Web Analytics Made Easy - Statcounter

اجتماع > آموزش - همشهری آنلاین:
سرپرست دانشگاه فرهنگیان درباره استخدام نیروهای حق التدریسی گفت: تصویب این طرح تبعات ناخوشایندی ایجاد خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر مهرمحمدی به مصوبه اخیر حمایت شورای انقلاب فرهنگی از حقانیت دانشگاه فرهنگیان در امر تربیت معلم اشاره کرد و گفت: در خصوص طرح استخدام نیروهای حق التدریسی و آموزشگران نهضت سواد آموزی که در مجلس شورای اسلامی مطرح است و می تواند تبعات ناخوشایندی به همراه داشته باشد، اتخاذ موضوع سنجیده شورای عالی انقلاب فرهنگی این امید را می‌دهد که نمایندگان مجلس طرح کنونی را مورد بازنگری قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بر اساس قانون ششم توسعه تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان افراد می‌توانند به عنوان معلم در آموزش و پرورش به خدمت گرفته شوند.

تبديل وضعيت مدرسان به هيات علمي

سرپرست دانشگاه فرهنگيان با بیان اینکه تبدیل وضعیت مدرسان به هیأت علمی، در عمل نشان داد که موضوع کاملا امری سهل است، خاطر نشان کرد: ابتدا به نظر می رسید بر اساس آنچه در اساسنامه دانشگاه به صراحت آمده، پس از تبدیل این نهاد از مجتمع آموزش عالی به دانشگاه، تبدیل وضعیت مدرسان نیز باید بطور اتوماتیک اتفاق بیفتد که با ورود عملی به این عرصه، دشوار و ممتنع بودن آن احساس شد.

مهرمحمدی افزود: اگر بخواهیم وزارت علوم را تنها با یک کلید واژه که تداعی کننده نام و شأن وزارت علوم و شخصیت حقوقی آن است توصیف کنیم، آن واژه هیئت علمی است که در این وزارتخانه از قداست و حساسیت ویژه ای برخوردار است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان تصریح کرد: در این راستا اگر چه آنچه مورد انتظار بود تامین نشد اما صدور دستورالعمل در پایان سال 1395 برای دانشگاه و ابلاغ آن توفیق و دستاورد خوبی بود.

در همین زمینه: دو گانه تنبیه دانش‌آموزان و حمله به معلمان کلیات طرح استخدام حق التدریس‌ها مشکل دارد

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۹۱۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان

 رضامراد صحرایی در جمع قهرمانان جهانی والیبال دانش آموزی که در سالن وزارت آموزش و پرورش حضور داشتند، با بیان اینکه سیاست قطعی وزارت آموزش و پرورش توسعه تربیت‌بدنی است گفت: مفتخرم در این دولت ۲۲۰۰ فضای ورزشی ساخته شده است، ۵ دهکده جامع ورزشی احداث خواهد شد چراکه سیاست قطعی وزارت آموزش و پرورش تقویت تربیت بدنی است.

وی با بیان اینکه لذت خلق افتخار در دوره نوجوانی گوارای وجودتان افزود: این پیروزی تقدیم به همه معلمان شما باشد که در شکل‌گیری شخصیت شما تاثیرگذار بوده‌اند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه رسیدگی ویژه به سلامت جسمی دانش‌آموزان یکی از دغدغه‌های پیوسته ما در آموزش و پرورش، است، ادامه داد: سلامت جسم و بدن برای یادگیری عمیق و برای نقش آفرینی دقیق مهم است. در نتیجه از وظایف ما این است که در ساحت زیستی و بدنی کمک کنیم.

صحرایی با بیان اینکه یکی از آرزوهای من این است که هر روز حداقل یک ساعت دانش‌آموزان در مدرسه ورزش کنند گفت: این مهم را حتما دنبال می‌کنیم. 

وزیر آموزش و پرورش داشتن اعتماد به نفس تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران را یک فاکتور خیلی مهم برشمرد و افزود: شما در مقابل تیم‌های اروپایی بازی کردید، این‌قدر اعتماد به نفس داشتید و کار خودتان را کردید، ارزشش از کاپ و مدال بیشتر است. 

وی خطاب به مسئولان ورزش کشور تاکید کرد: اگر می‌خواهید تیم قوی درست کنید به مدرسه‌ها بیایید. بهترین‌ها در مدرسه هستند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ماجرای اتمام حجت دانشگاه فرهنگیان با معلمان تازه استخدام شده چیست؟
  • استخدام ۱۹ هزار نیروی پرورشی در سال جاری
  • ۱۹ هزار نیروی پرورشی امسال به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند
  • همه فارغ‌التحصیلان دانشگاه بخوانند؛ بزرگترین استخدام تاریخ ایران برگزار می‌شود +جزئیات
  • ۹۰ هزار معلم جدید، اول مهر به مدارس می‌روند
  • پردیس های فرهنگیان خراسان جنوبی تبدیل به دانشگاه می شود
  • بسیاری از ناظران انتخاباتی فرهنگیان هستند
  • جذب نخبگان در دانشگاه فرهنگیان
  • استخدام ۵۸۱ نفر در آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای ۴۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته معلم در کهگیلویه و بویراحمد