Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت گفت: ۱۷ درصد از شرکت‌های دانش بنیان ۷۰ درصد از تولید و خلق ثروت را در اختیار دارند که بیشتر این شرکت‌ها مستقر در وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند. به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، برات قبادیان معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت در نشست ستاد ملی هفته پژوهش و فناوری که با حضور مسئولان دستگاه‌های اجرایی منتخب در وزارت علوم برگزار شد، گفت: ۱۷ درصد از شرکت‌های دانش بنیان ۷۰ درصد از تولید و خلق ثروت را در اختیار دارند که بیشتر این شرکت‌ها مستقر در وزارت صنعت، معدن و تجارت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در زمینه اهمیت برگزاری هفته پژوهش به صورت مشترک با وزارت علوم اظهار داشت: هفته پژوهش فرصتی است تا اقدامات انجام شده فی مابین صنعت و دانشگاه در یک فضای مشترک به نمایش گذاشته شود تا از نزدیک، بتوانیم تعاملات بیشتری ایجاد کنیم.
معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به آمار واحدهای صنعتی در کشور و لزوم رسوخ فناوری در صنایع کشور اظهار داشت: ما نزدیک به ۹۰ هزار واحد صنعتی در کشور داریم که اگر این واحد‌ها بخواهند با روند فعلی در مسیر دانش بنیان شدن قرار بگیرند، سال‌ها به طول خواهد انجامید. در این راستا، حضور دانشگاهیان، مراکز پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری می‌توانند روند دانش بنیان شدن صنایع و گسترش R&D در صنعت را تسریع کنند.
وی در ادامه با تأکید بر نقش علم و فناوری در صنعت افزود: متأسفانه هنوز اقتصاد ما از حالت خام فروشی خارج نشده و یکی از راه کارهای عملی در این زمینه، رسوخ علم و فناوری در تولیدات و صنایع می‌باشد.
وی در ادامه افزود: مطمئناً توسعۀ علم و فناوری در صنایع و گسترش R&D برای صنعت سرمایه محسوب می‌شود و این تفکر می‌تواند یکی از راه‌های برون رفت از خام فروشی و ایجاد ارزش افزوده باشد.
برات قبادیان در زمینه تعاملات فی مابین وزارت علوم و وزارت صنعت در هفته پژوهش افزود: خوشبختانه امسال سومین سال همکاری مشترک در برگزاری هفته ملی پژوهش و فناوری با وزارت علوم هستیم. برگزاری برنامه هایی شبیه هفته ملی پژوهش و فناوری می‌تواند در فرهنگ سازی ادبیات و فهم مشترک فی مابین صنعت و دانشگاه نقش به سزایی داشته باشد.
گفتی است، هجدهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار از تاریخ ۲۲ تا ۲۶ آذر ماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۵۵۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، روح اله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهور امروز در رویداد گرامیداشت روز جهانی مالکیت فکری با عنوان «دیدار پایدار» که در مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، گفت: مالکیت فکری در خلق ارزش و مزیت رقابتی نقش اساسی دارد.

وی گفت: اگر خواهان احداث بنای اقتصاد دانش‌بنیان در کشور هستیم، باید مالکیت فکری را به عنوان ستون اصلی این بنا در نظر بگیریم.

 وی در ادامه تصریح کرد: ارزش ذاتی اقتصاد دانش‌بنیان، در تبدیل علم و فناوری به دارایی‌های فکری نهفته است. این دارایی‌ها، که شامل اختراعات، طرح‌های صنعتی، علائم تجاری و ... می‌شوند، هویت و اعتبار یک شرکت دانش‌بنیان را شکل می‌دهند.

معاون علمی رئیس جمهور با بیان اینکه بیش از ۹۸ درصد ارزش بازار ۱۰۰ شرکت بزرگ دنیا ریشه در دارایی‌های نامشهود آنها دارد، خاطرنشان کرد: ما در ایران در حوزه مالکیت فکری با چالش‌های متعددی روبرو هستیم و باید با شتابی فزاینده برای رفع این موانع تلاش کنیم.

دهقانی از برگزاری دوره‌های آموزشی مشترک با سازمان جهانی مالکیت فکری (وایپو) در ایران خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با کسب تجارب بین‌المللی در این زمینه، شاهد ارتقای جایگاه مالکیت فکری در کشور باشیم.

وی در پایان سخنان خود با تأکید بر اهمیت ارزش‌گذاری دارایی‌های نامشهود شرکت‌های دانش‌بنیان، گفت: امیدواریم با عزم راسخ معاونت علمی و فناوری در این زمینه، شاهد استقرار یک نظام کارآمد برای ارزیابی و اعتباردهی این دارایی‌ها باشیم.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شرکت‌های دانش‌بنیان صنایع معدنی گرد هم می‌آیند
  • مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»
  • نقش آفرینی دانش‌بنیان نرم و هویت‌ساز در صنایع سخت
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر توسط یک شرکت دانش‌بنیان
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • صنعت نفت و گاز پیشتاز مسیر حرکت به سمت دانش‌بنیان شدن
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است