Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه افرادی که حقوق نجومی و کلان دریافت کردند را جنایت‌کار می‌دانیم، گفت: نجومی‌بگیران باید مجازات شوند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج، عزیز اکبریان در نشست خبری نمایندگان کرج، فردیس، اشتهارد و آسارا در مجلس با اصحاب رسانه که پیش از ظهر امروز در ساختمان خانه ملت کرج برگزار شد، اظهار داشت: تحقق مصوبات سفر ریاست‌جمهوری به استان البرز برای 3 سال پیش‌بینی شده که یک سال از این زمان می‌گذرد، در 100 درصد مصوبات بیش از 60 درصد عملی نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هئیت حل اختلاف بر اساس نیاز فرمانداری و شورای شهر تشکیل می‌شود، افزود: اگر تخلفی در دستگاه اجرایی یا شورای شهر انجام شود به درخواست دستگاه قضایی هئیت حل اختلاف تشکیل می‌شود.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دو ماه قبل نظری درباره حقوق نجومی‌بگیران بیان شد، اضافه کرد: در حقوق‌های نجومی به ملت ایران، نظام جمهوری اسلامی و عده‌ای از افراد ظلم شد.

وی با بیان اینکه التهاب در جامعه مناسب نیست، گفت: 24 میلیارد تومان حقوق نجومی دریافت شد که بیش از 20 میلیارد تومان توسط 40 نفر بود ولی لیست 250 نفری منتشر شد که برخی از لیست تنها یک میلیون تشویقی دریافت کردند؛ آن افرادی که حقوق نجومی و کلان دریافت کردند را جنایت‌کار می‌دانیم.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی افزود: نجومی‌بگیران باید مجازات شوند و تاریخ مصرف این صحبت تمام شده و در دیوان محاسبات در حال پیگیری است.

وی با تاکید بر اینکه کرج مهاجرنشین است و افراد بیکار برای اشتغال به البرز نقل مکان می‌کنند، ادامه داد: شهرک‌های صنعتی استان البرز 45 تا 60 درصد فعال است ولی در سطح کشور در حدود 20 درصد فعالیت دارند.

اکبریان با بیان اینکه سه پروژه سرمایه‌گذاری در بحث افزایش اشتغال وجود دارد، عنوان کرد: در جابه جایی‌های مدیریتی استان البرز قانون معیار باشد.

وی با اشاره به اینکه شورای شهر و شهرداری کرج علاوه بر زیباسازی باید به پروژه‌های ملی نیز توجه کنند، تاکید کرد: پروژه‌های ملی در 6 ماه آینده با هزینه 50 میلیارد تومانی باید افتتاح شود.

وی با بیان اینکه پیمانکار مترو کرج برای احداث رینگ قطار شهری نیاز به 3 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری دارد، افزود: پیمانکار برای سرمایه‌گذاری در مترو باید مبلغ خوبی داشته باشد و نمایندگان مجلس در آینده مطالبه‌گر پروژه‌های شهری شده و از تیم‌های بازرسی این موارد را دنبال می‌کنند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه استاندار البرز با مشورت وزیر کشور و نمایندگان مجلس انتخاب شد، تصریح کرد: هماهنگی‌های خوبی با استاندار وجود دارد و نمایندگان مجلس در هیچ انتصابی دخالت نکرده و تنها توصیه و مشورت می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه استاندار قبلی در برخی موارد از عدم عمل کردن به توصیه‌های نمایندگان پشیمان بود و این را فشار گروه‌ها می‌دانست، ادامه داد: شهرداری کرج پرسنل زیادی دارد که باید از میان این افراد مدیر شایسته انتخاب شود و از افراد غیر بومی ضعیف که از نیروهای درجه سوم کرج نازل‌تر هستند استفاده نشود.

اکبریان با تاکید بر اینکه سفر دو وزیر نیرو به البرز نشان از اهمیت دولت به پساب البرز دارد، خاطرنشان کرد: 8 حلقه چاه از محمدیه به شهرک شمس آباد منتقل می‌شود و دریافت حق آبه سد طالقان در مواقعی بیش از حد بود و در سد امیر کبیر کرج به دلیل نبود تصفیه خانه امکان دریافت حق آبه نیست.

وی با اشاره به قوانین مربوط به معلولین استان البرز، تاکید کرد: در مورد استخدام‌ها در حق افراد معلول بی‌عدالتی می‌شود و این موضوع با فرهنگ جامعه نیز مرتبط است که باید فرهنگسازی بیشتر در این زمینه شود و در طرح جامع شهری در این موضوع مشکلاتی وجود دارد که باید برطرف شود.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تولید پراید امسال 50 درصد کاهش دارد، گفت: پراید بنا بر برنامه‌ریزی در سال 96 باید از رده خارج می‌شد ولی به دلیل قدرت خرید مردم و اینکه جایگزین برای آن مشخص نشده است تولید آن ادامه دارد.

وی با بیان اینکه تیم صنعت، معدن و تجارت استان البرز باید تیم فعالی داشته باشد، افزود: به غیر از نمایشگاه‌ها این تیم اقتصادی و صادراتی باید تقویت شود وگرنه پاسخگوی استان البرز نیست.

اکبریان با اشاره به اینکه بیمارستان امام خمینی(ره) باید تحویل دانشگاه علوم پزشکی استان البرز شود، گفت: مافیایی در این بیمارستان سود دارند و اجازه تحویل به دانشگاه علوم پزشکی را نمی‌دهند.

وی با تاکید براینکه دولت دوازدهم اعتقادی به ایجاد شهرستان جدید در کشور ندارد، اضافه کرد: این کار مناسب است و نباید شهرستان جدید در کشور به دلیل مشکلات مالی ایجاد شود و 25 مصوب شهرستان در کشور نیز ابطال شد و شهرستان محمد شهر و ماهدشت برای احداث شهرک اداری نیازمند توافق است.

نماینده مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مشکلات عمده‌ صادرات کشور نبود هلدینگ صادراتی است، عنوان کرد: به همین دلیل صادرات ایران برای کشورهای دیگر با مشکلات زیادی روبه‌رو می‌شود.

وی در پایان نشست خبری با اشاره به اینکه درباره مشکلات سرپرستی فرمانداری کرج طبق قانون عمل می‌شود، افزود: این درست نیست که برچسب فساد به کسی بدون سند زده شود و مرجع اصلی بررسی این موضوع سازمان بازرسی و محاکم قضایی است.

انتهای پیام/

R41451/P41362/S6,50/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۸۹۲۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد

ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان گفت: حدود۱۸۴ میلیون متر مکعب آب شرب پارسال در استان تولید شد.

یاسر اکبریان امروز هشتم اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: براساس آخرین گزارشاتی که در سامانه معاونت بهره‌برداری و توسعه آب شرکت ثبت شده سال ماقبل نیز رقمی حدود ۱۸۰ میلیون متر مکعب تولید داشته‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: علت افزایش تولید آب پارسال ناشی از توسعه شهرنشینی و افزایش مشترکان شرکت و همچنین اجرای پروژه‌هایی که تامین آب آن‌ها می‌بایست از طریق تاسیسات و منابع آبی شرکت آب و فاضلاب باشد بوده است.

اکبریان درخصوص سرانه مصرف آب لرستانی‌ها بیان کرد: سرانه مصرف آب در استان بین حدود ۲۰۰ لیتر در شبانه روز برای هر شهروند و در سطح کشور بین ۱۸۰ الی تا ۱۹۰ لیتر و مطابق استاندارد کشور کمتر از ۱۵۰ لیتر به ازای هر نفر است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان تصریح کرد: یکی از برنامه‌های در دست اجرای شرکت کاهش هدررفت و محاسبه آب بدون درآمد با استفاده از شبکه‌های هوشمند و به روز کردن تجهیزات است.

اکبریان ادامه داد: همچنین با استفاده از آگاهی و اطلاع رسانی به مردم از طریق برنامه‌های فرهنگی تلاش شده مصرف آب هم‌استانی‌ها به سمت نرم کشور و استانداردهای بین المللی نزدیک شود.

وی درخصوص تاثیر بارندگی‌های اخیر بر منابع آبی استان افزود: در استان تا اواسط دی ماه شاهد بارندگی‌های آنچنانی نبودیم و همین امر باعث شد منابع آبی کاهشی شود اما در بازه زمانی بهمن تاکنون و به‌خصوص در اسفندماه بارندگی‌ها مناسب‌تری را شاهد بودیم که در برخی شهرها همچون ازنا و الیگودرز روند تولید منابع آبی منفی نسبت به بازه زمانی بلندمدت کاهشی بوده و لازم است که در این شهرها تمهیدات لازم بکار گیرد.

اکبریان اضافه کرد: در لرستان هیچ‌گونه سدی برای تامین آب شرب پایدار وجود ندارد و بایستی برای تامین آب در فصل گرما تمهیداتی از سوی شرکت و همچنین مردم با استفاده از تمامی ظرفیت‌های استان صورت گیرد تا در فصل گرما از نظر تامین آب شرب با مشکل مواجه نشویم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مجازات اعدام چقدر بازدارندگی دارد؟
  • نامه غریب‌آبادی به کمیسر عالی حقوق بشر برای سرکوب خشونت‌آمیز جنبش‌های دانشجویی حامی فلسطین
  • ۱۸۵ میلیون متر مکعب آب شرب در لرستان تولید شد
  • جدول اضافه حقوق‌ بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی و لشکری و کشوری
  • تشدید مجازات قاچاق اسلحه و مهمات
  • اعتراضات دانشجویی در ⁧آمریکا⁩ بیانگر مظلومیت فلسطینیان است
  • از «جهانبخش امینی» چه می‌دانیم؟
  • از «مصطفی سعیدی سیرائی» چه می‌دانیم؟مدیری اجرایی با سوابق شهرداری
  • از «سید محمد مولوی» چه می‌دانیم/از آموزش و پرورش تا بهارستان
  • از «غلامحسین رضوانی» چه می‌دانیم