Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@20:47:47 GMT

رونمایی «جوان» از «تهدید جدید» GEM

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۵۴۹۳۸۱۹

«پخش سریال‌های ساخت ترکیه با دوبله فارسی از چند شبکه ماهواره‌ای باعث‌شده تا بازیگران این کشور بار دیگر به چهره‌ای آشنا در ایران تبدیل شوند؛ شهرتی که پای این بازیگران را به سینمای ایران باز کرده‌است و می‌تواند به ضرر بازیگران ایرانی تمام شود.»

به گزارش ایسنا، روزنامه جوان در ادامه نوشت: مجلات عامه‌پسند ایرانی در سال ۵۶ به طور گسترده خبر حضور «امیل ساین» خواننده و بازیگر اهل ترکیه را در ایران پوشش دادند؛ خواننده‌ای که پیش از حضور در ایران و اجرای ترانه‌های فارسی، در رادیو استانبول به شهرت رسیده بود و در ترکیه چهره‌ای محبوب بود، ولی با حضور در ایران در چند فیلم سینمایی نیز ایفای نقش کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در آن سال‌ها امیل ساین تنها هنرمند ترک نبود که سر از ایران درآورد، چند هنرمند دیگر از جمله «جونیت آرکین» که در ایران با نام «فخرالدین» شناخته می‌شد به ایران آمدند و در سینمای فیلمفارسی مشغول شدند.

آن روز‌ها حضور بازیگران ترک در سینمای ایران یکی از راه‌های کشاندن مردم به سینماها بود.

تهیه‌کننده‌های فیلمفارسی به خوبی می‌دانستند که آهنگ‌های خواننده‌های ترک در نوار فروشی‌های خیابان «لاله‌زار» تهران طرفداران زیادی دارد و در روزهایی که سینما اصلی‌ترین تفریح مردم به شمار می‌رفت، چه بهانه‌ای بهتر از دیدن خواننده‌ای محبوب برای پرشدن سینما!

چهار دهه بعد، زمانی که کم و بیش خبرهای حضور خواننده‌ها و بازیگران ترک در ایران منتشر می‌شد، حضور بازیگر چند سریال مشهور ساخت ترکیه در یک فیلم ایرانی، خبر‌ساز شد. این بار نیز فیلمساز ایرانی سراغ همان روش فیلمفارسی‌ساز‌ها رفته است، با این تفاوت که «نورگل یشیلچای» فقط بازیگر است و مانند «امیل ساین» از صدایش برای مشهور‌شدن استفاده نکرده‌است، بلکه در عوض این بار«GEM» است که «نورگل یشیلچای» را برای ایرانی‌ها به شهرت رسانده‌است.

«نورگل یشیلچای» تا چند سال پیش نامی ناشناخته برای مردم ایران بود، اما دوبله و پخش سریال‌هایی که این بازیگر در آن ایفای نقش داشته، از شبکه «GEM» باعث شد تا این بازیگر هم مانند سایر بازیگران اهل ترکیه برای مردم ایران چهره‌ای آشنا باشد. همان‌طور که پیش از این نیز بعد از پخش سریال ترکیه‌ای «کوزی گونی» تهیه‌کنندگان ایرانی سراغ «کیوانچ تاتلی‌تو» بازیگر این سریال رفتند و تلاش کردند وی را برای بازی در فیلم به ایران بکشانند. پخش سریال «عمر گل لاله» هم باعث شد تا آمدن و ایفای نقش «تولگاهان سایشمان» بازیگر این سریال در یک فیلم ایرانی خبرساز شود.

این اتفاقات صرفاً ترفندی برای خبر‌ساز‌شدن و بر سرزبان افتادن نام یک فیلم سینمایی است که می‌تواند در زمان اکران نیز فضا را برای دیده‌شدن فیلم مهیا کند.

اگر به لیست بلند بازیگران زن در سینمای ایران نگاه کنیم، به خوبی مشخص می‌شود که حضور«نورگل یشیلچای» برای ایفای نقش در فیلمی ایرانی به دلیل نبود چهره در میان بازیگران زن ایرانی نیست. در سال‌هایی که «امیل ساین» در فیلمفارسی‌ها بازی می‌کرد، بسیاری از خانواده‌های ایرانی حتی به سینما هم نمی‌رفتند و بازیگران زن سینما، در میان مردم نام نیکی نداشتند، به همین دلیل می‌شد با ورود چهره‌های جدید از جمله خواننده‌ها، از تکرار چهره‌های بازیگران زن در فیلم‌های مختلف جلوگیری کرد، اما در سال‌های اخیر یکی از گلایه‌های جدی بازیگران سینما این است که فرصت ایفای نقش به بسیاری از بازیگران نمی‌رسد! محبوبیت کاذب بازیگران ترک که مدیون پخش سریال‌های دوبله‌شده آنها در ماهواره‌های فارسی‌زبان است، باعث می‌شود تمایل به حضور این چهره‌ها در سینمای ایران بیشتر شود. «GEM» که زمانی برخی از اهالی سینما معتقد بودند می‌تواند با پخش ارزان‌قیمت تیزرهای فیلم‌های سینمایی ایرانی، به بالابردن میزان فروش فیلم‌ها کمک کند، این بار با مطرح کردن نام بازیگران سینمای ترکیه، فرصت‌های حضور بازیگران ایرانی در سینمای کشور خودشان را تهدید می‌کند!‌

موجی که «GEM» برای بازاریابی بازیگران اهل ترکیه به راه انداخته‌است تا این جای کار موفق‌تر از موج بالیوودی که فیلم «سلام بمبئی» به دنبال آن بود، عمل کرده‌است و چهره‌های ترک بیشتر از هندی‌ها در دایره توجه قرار گرفته‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۹۳۸۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ به یک ابهام بزرگ دربراه فصل جدید «پایتخت»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، این خبر شامل بخش مهم‌تری هم بود که واکنش‌های بیشتری از ساخت فصل جدید به دنبال داشت: شخصیت بهتاش در این فصل حضور نخواهد داشت.

به گزارش همشهری آنلاین، بهتاش با بازی بهرام افشاری یکی از شخصیت‌های محبوب تماشاگران این سریال بود که در فصل پنجم و ششم این سریال حضور داشت. بهرام افشاری در فصل دوم هم البته در نقش دیگری در سریال بازی داشت، اما این دو فصل آخر بود که باعث شد او شهرت پیدا کند و بعدتر تبدیل به یکی از پولسازترین بازیگران سینمای ایران شود. حالا گفته می‌شود او به دلیل مشغله زیاد نتوانسته برنامه‌هایش را برای حضور در این فصل از پایتخت هماهنگ کند و به این ترتیب در این فصل حضور ندارد. روزنامه «سینما» در این باره نوشته است: «ظاهرا بهرام افشاری و برنامه کاری فشرده اش تنها مشکل ساخت پایتخت هفت بوده است. توافق ساخت سری هفتم پایتخت به طور رسمی‌انجام شد تا این سریال محبوب دنباله دار باز هم به قاب تلویزیون بیاید.»

این خبر برای طرفداران پرتعداد سریال پایتخت خبر جالبی نبوده است و حتی یکی از سایت‌ها این کار را "بی معرفتی" خواند و از بهرام افشاری گلایه کرد که این کار در حق سریالی که با آن به شهرت رسیده، درست نیست. این سایت او را با هوتن شکیبا مقایسه کرد که با سریال لیسانسه‌های سروش صحت به شهرت رسید و بعد از آن هم با آن که برای فیلم شبی که ماه کامل شد، سیمرغ جشنواره فجر را به دست آورد، باز هم در فصل دوم سریال لیسانسه‌ها بازی کرد، در حالی که بسیاری فکر می‌کردند بعد از این جایزه دیگر در سریال حاضر نخواهد شد.

جعل یا واقعیت

بعد از تمام این خبرها و واکنش‌ها گفته شده است احتمالا خبری که بیشتر سایت‌ها و صفحه‌های اینستاگرامی ‌منتشر کرده اند، تنها یک فضاسازی رسانه‌ای بوده است. حتی گفته شده با وجود خبرهای مختلف منتشرشده درباره‌ پایتخت ۷ اما هنوز مقدمات تولید این مجموعه آغاز نشده است و مذاکرات پیرامون فیلمنامه این فصل سریال پایتخت بین محسن تنابنده و سیروس مقدم با مسئولان سیما فیلم در جریان است.

بازیگرانی که نبودشان در فصل هفت قطعی است

اگر خبر نبود بهرام افشاری در فصل هفت پایتخت جعلی باشد، اما آنچه قطعی است این است که مهران احمدی بازیگر نقش بهبود فریبا در این فصل از پایتخت حضور ندارد. خبر نبود بهبود در این فصل مدت‌ها پیش اعلام شده بود و علاوه بر آن سارا و نیکا فرقانی هم در این فصل بازی ندارند. البته مشخص نیست نقش آنها به کلی حذف شده یا بازیگران دیگری به جای آنها بازی خواهند کرد.

زمان پخش سریال و نسخه سینمایی

دی ماه گذشته اعلام شد سرانجام تکلیف سریال پایتخت مشخص شده و قرار است یک نسخه سینمایی برای پخش در نوروز ۱۴۰۳ ساخته شود که طبق روال گذشته تهیه‌کننده آن الهام غفوری و کارگردان آن سیروس مقدم است و بازیگران اصلی هم در آن حضور دارند.

تهیه‌کنندگی این نسخه سینمایی را به روال قبل الهام غفوری بر عهده خواهد داشت و سیروس مقدم آن را کارگردانی خواهد کرد. همچنین بازیگران اصلی در ترکیب حضور خواهند داشت. مدت زمان این تک قسمتی هم ۱۰۰ دقیقه اعلام شده بود. همان زمان هم گفته شد فصل هفتم سریال «پایتخت» در ۱۶ قسمت تولید شده و در سال ۱۴۰۳ یا نوروز ۱۴۰۴ پخش خواهد شد. به هر حال نوروز امسال نه نسخه سینمایی پایتخت پخش شد و نه فصل هفتم سریال. حالا باید دید در نوروز ۱۴۰۴ پایتختی پخش خواهد شد یا نه.

کد خبر 849406

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903194

دیگر خبرها

  • پائز 18 بازیکن را به تیم ملی والیبال دعوت کرد؛ ترکیبی از ستاره‌ها و چهره‌های جوان
  • پاسخ به یک ابهام بزرگ درباره فصل جدید «پایتخت»
  • آیا مست عشق پای ستارگان ترکیه‌ای را به سینمای ایران باز می‌کند؟
  • پاسخ به یک ابهام بزرگ دربراه فصل جدید «پایتخت»
  • مصرف این سه نوع چای چهره‌تان را ۲۰ سال جوان می‌کند
  • به‌روزرسانی اخیر ویندوز، کاربران ایرانی را تهدید می‌کند
  • به‌روزرسانی اخیر ویندوز، کاربران ایرانی را بیش‌ از همه تهدید می‌کند
  • چهره زن نئاندرتال ۷۵هزار ساله رونمایی شد (+عکس)
  • آیا سلبریتی‌ها جای کسی را در تئاتر تنگ کرده‌اند؟
  • بی خانمانی ایرانی‌ها را تهدید می‌کند/ هر سال تعداد بیشتری از مردم توان اجاره مسکن را از دست می‌دهند (فیلم)