Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار خراسان شمالی گفت: مدیریت دانش به عنوان یک ابزار موفق به شکل مستمر و در قالب یک دستورالعمل باید در سازمان‌های دولتی و دستگاه‌های اجرایی خراسان شمالی نهادینه و فرهنگ‌سازی شود.

به گزارش خبرگزای تسنیم از بجنورد٬ محمود دلپسند ظهر امروز در چهارمین نشست کمیته اصلاح ساختار، فرآیندها و فناوری‌های مدیریتی خراسان شمالی اظهار داشت: با بکارگیری مدیریت دانش در بین کارکنان٬ این افراد به‌ وسیله روش‌های مختلف مورد ازریابی قرار می‌گیرند تا در راستای نیل به اهداف سازمانی موفق باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در مباحث چرخه و انواع دانش، فرآیند مدیریت دانش، بررسی ضرورت و اهمیت، موانع استقرار مدیریت دانش و پیشنهادهایی برای استقرار موفقیت‌آمیز سیستم مدیریت دانش در سازمان‌ها باید تلاش جدی صورت گیرد تا همه بخش‌های اداری با دانش روز آشنا شده و مسلط شوند. موضوع مدیریت دانش جزو مباحث قابل قبول و مطلوب در سازمان‌ها است بنابراین یکی از الزامات و ضرورت آن ایجاد فرهنگ سازمانی است.

معاون استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: افراد و کارکنان دستگاه‌های اجرایی خراسان شمالی باید در قالب ماموریت‌های سازمانی باید به شکل هدف‌مند و هم‌گرا عمل کنند و این موضوع می طلبد تا با فرهنگ‌سازی، آموزش، برخوردهای چهره به چهره و رفتارهای حین کار اصلاح شود.

وی یکی از ضعف‌های تمام سازمان‌ها را پراکندگی در نگرش افراد و در درون سازمان‌ها عنوان کرد و افزود: برای حل این مشکل باید موضوع مدیریت دانش را فرهنگ سازی کرد و دستگاه‌های اداری در این زمینه مسلط و به روز باشند. این فرهنگ‌سازی را می‌توان با ارائه روش‌های مختلف آموزشی، تشویقی و فنی برای افراد سازمان و با انجام ماموریت به سوی اهداف سازمانی هدایت کرد.

دلپسند ادامه داد: زمانی که کارکنان به دانش سازمانی دسترسی پیدا می‌کنند، می‌توانند محیط خود را بشناسند و آن را معنی‌دار کنند و روش‌های جدید و بهتری در تخصص‌های خود بیابند و آن را معنادار و در اجرا احصا کنند تا میزان بهره‌وری نیز در سازمان بالا برود.

در این جلسه موضوع بررسی استقرار نظام مدیریت دانش و ضرورت پیاده سازی آن، هم چنین بررسی ساختار و فرایندهای تنظیم سند برنامه پنجم آموزش و پژوهش در استانداری و سند برنامه ششم توسعه به بحث گذاشته شد.

انتهای پیام/

R7719/P1357/S6,55/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۹۴۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه

رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی گفت: اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه مستلزم تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرایی شدن سند در محورهای مختلف از جمله تامین و تولید پایدار غذا، و دسترسی اقتصادی است.

به گزارش ایسنا، اولین نشست هماهنگی روسای دبیرخانه‌های سلامت دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی سلامت و امنیت غذایی با هدف هم افزایی و هماهنگی بیشتر دستگاههای اجرایی برای ارتقاء سلامت و امنیت غذایی مردم با میزبانی وزرات کشور برگزار شد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، در این نشست سردار بکایی جانشین رئیس قرارگاه جهادی وزارت کشور، رییس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی و روسای 38 دستگاه اجرایی عضو شورای عالی سلامت و امنیت غذایی حضور داشتند.

در این نشست دکتر محمد اسماعیل مطلق، رئیس دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی تاکید کرد که تامین سلامت و امنیت غذایی مردم مستلزم توجه به همه ابعاد آن است و همه دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی باید اولویت‌های برنامه‌ای خود و چالش‌های اجرایی را در سال جاری به دبیر خانه جهت گزارش به رییس جمهور ارسال کنند.

وی ضمن اشاره به رهنمودهای رئیس جمهور در جلسه هجدهم شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در خصوص تاکید ویژه به امنیت غذایی و تامین غذای سالم برای مردم کشور، اظهار داشت: اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه مستلزم تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرایی شدن سند در محورهای مختلف از جمله تامین و تولید پایدار غذا، دسترسی اقتصادی، توجه به سلامت و ایمنی غذا و فرهنگسازی برای تغذیه سالم است.

همچنین در این نشست در خصوص موضوعات مهم دبیرخانه از جمله نان کامل، نظارت بر مصرف آفت کش‌ها و سموم در بخش کشاورزی، جمعیت و باروری، سلامت خانواده و نظام ارجاع، خدمات پیشگیری و درمان برای کودکان زیر هفت سال کشور (شامل واکسیناسیون کودکان، رشد و تکامل، اهمیت تغذیه با شیر مادر، مکمل-یاری در کودکان)، توجه به بیماری‌های غیرواگیر از جمله سرطان ها از منظر پیشگیری و درمان اشاره و به اهمیت همکاری فرابخشی و بین بخشی در این خصوص تاکید گردید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • در قم مطرح شد: ضرورت توجه به عوامل کاهش‌دهنده جمعیت
  • آماده‌باش دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی برای خدمات‌رسانی به مردم
  • طرح تدبر در سوره نور در خراسان جنوبی اجرایی می شود
  • فرهنگ‌سازی و آموزش، راهبرد موثر در کاهش حوادث رانندگی
  • لزوم فرهنگ سازی مراجعه به مشاوره، ضرورت جامعه مدرن
  • ضرورت تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرای سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه
  • ضرورت ارتقای ایمنی راه‌ها فرهنگ سازی و قانون مداری است
  • پیگیر اجرای هدفمندسازی یارانه‌های دانشجویی در سال جدید هستیم
  • آغاز عملیات اجرایی انتقال آب غیرشرب به پارک علم و فناوری خراسان شمالی
  • تهیه پیش نویس سند عملیاتی تحقق شعار سال در خراسان شمالی