Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بر اجرای فعالیت‌ها، برنامه‌ها و جشنواره‌های هم‌سو با چشم‌انداز ۱۰ ساله و برنامه پنج‌ساله کانون تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری، رضا قمرزاده در گردهم‌آیی مدیران‌کل حوزه ستادی و استانی کانون با تاکید بر این موضوع گفت: برنامه‌ها و جشنواره‌های متنوعی پیش‌رو داریم که تلاش کرده‌ایم بر اساس محورها و راهبردهای برنامه پنج‌ساله کانون شیوه‌نامه‌های اجرایی آن تنظیم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به این‌که تمام تلاش‌ها صورت می‌گیرد تا مرکز فرهنگی‌هنری راه‌اندازی و کودکان و نوجوانان از آن بهره‌مند شوند افزود: جذب و پایداری اعضای کتاب‌خانه‌ها باید همواره از مهم‌ترین دغدغه‌های مدیران و مسئولان مجموعه کانون باشد.

قمرزاده هم‌چنین بر تعامل بیشتر با سایر سازمان‌های فرهنگی در استان‌ها برای رونق بیشتر مراکز فرهنگی‌هنری تاکید کرد و یادآور شد: باید تلاش کنیم تمام ویژه‌برنامه‌ها و جشنواره‌ها تبلور فعالیت‌های مراکز فرهنگی‌هنری کانون باشد.

معاون فرهنگی کانون هم‌چنین به مدیران کل کانون استان‌ها توصیه کرد از ایجاد فضا و تب زیاد رقابت در جشنواره‌ها پرهیز کنند.

قمرزاده در ادامه ضمن قدردانی از تلاش‌های صورت گرفته در بخش استانی بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی خاطر نشان کرد: در این دوره با استقبال کم‌نظیر قصه‌گویان کانونی و غیرکانونی در مرحله استانی مواجه بودیم به گونه‌ای که در مجموع بیش از ۶هزار و ۷۳۷ قصه‌گو در این مرحله در سراسر کشور مشارکت داشته‌اند.

وی هم‌چنین استقبال از بخش داستان و مقاله‌ها نیز را خوب عنوان کرد و اظهار داشت: در این دوره تلاش کردیم با  ارزیابی‌ها و بهره‌گیری از تجربه‌های دوره‌های قبل این رویداد بین‌المللی، برنامه‌ریزی‌ها را انجام دهیم و در نهایت ۵ استان آذربایجان شرقی، مرکزی، سمنان، اصفهان و یزد را به عنوان میزبان جشنواره‌های منطقه‌ای انتخاب کنیم.

معاون فرهنگی در بخش دوم صحبت‌های خود به اجرای طرح کانون مدرسه اشاره کرد و گفت: با توجه به تفاهم‌نامه امضا شده با معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در بیشتر استان‌ها شاهد تعامل و همکاری خوبی از سوی اداره‌های کل آموزش و پرورش با کانون هستیم.

بخش سوم صحبت‌های قمرزاده در گردهم‌آیی مدیران‌کل حوزه ستادی و استانی کانون به برگزاری جشنواره فیلم کودکان برای کودکان اختصاص داشت و او در این باره اظهار داشت: آخرین دوره این جشنواره در سال ۱۳۹۲ در کانون استان قزوین برگزار شد و امسال هشتمین دوره آن برگزار خواهد شد که فراخوان آن چندی پیش منتشر شد و علاقه‌مندان تا ۷ بهمن فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه این رویداد ارسال کنند.

وی با بیان این‌که انتظار نداریم تمام مراکز در تمامی جشنواره‌ها شرکت کنند افزود: آن‌چه در این جشنواره مهم و قابل توجه است نگاه محتوایی داشتن به آثار تولید شده است.

معرفی سامانه‌ فراگیر آموزش و ایجاد امکان دسترسی کارکنان به پرونده‌ آموزشی و سایر امکانات این سامانه و نیز قرار گرفتن متن نشست‌های علمی هفته‌ ملی کودک در این سامانه از دیگر مباحث این بخش از گردهم‌آیی مدیران کل حوزه ستادی و استانی کانون بود که روز ۱۵ آبان ۹۶ در تهران برگزار شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۹۳۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود

کریم خورشیدوند در نشست بزرگداشت دهه کرامت، با تاکید بر ضرورت پشتیبانی ادارات و نهاد‌ها از برنامه‌های مردم محور، اظهار کرد: باید از ظرفیت همه مراکز دینی و فرهنگی برای هر چه با شکوه‌تر برگزار کردن جشن‌های دهه کرامت استفاده شود.

وی با بیان اینکه دهه کرامت فرصتی برای تقویت فرهنگ دینی و نهادینه سازی فرهنگ رضوی است، افزود: دهه کرامت یکی از برنامه‌های فرهنگی و اعتقادی مهم است و هر ساله تمام نهاد‌ها نسبت به برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های متنوع با محوریت امام رضا (ع) اقدام می‌کنند.

وی ادامه داد: تمام دستگاه‌ها و مسئولان شهرستانی باید هرچه بیشتر با ستاد بزرگداشت دهه کرامت مشارکت و همکاری لازم را داشته باشند تا شاهد اجرای برنامه‌های متنوع و اثرگذار برای عموم مردم باشیم.

خورشیدوند دهه کرامت را ظرفیت مناسبی برای ارائه برنامه‌های فرهنگی و مذهبی دانست و اضافه کرد: برنامه‌های این دهه و ایام صادقیه باید با هم افزایی، مشارکت، خلاقیت و فراگیری تهیه و تدوین شود.

رییس شواری هماهنگی تبلیغات اسلامی لرستان نیز در ادامه این نشست اظهار کرد: دهه کرامت فرصتی برای رساندن پیام امامت، ولایت و کرامت است و باید از این مناسبت برای گرامیداشت مقام دختر مسلمان و مقابله با هجمه‌های دشمنان بهره گرفته شود.

حجت الاسلام احمدرضا غلامی گفت: برنامه‌های محوری دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های استان به ستاد بزرگداشت دهه کرامت اعلام شده است و براساس ظرفیت ادارات برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت رکن مردم محوری در جشن‌های بزرگداشت دهه کرامت بیان کرد: در طول دهه کرامت جشن‌های مردم محور در مساجد، محلات و مناطق محروم با پشتیبانی دستگاه‌های فرهنگی استان برگزار می‌شود.

وی افزود: برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت با رویکرد تقویت فرهنگ دینی، ترویج و نهادینه سازی فرهنگ رضوی و ایجاد شور و شعف برای عموم مردم برگزار خواهد شد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد لرستان در ادامه این نشست اظهار کرد: در طول دهه کرامت برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در این کانون‌ها برگزار می‌شود و مشارکت و پشتیبانی دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی استان جهت تقویت برنامه‌های بزرگداشت ضروری است.

محمد چگنی نژاد افزود: برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت با محوریت ترویج فرهنگ رضوی، جریان سازی اجتماعی و ارتقای فرهنگ دینی برگزار خواهد شد.

وی بیان کرد: ده‌ها برنامه به مناسبت گرامیداشت سالروز میلاد حضرت معصومه (س)، میلاد امام رضا (ع) و حضرت شاهچراغ (ع)، مراسم جشن روز دختر با حضور خادمان حرم رضوی به همراه برنامه‌های متنوع فرهنگی، هنری، قرآنی و آموزشی در سطح مساجد دارای کانون فرهنگی هنری برگزار می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۴۹۸ کانون فرهنگی هنری عمومی و ۳۸ کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران در لرستان ادامه داد: همچنین همزمان با شب میلاد باسعادت امام رضا (ع) ۲ برنامه شاخص در شهر خرم آباد و یک برنامه با محوریت مساجد در هر کدام از شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

دهه کرامت ۱۱ روز ابتدایی دهه اول ماه ذی‌القعده است که همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) دریکم ذی‌القعده آغاز و با ولادت برادرش امام رضا (ع) در ۱۱ ذی‌القعده پایان می‌یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • برگزاری نخستین جشنواره فرهنگی، ورزشی بومی -محلی در دانشگاه آزاد بجنورد
  • برپایی کارگاه آموزشی و تربیتی مضمار در رشت
  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری برای بچه‌ها
  • کانون ایلام جزء کانون‌های پیشرو کشور است
  • برنامه‌های فرهنگی و هنری اوقات فراغت مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • برنامه‌های فرهنگی،هنری اوقات فراغت در مساجد اردبیل گسترش می‌یابد
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • تماشاخانه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همدان