Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امتداد نیوز، حجت الاسلام علی یزدان‌پرست ظهر سه‌شنبه در نهمین جشنواره نخستین واژه آب در مدرسه مصلحیان بوشهر اظهار داشت: در سطح کشور با کمبودهای منابع آبی روبرو هستیم و باید مدیریت مناسبی در بخش مصرف انجام شود.

وی به همجواری استان بوشهر با خلیج فارس و فرصت مناسب برای تولید آب شرب اشاره کرد و ادامه داد: یکی از اولویت‌های وزارت نیرو، ایجاد تاسیسات آب‌شیرین‌کن در کنار سواحل خلیج فارس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور فرهنگی وزیر نیرو مهمترین راهکار مبارزه و مقابله با کمبود آب را مدیریت مصرف دانست و اضافه کرد: هم‌اکنون به اندازه نیاز مشترکان آب در سطح کشور وجود دارد و باید فرهنگ مصرف صحیح منابع آبی در کشور ترویج شود.

وی خواستار جلوگیری از اسراف در مصرف آب توسط همه مردم شد و بیان کرد: زندگی انسان با آب گره خورده است و باید با مصرف مناسب از بروز بسیاری از بحران‌ها پیشگیری کرد.

یزدان‌پرست با اشاره به تدوین برنامه‌های وزارت نیرو در حوزه فرهنگی، افزود: امر به معروف و نهی از منکر و مدیریت مصرف بهینه از جمله برنامه‌های مهم در دستور کار است.

مشاور فرهنگی وزیر نیرو با اشاره به کمبود منابع آبی و لزوم استفاده مناسب از آب‌های موجود، گفت: نهضت فرهنگ مصرف بهینه آب در خانواده‌ها راه‌اندازی شود.

اصلاح خطوط انتقال آب استان بوشهر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر نیز در این آئین اظهار داشت: بخش زیادی از آب مصرفی در استان بوشهر از طریق استان‌های همجوار تامین می‌شود.

کیقباد یاکیده بر لزوم ترویج فرهنگ درست مصرف کردن آب تاکید کرد و ادامه داد: دانش‌آموزان در ترویج این فرهنگ نقشی بسیار مهم بر عهده دارند و به عنوان سفیران شرکت آب و فاضلاب در این زمینه فعالیت کنند.

وی به برنامه‌های فرهنگی وزارت نیرو برای بهینه‌سازی مصرف آب در سطح کشور اشاره کرد و افزود: برنامه‌های فرهنگی مدیریت مصرف آب در مدارس در مقطع دبستان برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به برگزاری جشنواره مرد آبی و جشنواره نخستین واژه آب در مدارس استان بوشهر، بیان کرد: دو هزار نفر در دوره قبل و پنج هزار نفر در این دوره مشارکت دارند.

وی به اثرات برنامه‌های فرهنگی در حوزه مصرف بهینه آب اشاره کرد و افزود: این جشنواره در بخش‌های نمایش، نقاشی، انتشار کتاب، بازی‌های مختلف در زمینه مصرف برگزار شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر از تخصیص ۷۰ میلیارد ریال برای اصلاح خطوط انتقال آب کوثر و کازرون در استان بوشهر خبر داد.

true برچسب ها : آب شرب بوشهر شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر علی یزدان پرست وزارت نیرو کیقباد یاکیده true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۹۲۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند اجرای نهضت ملی مسکن شهر بوشهر تسریع شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد هادی رستمیان بعد از ظهر یکشنبه در بازدید از روند آماده سازی اراضی در سایت‌های نهضت ملی مسکن شهر بوشهر به همراه مدیر کل راه و شهرسازی و مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان، ضمن تأکید بر تسریع در روند آماده سازی و رعایت ضوابط فنی در اجرای زیرسازی معابر گفت: سرعت بخشیدن در واگذاری قراردادها به متقاضیان و الزام بر رعایت فرصت زمانی مشخص جهت اخذ پروانه ساخت و احداث بنا در موعد مقرر ضروری است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر تصریح کرد: بر این اساس متقاضیان از زمان دریافت قرارداد واگذاری، سه ماه جهت اخذ مجوز ساخت فرصت خواهند داشت.

در این بازدید که با حضور مدیر عامل آبفای استان نیز همراه بود روند اجرای آبرسانی به پروژه‌های نهضت ملی مسکن نیز مورد پیگیری و تأکید قرار گرفت.

کد خبر 6091472

دیگر خبرها

  • ابتکار وزارت نیرو برای حل بحران خاموشی‌ها؛ راه‌اندازی پویش!
  • رونمایی رسمی از بزرگترین پویش کشور در زمینه انرژی
  • کار وزارت نیرو برای فرهنگ‌سازی مصرف برق به جایزه‌دادن کشید!
  • روند اجرای نهضت ملی مسکن شهر بوشهر تسریع شود
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • برای رفع مشکل مصرف انرژی باید صندوق بهینه‌سازی سوخت را فربه کنیم
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • مصرف بهینه آب در استان بوشهر ضروری است
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود