Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین-ایرنا-برای اولین بار در کشور، تفاهم نامه همکاری کانون مسجد فاطمه زهرا(س) و پارک علم و فناوری استان قزوین روز سه شنبه برای راه اندازی شعبه شکوفایی خلاقیت پارک در یک محله و 100 کانون منعقد شد.

به گزارش شنبه ایرنا، این تفاهم نامه با هدف توسعه حمایت های مادی و معنوی پارک علم و فناوری از جامعه نخبگان و فرهیختگان استان و از سوی دیگر بهره مندی از توان علمی، فنی و زیرساخت های کانون مسجد فاطمه زهرا (س) مبادله شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ارائه مشاوره های تخصصی، استفاده از تجهیزات و امکانات آزمایشگاهی و کارگاهی، برگزاری دوره های آموزشی و تامین منابع اطلاعات علمی و فنی و هدایت خیران در جهت کارآفرینی از دیگر اهداف این تفاهم نامه است.
رئیس پارک علم و فناوری استان قزوین در نشست انعقاد این تفاهمنامه گفت:برای اولین بار در کشور مجوز راه اندازی کانون شکوفایی و خلاقیت در مساجد و حوزه علمیه در استان قزوین صادر و تفاهم نامه همکاری آن نیز مبادله شد.
یوسف گرجی افزود: انعقاد این تفاهمنامه در استان قزوین زمینه همکاری بیشتر دانشگاه ها و مراکز علم و فناوری با حوزه های علمیه و کانون های مساجد را فراهم خواهد ساخت و رشد استعدادها و ایده های خلاقانه را در پی دارد.
مدیر مرکز رشد جامع پارک علم و فناوری استان قزوین نیز در این نشست گفت: استفاده از بستر مساجد و کانون ها یکی از مسیرهای فرهنگ سازی و هدایت استعدادها به سمت کارآفرینی است.
علیرضا فریدونی افزود: با استفاده از ظرفیت حضور افراد تاثیر گذار فرهنگی در مساجد ، می توان به دنبال توسعه خلاقیت و نوآوری در میان مردم بود و یکی از اهداف انعقاد این تفاهمنامه نیز نیل به این موضوع است .
وی افزود:امیدواریم بتوانیم با استفاده از این ظرفیت، فرهنگ وقف، نذورات و مبالغ عام المنفعه را به سمت کارآفرینی و طرح های دانش بنیان هدایت کنیم.
مسئول کانون مسجد فاطمه زهرا (س) نیز در این نشست اظهار کرد: باید طبق رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و شرکت های دانش بنیان پیوندی میان علم و ثروت ایجاد شود.
حجت الاسلام و المسلمین عباس قدس با اشاره به مسئله تهاجم فرهنگی افزود: اعتقاد داریم که با خلاقیت و نوآوری می توانیم به مقابله با توطئه های دشمنان برخیزیم.
وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم کانون های خلاقیت و شکوفایی را ابتدا در یک محله و در ادامه در 100 کانون راه اندازی کنیم و با فراهم آوردن محیط گفتمان خلاقیت و نوآوری در مسجدها و محله ها الگویی برای سایر استان ها و کشورها باشیم.
6101* 6012 خبرنگار:هادی درزی رامندی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۹۱۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش آفرینی کانون های مساجد در جبهه فرهنگی بسیار مهم است

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام محمدی صبح چهارشنبه در نشست با مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگیهنری مساجد استان اردبیل با اشاره به نقش آفرین فعالیت های فرهنگی کانون های مساجد در شهرستان مشگین شهر اظهار کرد: آمادگی کامل برای حمایت از برنامه های فرهنگی و هنری کانون های مساجد در شهرستان مشگین شهر وجود دارد تا شاهد جریان سازی فرهنگی در سطح این شهرستان باشیم.

وی خاطرنشان کرد: نقش آفرینی کانون های مساجد در جبهه فرهنگی بسیار مهم است و اعضای این کانون ها توانسته اند در مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان تاثیرگذاری خوبی داشته باشند.

فرماندار مشگین شهر گفت: قطعا کانون ها با اجرای برنامه های مسجدمحور می توانند در تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص مسجد تراز اسلامی و شکل گیری تمدن نوین اسلامی موفق عمل کنند.

در این نشست مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی – هنری مساجد اردبیل نیز اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری شهرستان مشگین شهر ظرفیت های خوبی برای اجرای برنامه های تابستانی دارد.

مصطفی آمون گفت: کانون های فرهنگی هنری شهرستان مشگین شهر ظرفیت های خوبی برای اجرای برنامه های تابستانی دارد و تلاش کردیم تا با تشکیل کارگروه های شهرستانی برنامه های اوقات فراغت بتوانیم فعالیت های اوقات فراغت را به صورت شهرستانی تقویت و برنامه ریزی کنیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل تصریح کرد: از دیرباز حمایت های فرمانداران در شهرستان ها زمینه تقویت فعالیت های فرهنگی هنری کانون های مساجد شده و در ایام اوقات فراغت نیز نیازمند حمایت های آنها در این زمینه هستیم.

آمون ادامه داد: شهرستان مشگین شهر ظرفیت های خوبی در حوزه گردشگری دارد و با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری مناسب مسجدمحور در ایام اوقات فراغت می تواند بازتاب خوبی از این فعالیت ها در بین گردشگران داشته باشد.

کد خبر 6100220

دیگر خبرها

  • پارک فناوری و نوآوری نفت و گاز با شرکت صنایع تجهیزات نفت تفاهم‌نامه همکاری امضا کرد
  • مدیر حوزه‌های علمیه کشور: مسجد کانون تمدن اسلامی است
  • دستمال مسی ۳۰ میلیارد!
  • فروش اولین قرارداد مسی: یک برگ دستمال 30 میلیارد!‏
  • مسجد کانون تمدن اسلامی است
  • تخصیص اعتبار برای مرمت مساجد تاریخی «چهلستون» و «یری پایین» زنجان
  • نقش آفرینی کانون های مساجد در جبهه فرهنگی بسیار مهم است
  • بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی مساجد در اردبیل فعالیت می کنند
  • ۵۰ مسجد کردستان میزبان جشن‌های عمومی دهه کرامت هستند
  • خلاقیت هنرمند سملقانی در کار با شیشه