Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس حزب دمکرات کردستان عراق با اذعان تلویحی به غیر قابل اعتماد بودن آمریکا و بازنگری در روابطش با واشنگتن پس از رویدادهای همه پرسی گفت انتظار حمله نظامی را به منطقه کردستان عراق نداشت.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ؛ رئیس حزب دمکرات کردستان عراق با اذعان تلویحی به غیر قابل اعتماد بودن آمریکا و بازنگری در روابطش با واشنگتن پس از رویدادهای همه پرسی گفت انتظار حمله نظامی را به منطقه کردستان عراق نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش شبکه تلویزیونی العربیه، مسعود بارزانی پس از اجرای همه پرسی در منطقه کردستان عراق در نخستین مصاحبه خود با یک رادیوی آمریکایی گفت از اجرای همه پرسی پشیمان نیست و در روابط با آمریکا پس از حمایت واشنگتن از بغداد در بحران اخیر تجدید نظر خواهد شد.
عادل الیافعی گزارشگر العربیه در گزارشی گفت : مسعود بارزانی در این گفتگو موضع روسیه را در قبال دولتش پس از همه پرسی مثبت‌تر ارزیابی کرد.
بارزانی فاش کرد انتظار حمله نظامی را به منطقه کردستان عراق نداشت و نهایت انتظاری که داشت آن بود که بغداد پس از همه پرسی مرزها را ببندد و تدابیر اقتصادی اتخاذ کند.
از طرف دیگر نیچروان بارزانی نخست وزیر دولت منطقه کردستان عراق گفت : دولتش برای گفتگو درباره درآمدهای نفتی و فرودگاهها و گذرگاهها با بغداد آمادگی دارد به شرط آنکه دولت مرکزی 17 درصد از بودجه این منطقه را بپردازد.
وی گفت:« صادرات (نفت ) کردستان به علت وضع کنونی به شدت کم شده وبیش از نیمی از صادرات کردستان کاهش یافته است. اگر با بغداد به راهکارهایی برسیم که امیدواریم به راهکارهایی با آنها برسیم ، این برای ما مهم است. برای ما مهم است که بغداد به حقوق کارکنان منطقه کردستان و موضوع نفت پایبند باشد. الان باید بنشینیم و به راهکارهای مشترک دست پیدا کنیم. اگر بودجه منطقه کردستان با 17 درصد تصویب شود آماده ایم موضوع نفت را حل کنیم و برای گفتگو آمادگی داریم.»
از طرف دیگر سرتیپ سرحد قادر رئیس پلیس سابق شهرستان و نواحی کرکوک گفت سرلشکر موفق عبدالهادی معاون وزیر کشور عراق در امور پلیس قرار است هفته آینده به کرکوک برود جاییکه سمتهای امنیتی در آنجا بین همه طیفها به نسبت 32 درصد برای هر طیف تقسیم خواهد شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۵۴۹۶۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس در عراق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ گروه‌های تفحص کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح در اردیبهشت امسال پیکر‌های مطهر هشت شهید دوران هشت سال دفاع مقدس که مربوط به تک دشمن در سال ۶۷ هستند را در منطقه عملیاتی شلمچه تفحص کردند.
کشف پیکر‌های مطهر این هشت شهید والامقام در حالی است که کمیته جست‌وجوی مفقودین ستاد کل نیرو‌های مسلح پیش از این، از تفحص پیکر‌های مطهر پنج شهید دوران دفاع مقدس در منطقه عملیاتی «والفجر یک» واقع در فکه خبر داده بود.
با وجود گذشت ۳۰ سال از پایان جنگ تحمیلی، نزدیک ۲ هزار و ۵۰۰ هزار پیکر شهید همچنان مفقودالاثر هستند که گروه‌های تفحص شهدا در این سال‌ها با جست‌وجو در مناطق عملیاتی ایران و عراق، به دنبال یافتن بقایایی از پیکر‌های این شهدا هستند.

 

دیگر خبرها

  • بارش شدید باران و به راه افتادن سیل در سلیمانیه عراق+فیلم
  • حملات داعش در عراق شروع شد
  • (تصاویر) بازسازی چهره زن ۷۵ هزار ساله کشف شده در کردستان عراق
  • عادی‌سازی روابط رژیم صهیونیستی و کشورهای منطقه قابل هضم و توجیه نیست
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس در عراق
  • رونمایی از پهپاد چینی در بغداد؛ رقابت پکن و واشنگتن در منطقه
  • نماینده پارلمان عراق: سفیر آمریکا از عراق اخراج شود
  • خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد
  • استولتنبرگ: اعتماد اوکراین به ناتو خدشه‌دار شده است
  • نقش جاده ابریشم ترکیه در معادلات خاورمیانه/ اردوغان پروژه آمریکا را دور زد؟