمداری که به میان می آید، ناخودآگاه نام مبارک حضرت زینب (س) در ذهنمان نقش می بندد، چرا که ولایتمداری یکی از ویژگیهای شاخص ایشان می باشد و از آن جایی که ولایتمداری را با دل و جان درک کرده بودند، امام حسین (ع) را ولی و امام خود دانسته و از ایشان اطاعت کامل می کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام عیوضی افزود: لذا در دوران حاضر نیز هر فردی که ادعای ولایت دوستی و ولایتمداری دارد، باید همچون این بانوی بزرگوار در زمینه ولایتمداری ثابت قدم و استوار باشد و حتی ذره ای هم در این مسیر کوتاه نیاید و به هیچ قیمتی پشت ولایت فقیه خود را خالی نکند.
وی اظهار داشت: در حالی که حضرت زینب (س) تا آخرین لحظه و در سخت ترین شرایط دست از ولایتمداری خود برنداشت و بنا به فرموده امام سجاد (ع)، نه تنها نمازهای واجب، بلکه نماز شب ایشان نیز ترک نشد.
امام جمعه زرین رود تصریح کرد: حضرت زینب (س) در مقام ولایتمداری به درجه ای رسیدند که با وجود اینکه معصوم نیستند، اما با اطاعت از امام حسین (ع) به عنوان ولی خدا، یعنی همان ولایتمداری، گریه کردن بر ایشان، هم تراز با اشک ریختن بر امام و
حجت الاسلام عیوضی در خصوص ولایت مداری حضرت زینب (س) اظهار داشت: اولین تجلی حضرت زینب (س) در کربلا بحث ولایت مداری ایشان است. به طوری که ایشان نه تنها خود شخصا وارد میدان شد، بلکه دو فرزند خود را نیز فدای امامش کرد.
وی افزود: از خودگذشتگی حضرت زینب(س) به خاطر این نیست که به برادرش علاقه داشت، بلکه به این دلیل است که ایشان به امامش وفادار بود و امامش را نباید تنها می گذاشت و هدف و برنامه مقدس امام زمانش را قبول داشت.
امام جمعه زرین رود ادامه داد: درواقع اصل حضور حضرت زینب (س) در آن جبهه خطرناک، به خصوص آنکه می دانست، همه شهید و خودش هم اسیر خواهد شد، چیزی جز ولایت مداری ایشان نبود.
وی عنوان داشت: حتی حضرت زینب (س) در صحبت های خود همیشه لفظ امام را به کار می بردند و نمی گفتند که شما برادر مرا کشتید، بلکه می گفتند شما یک امام و جانشین پیامبر (ص) را شهید کردید.
امام جمعه زرین رود با بیان اینکه حضرت زینب(س)همچنین سخنرانی هایی که در کوفه و شام کردند، همه و همه دال بر ولایت مداری ایشان است بیان داشت: لذا نگاه ما نیز باید به امام زمان خود باشد و خود را سرباز ایشان بدانیم. در حال حاضر که ایشان در غیبت به سر می برند باید همین وظیفه را نسبت به نائب بر حق ایشان که از سوی مجلس خبرگان تعیین شده اند، داریم.
امام جمعه زرین رود یادآور شد: زنان ما نیز موظفند همان نقشی را که بانوان حادثه کربلا در اسارت داشتند را در پیش گیرند که حضرت زینب (س) شاخص ترین آنهاست.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۸۹۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهر قم غرق در عزا و ماتم شهادت رئیس مذهب جعفری+ فیلم و عکس

شهر مقدس قم در سال روز شهادت رئیس مذهب جعفری امام صادق(ع) غرق در عزا وماتم است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، 25 شوال جانسوز دیگری از راه رسید و مردم ولایتمدار  و اهل بیتی قم همنوا با همه شیعیان و محبان اهل بیت‌(ع) در سراسر جهان با برافراشتن بیرق ‌های عزا بر سر در خانه‌ها و کوچه‌های شهر، در سوگ شهادت ششمین خورشید عالم تاب امامت و ولایت اشک ماتم ریختند.

زائران و مجاوران حرم مطهر و ملکوتی حضرت فاطمه معصومه‌(س) هم ناله با مدینة النبی(ص) در سوگ صادق آل محمد(ع) با قلبی مالامال از غم و اندوه بر سر و سینه زدند و به سوگواری پرداختند و از بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(ع) دست ها را بر سینه گذاشته و با زمزمه نوای "یا اَبا عَبْدِاللّهِ یا جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ اَیُّهَا الصّادِقُ یَا بْنَ رَسُولِ اللّهِ یا حُجَّةَ اللّهِ عَلی خَلْقِهِ یا سَیِّدَنا وَمَوْلینا اِنّا تَوَجَّهْنا وَاسْتَشْفَعْنا وَ تَوَسَّلْنا بِکَ اِلَی اللّهِ وَ قَدَّمْناکَ بَیْنَ یَدَیْ حاجاتِنا یا وَجیهاً عِنْدَاللّهِ اِشْفَعْ لَنا عِنْدَاللّهِ" به ساحت مقدس ششمین حجت خدا ابراز ارادت و دلدادگی کردند.

شیعیان، ارادتمندان و محبان خاندان عصمت و طهارت در قالب هیئت‌های مذهبی و دسته‌ جات عزاداری با حضور در آستان نورانی و ملکوتی بانوی کرامت حضرت فاطمه معصومه‌(س) و مسجد مقدس جمکران در غم شهادت مظلومانه رئیس مذهب بر سر و سینه زنان این مصیبت عظما و جانکاه را امام عصر(عج) و عمه بزرگوارش حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها تسلیت گفتند.

.

شب گذشته هم حرم مطهر کریمه اهل بیت (سلام الله علیها) هم حال و هوای خاصی داشت و زائران حضرتش، سوگوار صادق آل محمد علیه السلام بودند.

بیوت مراجع عظام تقلید و علما حضرات آیات نوری همدانی، مکارم شیرازی، وحیدخراسانی، شبیری زنجانی، سبحانی، جوادی آملی و ... نیز همنوا با دلسوختگان و عاشقان اهل بیت (علیهم السلام) همچون سنوات گذشته با برپایی مجالس سوگواری، در عزای شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت غرق در عزا و ماتم بود.

در این مجالس که با حضور جمع کثیری از فضلاء، روحانیون، اساتید، طلاب و عموم محبان اهل بیت (علیهم السلام) برگزار شد، خطبا و وعاظ به ذکر فضائل و مناقب و ابعاد شخصیتی رئیس مذهب پرداخته و مداحان و ذاکران اهل بیت‌ (علیهم السلام) هم در عزای آن حضرت مرثیه سرایی کردند.

مساجد و تکایای شهر مقدس مقدس قم به عنوان ام القرای جهان اسلام و پایگاه فقه جعفری نیز شاهد حضور انبوه مشتاقان اهل بیت‌ عصمت و طهارت‌(ع) بود که در غم شهادت حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) بر سر و سینه زنان اشک ماتم ریختند.

شاگردان مکتب امام صادق (علیه السلام) و سربازان حضرت ولی عصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) در مدارس خاستگاه انقلاب اسلامی و دیار کریمه اهل بیت (سلام الله علیها) هم با سیاه پوش کردن مدارس و برپایی مجالس عزا در سوگ دردانه رسول (ص) و فرزند زهرای اطهر(سلام الله علیها) بر سر و سینه زنان ناله سر دادند و گریستند.

مردم سوگوار و عزادار خورشید ششم امروز نشان دادند که با همه وجود پای دین و مکتب اهل بیت علیهم السلام مردانه و جانانه ایستاده اند و محبت و عشق به خانواده عصمت و طهارت با بند بند وجودشان گره خورده است و القائات و سم پاشی ها و شیطنت های معاندان ائمه اطهار علیهم السلام راه به جایی نمی برد و مجالس اهل بیت(ع) هر روز پررونق تر از گذشته برگزار می شود.

عاشقان و محبان حضرات معصومین علیهم السلام به توصیه رسول اعظم (ص) در حدیث ثقلین همواره ثابت کرده اند که هرگز دست از دامان پر مهر اهل بیت(ع) بر نمی دارند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آماده‌ی دهه‌ کرامت است
  • آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آماده‌ی دهه‌ی کرامت است
  • لحظاتی از حضور مهمانان ویژه مسجد مقدس جمکران
  • شهر قم غرق در عزا و ماتم شهادت رئیس مذهب جعفری+ فیلم و عکس
  • برگزاری دومین دوره مسابقات چندگانه رزمی علمداران ولایت در لرستان
  • شهر مقدس قم، سوگوار شهادت امام صادق (ع)
  • شهر مقدس قم، سوگوار شهادت امام صادق (ع) 
  • یادواره شهدای طلاب و روحانی زرین دشت برگزار شد
  • ابری آسمان و گریه بی‌امان، مشهدالرضا در سوگ صادق آل محمد (ص)
  • دسته‌های عزای امام صادق (ع) از مدارس تا مساجد برپا می‌شود